سیاسی

رئیس‌جمهور: کرونا بی‌اعتباری رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه را روشن کرد

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۸:۱۲ رئیس‌جمهور: کرونا بی‌اعتباری رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه را روشن کرد

رئیس‌جمهور با اشاره به تبلیغات رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه در ایام کرونا علیه کشورمان گفت: کرونا برای مردم ما روشن کرد که این رسانه‌ها چقدر بی‌اعتبار هستند. این از نکات مهمی بود که مردم به رسانه ملی اعتماد کنند و به رسانه‌های بیگانه به تردید بنگرند.

رئیس‌جمهور: کرونا بی‌اعتباری رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه را روشن کرد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حجّت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور، عصر امروز (دوشنبه ۲۷ مرداد) در نشست مدیران ارشد رسانه ملّی با بیان اینکه صدا وسیما در نزد مردم از جایگاه خاصی برخوردار است، تصریح کرد: صداوسیما، صدای نظام و سیمای نظام است. یعنی وقتی صداوسیما حرفی می‌زند، دنیا به‌عنوان خبری که مورد قبول نظام هست می‌شنوند. امّا اگر یک روزنامه یا سایتی حرفی بزند و یا حتی خبرگزاری‌های رسمی، باز جایگاه رسانه ملی را ندارند.

وی یکی از راه‌های سنجش اقدامات انجام شده را مقایسه دانست و گفت: اگر در همین مقطع کرونا، کارمان را با کار همسایگان و سایر کشورهای دنیا و یا با مقاطع دیگر کشور خودمان مقایسه کنیم، موفقیت‌ها و عدم موفقیت‌ها قابل سنجش است.

نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران در حادثه کرونا درخشیدند

روحانی با بیان اینکه بی‌تردید نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران در حادثه کرونا درخشیدند، تصریح کرد: این عملکرد به‌گونه‌ای بوده که نمی‌توانیم بگوییم ما نسبت به کشورهای دیگر در مواجهه با کرونا، کم و کسری داشته‌ایم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در اوایل موج دوم کرونا، رسانه‌های فارسی زبان معاند در شروع کردند به تبلیغ این موضوع که این هم ناکارآمدی نظام ایران است، چرا که می‌بایست تعطیلات را یک ماه دیگر ادامه می‌دادند و کار را زود شروع کردند. بعد که همه آن کشورها با موج دوم روبرو شدند، یک رسوایی برای آن رسانه‌ها و تبلیغات‌شان به بار آمد.

روحانی افزود: کرونا برای مردم ما روشن کرد که این رسانه‌ها چقدر بی‌اعتبار هستند. این از نکات مهمی بود که مردم به رسانه ملی اعتماد کنند و به رسانه‌های بیگانه به تردید بنگرند.

کرونا نشان داد ساختار حقوقی نظام ما مناسب است

رئیس‌جمهور با تأکید بر اهمیت مدیریت کرونا گفت: کرونا نشان داد که ساختار حقوقی نظام ما برای حوادث و موقعیت‌های حساسی که پیش می‌آید، ساختار مناسبی است.

وی با بیان اینکه در همان روزهای نخست شروع کرونا و در سوم اسفند شورای‌عالی امنیت ملی تشکیل جلسه داد، گفت: مصوبه‌ای داشتیم که بر مبنای آن ستاد ملی مبارزه با کرونا تشکیل شد و در آنجا تصویب شد که مصوبات این ستاد، از لحاظ لزوم تبعیت، همتراز با مصوبات شورای‌عالی امنیت ملی است و این را رهبر معظّم انقلاب امضاء کردند. تمام کارهایی که در ایام کرونا توانستیم انجام دهیم، کلیدش این مصوبه بود.

روحانی تصریح کرد: این ایام نشان داد ساختار حقوقی کشور ساختاری است که در روز مشکل می‌توان بروز و ظهور کند و با مصوبه خودش گروه‌گشا باشد. نکته دوم اینکه ما وارد معرکه‌ای شدیم که زیرساخت‌های کشور توانست با ما همراهی کند.

وی با یادآوری اینکه کادر درمانی کشور در رأس مبارزه با کرونا هستند، گفت: صداوسیما و دیگران همه در این عرصه حضور دارند، امّا اگر شرایط کادر درمان ما شرایط کادر درمان ۹۲ بود، چطور می‌توانستیم این شرایط را اداره کنیم؟ نسبت به این همه تختی که نیاز داشتیم، چکار می‌توانستیم بکنیم؟ در این هفت سال تخت بیمارستانی چه آن‌هایی که از نو تأسیس شد و چه آن‌هایی که بازسازی شد، بیش از دو برابر شد.

ادامه دارد …

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن