سیاسی

رئیس انستیتو پاستور ایران: بزودی بر ویروس منحوس کرونا غلبه می‌کنیم

يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۴:۴۶ رئیس انستیتو پاستور ایران: بزودی بر ویروس منحوس کرونا غلبه می‌کنیم

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: ما اطمینان داریم که با رعایت پروتکل‌‌ها، تلاش کادر درمان و دعای خیر مردم ایران و توسل به ائمه اطهار (ع) به زودی بر ویروس منحوس کرونا غلبه می‌کنیم و آرامش به جامعه ما باز خواهد گشت.

رئیس انستیتو پاستور ایران: بزودی بر ویروس منحوس کرونا غلبه می‌کنیم

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ دومین نشست تخصصی روایت فتح کرونا با موضوع بررسی عملکرد انستیتو پاستور ایران در روند مقابله با ویروس منحوس کرونا در دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد و در این نشست اساتید، پژوهشگران دانشگاه‌ها و مسئولین مربوطه به عملکرد موفق جمهوری اسلامی ایران و ناکارآمدی غرب در مواجهه با کرونا تاکید کردند.

علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران در ابتدای این نشست به معرفی تاریخچه انستیتو پاستور و نحوه شکل‌گیری و اهمیت وجود این مرکز پرداخت و در باره عملکرد این سازمان گفت: در حوزه پزشکی و درمان در مرز دانش هستیم و در دوران مبارزه با بیماری کرونا از تبحر کادر درمان پزشکی و پرستاری استفاده کردیم و همچنین زیرساخت‌های مناسب ما از جمله icu در مراکز درمانی باعث شد تا عملکرد خوبی داشته باشیم.

وی گفت: در ابتدا هیچ کشوری جرات نمی کرد پروتکل‌های سازمان بهداشت جهانی را تغییر دهد. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بود برای تشخیص کرونا، سه ژن از ژنوم ویروس را امتحان کنید. با انجام یک محاسبه خیلی فنی و دقیق، به این نتیجه رسیدیم که انجام تست با یک ژن به جای سه ژن، با پنجم درصد خطا، جواب درستی می‌دهد.

بیگلری افزود: ما ریسک پنج درصد را پذیرفتیم و تست‌ها را با یک ژن انجام دادیم. این در حالی بود که هیچ کشوری جرات نمی‌کرد پروتکل‌های سازمان بهداشت جهانی را تغییر دهد. درست بعد از دو یا سه هفته همین تصمیم ما را برای تمام دنیا تجویز کرد، چون داده‌های ما درستی آن را ثابت کرده بود.

وی ادامه داد: بنابراین تصمیم درستی گرفته بودیم و آن روز نباید به این توصیه سازمان بهداشت جهانی گوش می کردیم و بایستی بر اساس داشته های خودمان عمل می کردیم. این هم تصمیم مهمی بود که فکر می کنم در تاریخ کشور خواهد ماند، چون هیچ کشوری جرات نمی کرد پروتکل‌های سازمان بهداشت جهانی را تغییر دهد.

بیگلری در خصوص معالجه افراد بیمار اظهار داشت: ما نگاه گزینشی به افراد مبتلا نداشتیم و در مراحل درمان سن فرد مبتلا برایمان بی‌معنی بود. من در سیستم انگلیس به عنوان پزشک کار کرده‌ام؛ سیستم NHS انگلیس واقعا به صورت انتخابی دارد درمان می‌کند. یعنی جوان نسبت به پیر به خاطر سنش تقدم دارد که زیر ونتیلاتور برود اما برای ما سن فرد مبتلا بی‌معنی بود و بنا بر اعتقاداتمان عمل کنیم چرا که حفظ جان بیمار وظیفه ما هست.

رئیس انستیتو پاستور بیان کرد: مهمترین عامل نجات ما در کرونا، دانش، مهارت و تعهد کادر درمانی‌مان بود. به عنوان کسی که در سیستم درمان انگلیس کار کرده‌ام باید این را اقرار کنم که واقعا پزشک ایرانی قیمت ندارد. تبحر و تعهد کادر درمانی مان عالی بود. کادر پرستاری‌مان از جانشان مایه گذاشتند.

وی درپایان ضمن تقدیر وتشکر از برگزار کنندگان این نشست بیان کرد: ما اطمینان داریم که با رعایت پروتکل‌‌ها، تلاش کادر درمان و دعای خیر مردم ایران و توسل به ائمه اطهار علیهم السلام به زودی بر ویروس منحوس کرونا غلبه می‌کنیم و آرامش به جامعه ما باز خواهد گشت.

انتهای پیام/

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن