اقتصادی

رئیس سازمان بورس تا دو هفته آینده مشخص می‌شود

سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ – ۲۰:۲۲ رئیس سازمان بورس تا دو هفته آینده مشخص می‌شود

نامه استعفای رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز در جلسه شورای عالی بورس ، تقدیم وزیر امور اقتصادی و دارایی شد و طبق ماده ۱۱ قانون بازار اوراق بهادار، شورای عالی بورس ظرف ۱۵ روز، جانشین حسن قالیباف اصل را معرفی خواهد کرد.

رئیس سازمان بورس تا دو هفته آینده مشخص می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار، حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس ، در استعفا نامه خود، دلیل کناره‌گیری خود از هیات مدیره و ریاست سازمان بورس را فراهم نشدن شرایط لازم و اعلامی برای حمایت از صنایع، بازار سرمایه و سرمایه‌گذاران اعلام کرده است.

مطابق ماده ۱۱ قانون بازار اوراق بهادار، در صورت برکناری، فوت و یا استعفای هر یک از اعضای هیات‌مدیره، جانشین وی برای مدت باقی‌مانده، ظرف پانزده روز، به ترتیب مقرر در ماده (۶) این قانون، منصوب خواهد شد.

به گزارش فارس،‌امروز پس از فراخوان مجلس برای دژپسند وزیر اقتصاد و قالیباف اصل رئیس سازمان بورس برای ادای توضیحات پیرامون ریزش پیاپی شاخص بورس تهران و نیز دخالت برخی شرکتهای حقوقی در روند معاملات که منجر به ترس سهامداران حقیق و زیان آنها شد، قرار بود استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی در دستور قرار گیرد، ‌اما از قرار معلوم رئیس سازمان بورس در استعفای خود قربانی ماندن وزیر شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز بیمه البرز رسپینا سفر می ایران فان هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز بیمه البرز رسپینا سفر می ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن