اقتصادی

راه‌اندازی بزرگترین تاسیسات جمع‌آوری گازهای همراه نفت در دل تحریم

پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۹ – ۱۳:۰۳ راه‌اندازی بزرگترین تاسیسات جمع‌آوری گازهای همراه نفت در دل تحریم

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس گفت: گازهای اسیدی این مجموعه به جای سوزاندن با سرمایه ۶۵ میلیون دلاری دوباره فرآوری و به چاه‌های نفت برای حفظ تولید صیانتی آنها تزریق می‌شود.

راه‌اندازی بزرگترین تاسیسات جمع‌آوری گازهای همراه نفت در دل تحریم

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود امین‌نژاد، مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس در آیین بهره‌برداری از بزرگترین تأسیسات جمع‌آوری و فرآورش گازهای همراه نفت کشور گفت: پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس بزرگترین هاب گازی غرب آسیاست.

وی ادامه داد: با اجرای این مگاپروژه، گازهای همراه نفت سه استان خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد جمع‌آوری می‌شود که افزون بر ارزش اقتصادی، این پروژه ریه‌های جدید تنفسی در این گستره جغرافیایی آن است.

امین نژاد اظهار داشت: این پروژه شامل بخش‌های پالایشگاه، تأسیسات ذخیره‌سازی در ماهشهر و هزار کیلومتر خط لوله است که همه این‌ها در تحریم‌های ظالمانه با همت شرکت‌های داخلی اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس در پایان خاطرنشان کرد: گازهای اسیدی این مجموعه به جای سوزانده شدن، با سرمایه ۶۵ میلیون دلاری دوباره فرآوری و به چاه‌های نفت برای حفظ تولید صیانتی آنها تزریق می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا ایران فان هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن