اقتصادی

راه‌اندازی خط دریایی آبادان – کویت در آینده نزدیک/ کاهش صادرات از بندر آبادان به دلیل کرونا

پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹ – ۱۵:۰۳ راه‌اندازی خط دریایی آبادان – کویت در آینده نزدیک/ کاهش صادرات از بندر آبادان به دلیل کرونا

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت: ترمینال مسافری بندر آبادان با اعتبار یک‌ونیم میلیارد تومان و ظرفیت روزانه 500 نفر بازسازی شده است و در آینده نزدیک خط دریایی مسافری آبادان – کویت راه‌اندازی خواهد شد.

راه‌اندازی خط دریایی آبادان - کویت در آینده نزدیک/ کاهش صادرات از بندر آبادان به دلیل کرونا

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رضا سفاری امروز در حاشیه بازدید رسانه‌های کشوری از بندر آبادان در نشست خبری بیان کرد: بنادر آبادان شامل سه بندر اروندکنار، آبادان و چوئبده است.

وی افزود: شبه‌جزیره آبادان با رودخانه اروند که از دجله و فرات نشأت گرفته است مرتبط است، همچنین بندر چوئبده در کنار بهمن‌شیر و بندر اروندکنار در کنار اروند است.

وی با بیان اینکه وسعت بندر آبادان 6 هکتار و بارانداز آن 6.2 هکتار است، گفت: ظرفیت اسمی بندر آبادان 900 هزار تن و ظرفیت جمعی هر سه بندر 2 میلیون تن است.

وی ادامه داد: 6 پست اسکله در بندر آبادان، 2 پست اسکله در بندر چوئبده و 2 پست اسکله در بندر اروند داریم که در این بندر یک اسکله در حال ساخت نیز داریم که بتنی با ظرفیت یک‌هزار تن است.

سفاری افزود: ظرفیت واقعی بندر آبادان سالانه 600 هزار تن است، اسکله اروند کنار برای پذیرش شناورهای یک هزار تن در حال ساخت است و با اعتبار بیش از 38 میلیارد تومان ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: این اسکله 110 متر طول و 11 متر عرض دارد و پیشرفت آن 45.5 درصد برآورد می‌شود.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان ادامه داد: ساخت سه باب انبار 2 هزار متری در هر سه بندر در حال انجام است که 25 درصد رشد دارد و اعتبار آن 23 میلیارد تومان است که بدین ترتیب ظرفیت انبارهای ما از 5 هزار مترمربع به 15 هزار مترمربع در سه بندر ارتقاء می‌یابد.

وی گفت: سیستم مانیتورینگ اطفاء حریق روی اسکله‌ها در بنادر اجرا شده است که تا 70 متر هرکدام پوشش اطفا حریق دارند و اعتبار این پروژه در هر بندر 18.5 میلیارد تومان است و تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان ادامه داد: سالن مسافری بندر آبادان به مساحت 820 متر مربع با اعتبار یک‌و نیم میلیارد تومان بازسازی شد. ظرفیت ورودی و خروجی ترمینال روزانه 500 نفر است که گمرک، اداره مهاجرت و نماینده نهاد ریاست‌جمهوری در این بخش مستقر می‌شود.

وی اظهار داشت: هدفگذاری شده است مسیر دریایی مسافری آبادان -کویت به زودی راه‌اندازی شود و تقاضا در این مورد وجود دارد. پیش‌بینی می‌شود سه روز در هفته 300 مسافر در این مسیر جابجا شوند.

سفاری ادامه داد: در مقابل ما در کشور عراق، بندر الواصلیه در حال ساخت است که یک اسکله تجاری و یک اسکله مسافری دارد که امیدواریم پس از کاهش این کرونا، این خط دریایی فعال شود.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت:‌لایروبی اسکله بندر چوئبده با اعتبار یک ونیم میلیارد تومان اجرا شد و لایروبی رودخانه بهمن‌شیر در دست مطالعه است. در حال حاضر امکان پهلوگیری کشتی با آبخور 4 متر و شناورهای با ظرفیت 500 تن در بندر چوئبده وجود دارد.

وی افزود: امسال به دلیل شیوع کرونا صادرات از بندر آبادان که صادرات محصولات کشاورزی به کویت بود به صفر نزدیک شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت:‌امسال جمعاً 90 میلیارد تومان پروژه در بنادر آبادان در قالب 9 پروژه در حال اجرا است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن