اجتماعی

راه‌اندازی سامانه «ندای همراه» همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید

چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۱:۱۵ راه‌اندازی سامانه «ندای همراه» همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در بازگشایی مدارس، سامانه ندای همراه را راه اندازی خواهیم کرد که مهمترین هدف از راه اندازی آن، چرخش از ایزوله به تلفیق و سپس به سمت فراگیری است.

راه‌اندازی سامانه «ندای همراه»  همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در اجلاس سی و چهارم و در میزگرد تخصصی بازگشایی مدارس خاص اظهار کرد: اگرچه توانستیم در ساختار آموزش و پرورش استثنایی در سطح ستاد و استان خوب عمل کنیم اما متاسفانه هنوز هم تا کف مدرسه فاصله داریم و رؤسا و مدیران ارشد استان باید توجه جدی به آن داشته باشند.

وی افزود: همه ما می‌دانیم مهر و پروژه مهر در شرایط عادی بیشترین وقت مدیران آموزش و پرورش را به خود اختصاص می‌دهد و در واقع پروسه مهر را داریم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه در شرایط عادی، ماه مهر ظرفیت مهمی برای مشارکت طلبی آموزش و پرورش دارد، تصریح کرد: با وجود شرایط کرونا در کشور، سخت‌ترین آغاز را برای سال تحصیلی در بعد از انقلاب تجربه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: از نظر علم جامعه شناسی با جامعه طوفانی مواجه هستیم. در چنین جامعه‌ای تغییرات سریع، عمیق و وسیع است. وقتی تغییرات مبهم و غیرقابل پیش‌بینی است در آموزش، روابط و تعاملات آموزشی ابهام ایجاد کرده و نگرانی ایجاد می‌کند. به همین دلیل در نظام جهانی می‌گویند بحران آموزشی داریم. البته ما قادر بودیم این بحران‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

حسینی گفت: در آموزش و پرورش استثنایی اصل بر حضور دانش آموزان در زمان آموزش است. اکثر این دانش آموزان استثنایی در شرایطی هستند که نیاز به توانبخشی دارند و همچنین تعداد دانش آموز به معلم، ۶ به یک است، بنابراین توصیه ما در آموزش و پرورش استثنایی، آموزش حضوری دانش‌آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه در 32 استان توانستیم 32 مرکز و مدرسه کامل مجازی را مستقر کنیم، افزود: در بازگشایی مدارس، سامانه ندای همراه را راه اندازی خواهیم کرد که مهمترین هدف از راه اندازی آن چرخش از ایزوله به تلفیق و سپس به سمت فراگیری است.

وی گفت: امیدواریم در آموزش و پرورش استثنایی بتوانیم به سمت مدارس ترکیبی برویم و دانش‌آموزان مختلف را در یک مدرسه داشته باشیم و روش‌های آموزش‌شان تفاوت کند. متاسفانه هنوز توانمندی لازم در مدیران، معلمان و خانواده‌ها برای پذیرش مدرسه ترکیبی وجود ندارد و یک از اهداف سامانه ندای همراه در پاسخگویی و راهنمایی ذینفعان سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

حسینی گفت: کرونا سه فرصت نزدیک برای ما ایجاد کرد. ما را به فناوری نوین نزدیک کرد و مدرسه محوری را محقق کرد و خانواده را بالاصاله به عنوان شریک آموزش و پرورش قرارداد. خانواده در شرایط کرونا باید معلم دوم دانش آموز شوند. همچنین ما طرح دستیار معلم را داریم و از خانواده کمک می‌گیریم. صدای مشاور را نیز راه اندازی کردیم.

وی افزود: در حال حاضر به تعداد 1000 مرکز پیگیری مشکل یادگیری نیاز داریم و در سال 99 تعداد 48 مرکز راه اندازی را تا پایان سال راه اندازی خواهیم کرد این مراکز به دانش آموزان کشور اختصاص دارد و باید از مربیان متخصص در آن استفاده شود.

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی با اشاره به اینکه طرح جامع توسعه کمی و کیفی را در دست اجرا داریم، گفت: مدیران کل در استان‌ها یاریگر ما باشند تا بتوانیم با ایجاد مراکز یادگیری و پشتیبان قراردادن آنها به توسعه حوزه استثنایی کمک کنیم. در ساماندهی نیروی انسانی دستورات ابلاغ شده است اما برای کلاس بندی به کلاس‌های چندپایه توجه شود.

حسینی گفت: در وضعیت قرمز مراکز اختلال یادگیری باز است اما به شکل انفرادی و البته که در شرایط قرمز امکان آموزش هست اما باید شورای مدرسه تصمیم بگیرند اما مدارس شبانه روزی تعطیل است.

وی گفت: مصمم هستیم در تمامی مباحث تولید محتوای استاندارد داشته باشیم. در دوره متوسطه اول و دوم و حرفه ای و پیش دبستانی درحال تکمیل کار هستیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن