سیاسی

ربیعی: دولت به نحوی در سال‌های اخیر بودجه ریزی کرده که دچار عدم تعادل نشدیم

سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ – ۱۱:۵۶ ربیعی: قیمت مرغ به قیمت‌های مصوب برمی‌گردد

سخنگوی دولت با بیان اینکه قیمت مرغ به قیمت‌های مصوب برمی‌گردد، گفت: دولت به نحوی در سال‌های اخیر بودجه ریزی کرده که دچار عدم تعادل نشدیم.

ربیعی: قیمت مرغ به قیمت‌های مصوب برمی‌گردد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: جلسات هیات دولت صبح و عصر درباره تنظیم و نهایی کردن بودجه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این دولت نه تنها از حدود ۱۱۰ میلیارد دلار درآمد ارزی سالهای گذشته خبری نبود بلکه از سال ۱۳۹۷ با وجود فشارهای اقتصادی و تحریم های آمریکا و کاهش درآمدهای ارزی در این دولت و حتی انتقال پول اندک صادرات نیز بسیار محدود و با مشکل انجام می شود.

ربیعی خاطر نشان کرد: دولت به نحوی بودجه ریزی کرد که در سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ دچار عدم تعادل نشدیم و فشاری به بانک مرکزی نیاورده شد.

وی بیان داشت: تاکنون ما ۱۲ تبصره همراه با اهداف بودجه را به تصویب رساندیم. از جمله مهمترین اهداف بودجه ۱۴۰۰ کاستن از بودجه جاری به نفت، درون زا شدن درآمدهای اداره کشور، تقویت بخش غیردولتی در اقتصاد، توجه خاص به مقابله با فقر مطلق، دنبال کردن حمایتهای معیشتی، گسترش اشغال های خرد، کوچک و متوسط، دنبال کردن طرح تامین مسکن ارزان قیمت، مولد کردن دارایی های دولت و توجه به بهره وری، توجه به محیط زیست، گسترش صادرات غیرنفتی، توجه به فناوری های نو و شرکتهای دانش بنیان، و نیز توسعه برنامه ای جهت حفظ سلامت مردم، ایجاد عدالت های منطقه ای واتمام پروژه های نیمه تمام است. سخنگوی دولت تاکید کرد: مهمترین اهداف بودجه ۱۴۰۰، کاستن از بودجه جاری و هزینه های دولت و کاستن از رابطه بودجه جاری با نفت است.

وی اضافه کرد: در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰، اختصاص ۱۵ هزار میلیارد ریال از منابع شرکت دولتی تابعه وزارت نفت برای اتمام طرح(پروژه)‌های نیمه‌تمام گازرسانی به روستاها و افزایش سهم سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از محل عوارض ماده (۶۵) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) از ۲۰ درصد به ۴۰ درصد و اختصاص کل حدود ۵۰ درصد برای برای تأمین و استاندارد‌سازی سامانه گرمایشی یکصدهزار کلاس درس مدارس در نظر گرفته شده است.

ربیعی خاطر نشان کرد: استمرار جریان فروش سهام و دارایی‌های دولتی مطابق روشهای قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی و همچنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) و تعیین سقف تسهیلات تأمین مالی خارجی (فاینانس) معادل ۳۰ میلیارد دلار که یک میلیارد دلار آن صرفا برای تجهیز آزمایشگاهها و کارگاههای دانشگاهها، دانشگاههای علوم پزشکی، مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و فناوری، مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی است.

وی گفت: امکان استفاده سرمایه‌گذاران بخشهای خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی از تسهیلات بانکی برای طرحهای توسعه‌ای بالادستی نفت و پیشگیری از خانم فروشی گاز، صنایع تکمیلی و تبدیلی کشاورزی، برای توسعه حمل و نقل درون و برون‌شهری، امکان انتشار اوراق مالی اسلامی برای شهرداری ها برای طرح های قطار شهری و حمل ونقل شهری و استمرار جریان عملیات بازار باز به منظور اجرای سیاست پولی و مدیریت نرخهای سود و مهار (کنترل) بلندمدت نقدینگی، مهار (کنترل) تورم در بودجه در نظر گرفته شده است.

ربیعی تصریح کرد: اجازه برای تامین اعتبار عملیات طرح های بازآفرینی شهری و احیای بافت های فرسوده و تاریخی و همچنین طرح اقدام ملی تامین مسکن از محل منابع داخلی شرکت های تابعه وزارت راه و شهرسازی و مکلف شدن وزارت راه و شهرسازی برای تامین زمین رایگان مورد نیاز برای احداث مدرسه، پاسگاه و مراکز بهداشتی در طرح های مسکن مورد تصویب و در اختیار قراردادن آن به دستگاه های دولتی ذی ربط از دیگر موارد بودجه ریزی خواهد بود.

ربیعی در مورد وضعیت بی سامان قیمت‌ مرغ گفت: در کنار مباحث بودجه مساله علت گرانی بی منطق مرغ هم در جلسه مطرح شد. تا چند روز آینده قیمت مرغ بنابر گزارش وزیر جهاد کشاورزی این قیمت با برنامه ریزی صورت گرفته به قیمت مصوب خواهد رسید.

ادامه دارد…

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن