سیاسی

ربیعی: ما متوقف به جابجایی قدرت در هیچ کشوری نشده‌ایم

سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۴:۴۳ ربیعی: ما متوقف به جابجایی قدرت در هیچ کشوری نشده‌ایم

سخنگوی دولت گفت: ما متوقف به جابجایی قدرت در هیچ کشوری نشده ایم.

ربیعی: ما متوقف به جابجایی قدرت در هیچ کشوری نشده‌ایم

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود در حضور هیات دولت فرمودند که «نباید برنامه ریزی اقتصادی معطل نتیجه انتخابات فلان کشور شود» به نظر طبق آنچه برخی نمایندگان مجلس هم می‌گویند، در سال‌های اخیر سیاست اقتصادی دولت حول همین نگاه بوده است، برنامه‌ای دارید که اقتصاد متوقف تعیین نتیجه انتخابات سایر کشورها نباشد، تصریح کرد: به اعتقاد من بخشی از سوال حاوی مطالب درست است.اما بخش دیگر سوال نتوانسته بین ظلم تحریم و بیان جنایت دولت آمریکا و امر تلاش برای ایستادگی مقابل تحریم تفکیک قائل شود.

وی ادامه ‌داد: در جلسه گذشته دولت رهبری اشاره کردند که نتیجه معطلی انتخابات در آمریکا و هیچ کشوری باشیم. من فکر میکنم در دو جلسه قبل هم در مقابل سوالی پاسخ دادم که برنامه های اقتصادی دولت هیچ ارتباطی با خارج ندارد. تحریم یک واقعیت است که امروز با هدف براندازی نظام و کوچک کردن ایران پرقدرت دنبال می شود.

ربیعی اظهار داشت: با وجود این بزرگ و مردم پرقدرت تامین منافع آمریکا ممکن نیست.انکار واقعیت تحریم انکار جنایات آمریکا است.بیان جنایتی که به طور مستقیم سطح سلامت و بهداشت و معیشت شهروندان ایرانی را مورد هدف قرار داده و سعی در محدود کردن روابط ایران با نظام مالی جهان دارد یک امر لازم بوده و در مقابل القاء بدخواهان نظام ماست که علاقه ای به بیان آثار ظالمانه تحریم ندارند، حتی در مورد دارو و غذا سعی می کنند کمبودها را به مسائلی واهی ارجاع دهند. آگاهی ملت آمادگی برای مقابله با آثار تحریم و نیز اهتمام جمعی با سرمایه اجتماعی بالا برای عقب راندن تعدادی تحریم گر است.

ربیعی خاطر نشان کرد: اما ما متوقف به جابجایی قدرت در هیچ کشوری نشده ایم. و معتقدیم با نگاه به توان داخلی و سیاست گذاری صحیح و اجماع داخلی آنها ناچارند به ما نگاه کنند. دولت در سیاستگذاری ، پیش بینی ها و برنامه ریزی ها هیچ دلبستگی به هیچ جناحی از آمریکا ندارد. اتفاقا رئیس جمهور به زودی برنامه ای رو به آینده و متکی بر توان داخلی را برنامه ای اعلام خواهند کرد که از اساس مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: کاهش وابستگی بودجه به نفت، داخلی سازی اقتصاد، گسترش مناسبات تجاری با کشورهای هدف، مردمی کردن اقتصاد، تاب آوری اجتماعی، حفاظت از زندگی مردم، جبران کاهش قدرت خرید، اعمال سیاست های اجتماعی، اقتصادی برای عدم تاثیر تحریم بر زندگی مردم در دستور کار دولت است.

وی بیان داشت: هر کسی در کاخ سفید و خانه پوشالی ساکن می شود بداند برای بدترین شرایط برنامه ریزی کرده ایم و از زندگی مردممان حفاظت خواهیم کرد. ما معطل سیاست های کاخ سفید نخواهیم ماند و به تعبیر مقام معظم رهبری اگر تصمیم خوب گرفتند استفاده خواهیم کرد و در هر صورت حفاظت از زندگی مردم و توسعه کشور ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن