سیاسی

رحمانی فضلی: باید بدانیم محدوده‌های جغرافیایی نقش مهمی در توسعه کشور دارند

سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۸:۰۵ رحمانی فضلی: باید بدانیم محدوده‌های جغرافیایی نقش مهمی در توسعه کشور دارند

وزیر کشور گفت: باید بدانیم محدوده‌های جغرافیایی نقش مهمی در توسعه کشور دارند. البته اصل برای ما ایران است.

رحمانی فضلی: باید بدانیم محدوده‌های جغرافیایی نقش مهمی در توسعه کشور دارند

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در مراسم رونمایی از طرح ملی تقسیمات کشوری گفت: این طرح تکلیف قانونی از سال ۶۲ بوده که باید انجام داده می شد. مجموعه از داده ها در آن وجود دارد و یکپارچه سازی دستگاه ها کار طاقت فرسایی است.

وی ادامه داد: مسأله مرز و حدود ناگزیر رعایت آن است. انحراف کوچک از یک نقطه مرزی باعث درگیری خونین می شود. ما غیر از مرز های بیرونی کشوری، در داخل هم مرز وجود دارد. مرزبندی های مختلفی در مناطق کشور وجود دارد.

وزیر کشور بیان داشت: برای حکام در مناطق کشورمان حفاظت از حدود خود بسیار مهم است. الان هم وقتی نظام توزیع منابع، اعتبارات و بودجه داریم باید به تمام مناطق کشور خدمات دهد. پس بحث خدمات رسانی مستلزم انجام تقسیم بندی ها است.

رحمانی فضلی گفت: سال قبل در یکی از شهرهای استان فارس قصد یک کار تقسیم بندی داشتیم باعث مشکلات و مسائل شد. در کردستان و مرز آن با کرمانشاه، کرمانشاه با همدان اگر بخواهیم در مرز آن وارد شویم شاهد مشکلات خواهد بود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: تنش در این زمینه می تواند برای ما مشکلات داشته باشد. یکی از دلایلی که باعث تنش می شد تعاریف مختلف دستگاه ها در بخش های مختلف کشور بود.

وی بیان داشت: تقسیم بندی که در حوزه های آبریز داریم اگر با تقسیم بندی سیاسی و منطقه‌ای آن یکی نباشد دچار مشکل می شویم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: باید بدانیم محدوده‌های جغرافیایی نقش مهمی در توسعه کشور دارند. البته اصل برای ما ایران است اما وقتی می‌خواهیم در آن توزیع خدمات داشته باشیم نیازمند تقسیمات کشوری هستیم.

وزیر کشور گفت: ما هنوز نتوانسته لایحه افزایش تعداد نمایندگان را در برخی مناطق کشور بدهیم. همین مسأله می تواند مشکل ایجاد کند. با دادن چند روستا به شهر مجاور می توان نمایندگان آنجا را افزایش داد که موجب خدمات می شود.

رحمانی فضلی با تاکید اهمیت دادن اختیار به استان ها تصریح کرد: استاندار ما در سیستان و بلوچستان علی رغم داشتن مرز مشترک آبی و خاکی با کشورهای همسایه اگر بخواهد یک روز صبح به پاکستان برود و ظهر برگردد نیازمند مجوز ۵ دستگاه حاکمیتی است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن