ورزشی

رده بندی تیمی و انفرادی مشخص شد کشتی قهرمانی آسیا| ۲ طلا، یک نقره و یک برنز در روز پایانی؛ ایران قهرمان شد/ کولاک یزدانی و قاسمپور در آلماتی

شبکه های اجتماعی ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سلامکانال تلگرام
توئیتر

گروه: ورزشی ساعت: 18:37 منتشر شده در مورخ: 1400/01/29 شناسه خبر: 1725879 آزادکاران به قهرمانی آسیا رسیدند؛ رده بندی تیمی و انفرادی مشخص شد کشتی قهرمانی آسیا| ۲ طلا، یک نقره و یک برنز در روز پایانی؛ ایران قهرمان شد/ کولاک یزدانی و قاسمپور در آلماتی رده بندی تیمی و انفرادی مشخص شد کشتی قهرمانی آسیا| ۲ طلا، یک نقره و یک برنز در روز پایانی؛ ایران قهرمان شد/ کولاک یزدانی و قاسمپور در آلماتی تیم ملی کشتی آزاد ایران با کسب ۲ مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز به مقام قهرمانی آسیا رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در روز پایانی رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا در آلماتی قزاقستان، نمایندگان ایران روی تشک رفتند و موفق شدند ۴ مدال رنگارنگ برای کشورمان به ارمغان بیاورند.

در وزن ۷۴ کیلوگرم مصطفی حسین‌خانی در دور اول با نتیجه ۵ بر ۲ از سد اختیار نوروزاف از ازبکستان گذشت. وی دور بعد به مصاف سئونگ چول لی از کره جنوبی رفت و ۱۰ بر ۳ پیروز شد تا به نیمه‌نهایی صعود کند. حسین‌خانی در این مرحله غلامجان شریپ اف از ترکمنستان را ۱۱ بر صفر شکست داد و فینالیست شد. آزادکار کشورمان در فینال در مبارزه با کایپانوف از قزاقستان قرار گرفت و با نتیجه ۶ بر ۲ مغلوب شد و نقره گرفت. در وزن ۸۶ کیلوگرم، حسن یزدانی بعد از استراحت در دور نخست، در مرحله یک چهارم نهایی مقابل ایشیگورو از ژاپن مبارزه کرد و ۱۰ بر صفر به برتری رسید تا راهی نیمه‌نهایی شود. یزدانی در این مرحله به مصاف مصطفی العبیدی از عراق رفت با برتری ۱۰ بر صفر به فینال راه یافت. قهرمان المپیک ریو در فینال در مصاف با پونیا از هند، ۱۰ بر صفر پیروز شد و مدال طلا را کسب کرد تا بدون از دست دادن امتیاز و با امتیاز کامل این عنوان را بدست آورد. در واپسین فینال هم کامران قاسم‌پور در وزن ۹۲ کیلوگرم، در مصاف با سانجیت از هند ۱۰ بر صفر به برتری رسید و به نیمه نهایی صعود کرد. وی در این مرحله با رستم شودیف کشتی‌گیری از ازبکستان مبارزه کرد و ۱۱ بر صفر پیروز شد تا دیگر فینالیست ایران باشد. قاسم‌پور در فینال مقابل مونخباتار از مغولستان ۱۰ بر صفر به برتری رسید و طلا را کسب کرد. و نهایتاً در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، امین طاهری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر صفر عمر سارم از سوریه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل آیال لازاریف از قرقیزستان با نتیجه ۶ بر ۴ ضربه فنی شد و به دیدار رده بندی رفت. طاهری در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر صفر دانگ هوانگ کیم از کره جنوبی را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

تیم ملی کشتی آزاد ایران با ۳ مدال طلای حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور و علی شعبانی، ۳ نقره علیرضا سرلک، مصطفی حسین‌خانی و علی سوادکوهی و ۲ برنز مرتضی قیاسی و امین طاهری، بر سکوی نخست آسیا ایستاد.

در پایان رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی آسیا در قزاقستان و در رده بندی تیمی نیز تیم ایران با کسب 179 امتیاز بعنوان قهرمانی رسید و تیم های هند و قزاقستان به ترتیب با 151 و 149 امتیاز دوم و سوم شدند. رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است: رده بندی انفرادی: 57 کیلوگرم: 1- راوی کومار (هند) 2- علیرضا سرلک (ایران) 3- نودیرجان صفراف (ازبکستان) و یوتو تاکشیتا (ژاپن) 61 کیلوگرم: 1- جهانگیر میرزا توروبوف (ازبکستان) 2- ادلان عسکراف (قزاقستان) 3- شویا شیمائه (ژاپن) و ایکرامجان خادجی مراداف (قرقیزستان) … 8- مجید داستان (ایران) 65 کیلوگرم: 1- تاکوتو اتوگورو (ژاپن) 2– باجرانگ (هند) 3- مرتضی قیاسی (ایران) و یانگ سئوک جئونگ (کره جنوبی) 70 کیلوگرم: 1- سیرباز تالگات (قزاقستان) 2- سراج الدین حسن اف (ازبکستان) 3- اسلام بیک اوروزبیکوف (قرقیزستان) و کاران (هند) … 7- امیرحسین حسینی (ایران) 74 کیلوگرم: 1- نورکجا کایپانوف (قزاقستان)2- مصطفی حسین خانی (ایران) 3- سومیدبازار زاندانبود (مغولستان) و اختیار نوروزاف (ازبکستان) 79 کیلوگرم: 1- بیونگ مین گانگ (کره جنوبی) 2- علی سوادکوهی (ایران) 3- نارسینگ یاداو (هند) و سایاکبای یوسوپوف (قرقیزستان) 86 کیلوگرم: 1- حسن یزدانی (ایران) 2- دیپاک پونیا (هند) 3- مصطفی العبیدی (عراق) و گوان اوک کیم (کره جنوبی) 92 کیلوگرم: 1- کامران قاسم پور (ایران) 2- تسوگتگرل مونخباتار (مغولستان) 3- هیوک بوم گوون (کره جنوبی) و سانجیت (هند) 97 کیلوگرم: 1- علی شعبانی (ایران) 2 – علیشیر یرگالی (قزاقستان) 3- ساتیوارت کادیان (هند) و تاکاهاشی ایشیگورو (ژاپن) 125 کیلوگرم: 1- اولگ بولتین (قزاقستان) 2- آیال لازاریف (قرقیزستان) 3- امین طاهری (ایران) و خودربولگا دورجخاند (مغولستان) رده بندی تیمی: 1- ایران 179 امتیاز 2- هند 151 امتیاز 3- قزاقستان 149 امتیاز 4- ازبکستان 143 امتیاز 5- کره جنوبی 120 امتیاز 6- ژاپن 102 امتیاز انتهای پیام/ https://www.dana.ir/1725879 '); d.write(' اخبار مرتبط آخرین اخبار

خرید بلیط هواپیما تور کیش بازار '; document.body.innerHTML += t; } }, 100);

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن