اقتصادی

رزم حسینی: مقابله با گران‌فروشی با نظارت هوشمند بر توزیع کالا

جمعه ۹ آبان ۱۳۹۹ – ۱۱:۱۴ رزم حسینی: مقابله با گران‌فروشی با نظارت هوشمند بر توزیع کالا

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرکنندگانی که تعهد ارزی دارند، می‌توانند مواد اولیه و یا کالاهای ضروری اولویت بندی شده توسط وزارت صمت را وارد کرده و بدین گونه رفع تعهد ارزی کنند.

رزم حسینی: مقابله با گران‌فروشی با نظارت هوشمند بر توزیع کالا

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، علیرضا رزم حسینی گفت: دانش بنیان‌ها در حوزه ساخت داخل خودرو می‌توانند به وزارت صمت کمک کنند و باید شرکت‌های رقیب برای رقابت با خودروسازان داخلی ایجاد شود و با ایجاد یک بازار رقابتی خودروی با کیفیت به مشتریان تحویل داده شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: انحصار در حوزه خودرو به صورت گام به گام باید شکسته شود و امکان برخورداری مصرف کنندگان از یک خودروی با کیفیت و قیمت مناسب ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی در حوزه ساخت داخل در بیشتر حوزه های صنعتی وجود دارد، گفت: در حوزه لوازم خانگی تولید داخلی 58 درصد افزایش یافته است و رفتن شرکت‌های خارجی از بازار کشور فرصت مناسبی برای شرکت‌های تولید کننده داخلی فراهم آورد.

وزیر صمت با تأکید بر اینکه برای رسیدن به جهش تولید، بروکراسی اداری، قوانین دست و پاگیر و تعدد بخشنامه‌ها باید رفع شود، تصریح کرد: در این چهار هفته هیچ بخشنامه ای که منجر به تعدد بخشنامه‌ها و ایجاد مقررات زاید شود، صادر نکرده‌ایم.

رزم حسینی افزود: سیاست جدید واردات در مقابل صادرات تا چند روز آینده ابلاغ خواهد شد. صادرکنندگانی که تعهدات ارزی دارند، می‌توانند مواد اولیه و یا کالاهای ضروری اولویت بندی شده توسط وزارت صمت را وارد کرده و بدین گونه رفع تعهد ارزی نمایند.

وی گفت: این فرصت خوبی است و سبب افزایش صادرات و تامین مواد اولیه و کالاهای ضروری در شش ماه دوم سال خواهد شد.

وزیر صمت در ادامه با اعلام اینکه سیاست وزارت صمت در جهت فراوانی و عرضه کالا است، بیان کرد: باید کالا در بازار فراوان شود، چراکه قیمت‌ها با افزایش عرضه، کاهش می‌یابد.

رزم حسینی اضافه کرد: از شنبه آینده نظارت بر توزیع کالاها بصورت هوشمند برای مقابله با گرانفروشی با همکاری تعزیرات در بازار تشدید می‌شود و بازرسی از مراکز اصلی، بنکداران و انبارداران طبق قانون انجام خواهد شد و در صورت مشاهده هر گونه تخلف برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.

وی با اعلام اینکه قائل به عرضه همه محصولات فولادی در بورس فلزات هستیم، اضافه کرد: در چند روز آینده با همکاری شرکت‌های بزرگ این فرآیند را هم شروع خواهیم کرد.

وزیر صمت در خصوص روغن نباتی نیز بیان کرد: وضعیت ذخایر استراتژیک کشور در این حوزه خوب است، 79 هزارتن روغن خام نیز در چند روز گذشته میان کارخانجات تولیدی توزیع شده است.

رزم حسینی اضافه کرد: نگرانی از لحاظ تامین روغن نداریم و مردم نیز نباید نگرانی داشته باشند.

وی همچنین در خصوص نهاده های دامی و تاثیر آن بر قیمت مرغ، گفت: با ارز 4200 تومانی نهاده های دامی وارد می‌شود و در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار می‌گیرد و شبکه توزیع تا مصرف کننده نهایی در اختیار وزارت جهاد است.

وزیر صمت تصریح کرد: ستاد تنظیم بازار بر اساس شاخص های وزارت جهاد و مشورت تشکلها قیمت گذاری مرغ را انجام می‌دهد و امیدواریم با افزایش نهاده‌های دامی به ثبات نسبی در بازار مرغ نیز برسیم.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن