اقتصادی

رسوب 620 هزار تن کالا در بنادر کشور/ هدف‌گذاری کاهش کالای رسوبی و تسریع ورود کالا به بنادر

چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۱:۲۲ رسوب 620 هزار تن کالا در بنادر کشور/ هدف‌گذاری کاهش کالای رسوبی و تسریع ورود کالا به بنادر

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه 620 هزار تن کالا در بنادر کشور داریم، گفت: با کاهش کالاهای رسوبی از دموراژ کشتی‌ها در بنادر جلوگیری می‌شود.

رسوب 620 هزار تن کالا در بنادر کشور/ هدف‌گذاری کاهش کالای رسوبی و تسریع ورود کالا به بنادر

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، فرهاد منتظر کوهساری امروز در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از جزیره نگین و بندر بوشهر اظهار داشت: در سال گذشته با کاهش رسوب کالا در بنادر مواجه بودیم اما به هر حال کالاهای رسوبی زودتر باید تخلیه شوند و مورد استفاده عموم قرار بگیرند؛ چراکه این کالاهای رسوبی اغلب خوراکی، غلات و امثال آنها است.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: رسوب کالا در بنادر کشور فعلا حدود 620 هزار تن است، 17 هزار TEU کانتینر که در حال هماهنگی با سازمان‌های ذی‌ربط است تا از بنادر کشور تخلیه شوند و بتوانیم کالاهایی که مورد نیاز بازار کشور است، وارد بنادر کنیم و کشتی‌هایی که در لنگرگاه در انتظار هستند بتوانیم زودتر ترخیص کنیم.

وی تأکید کرد: خروج کالای رسوبی به تسریع تخلیه و بارگیری کشتی‌ها کمک می‌کند، همچنین از دموراژ کشتی‌ها در بنادر جلوگیری خواهد کرد.

منتظر کوهساری افزود: کل تخلیه و بارگیری بنادر کشور 50 میلیون تن در سال جاری است که طی ابتدای امسال تاکنون محقق شده است.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: بنادر در شرایط سخت تحریم و کرونا کمک شایانی به کشور کردند و تخلیه و بارگیری کالا به صورت روان در بنادر در حال انجام است.

وی ادامه داد: در بندر بوشهر 1.5 میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا داشتیم و انواع کالا در این بندر تخلیه و بارگیری می‌شود و نسبت به گذشته رشد 24 درصدی دارد.

کوهساری افزود:‌ در حوزه جذب سرمایه گذار در کل بنادر کشور 13 هزار میلیارد تومان در چند سال اخیر جذب شده است و در کل 16 هزار میلیارد تومان جذب سرمایه گذار داریم. در حال حاضر پروژه‌های زیادی نیز در حال بررسی است تا قرارداد جذب سرمایه گذار برای آنها منعقد شود.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی در باره رعایت اصول محیط‌زیست در بنادر گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در انواع کنوانسیون‌ها (بیش از 30 کنوانسیون) عضو است که در این باره می‌توان به کنوانسیون OPRC و کنوانسیون جلوگیری از آلودگی نفتی اشاره کرد. ما حامی محیط‌زیست هستیم و در هر پروژه مطالعات زیست محیطی را اجرا می‌کنیم.

وی ادامه داد: با وجود فشار غرب، تخلیه و بارگیری کالا در بنادر به صورت روان در حال انجام است. در بخش تأمین تجهیزات، فشارهایی از سوی کشور آمریکا وجود دارد، اما به هر حال کار به خوبی پیش می‌رود.

کوهساری افزود: 50 میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا در چند ماه اخیر در بنادر کشور نشان از رشد و توسعه این بنادر دارد.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به جذب سرمایه گذار خصوصی در بنادر و استقبال آنها گفت:‌ ما در برخی از بنادر با کاهش تخلیه و بارگیری و در برخی بنادر با افزایش تخلیه و بارگیری مواجه هستیم.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن