اقتصادی

رشد اقتصادی آمریکا به کمترین میزان 74 سال گذشته می رسد

پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ – ۱۲:۳۴ رشد اقتصادی آمریکا به کمترین میزان 74 سال گذشته می رسد

زمین گیر شدن بخش های خدماتی نظیر رستوران ها و هواپیمایی ها بعداز شیوع ویروس کرونا باعث بیکاری و فقیر شدن میلیون ها آمریکایی و افت اقتصادی این کشور به کمترین میزان از زمان جنگ جهانی دوم شد.

رشد اقتصادی آمریکا به کمترین میزان 74 سال گذشته می رسد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل ازرویترز، اقتصاد آمریکا در سال 2020 به جهت زمین گیر شدن خدماتی نظیر رستوران ها و هواپیمایی ها بعداز شیوع ویروس کرونا باعث بیکار شدن میلیون ها امریکایی و فقیر شدن آنها شد، به کمترین میزان از زمان جنگ جهانی دوم می رسد.

فدرال رزرو آمریکا شب گذشته از تثبیت نرخ بهره این کشور د ر محدوده صفر خبر داد و قول داد که از طریق خرید اوراق نقدینگی بیشتری را به اقتصاد این کشور تزریق کند.

فدرال رزرو تاکید کرد که سرعت بهبود فعالیت های اقتصادی و اشتغال در ماههای اخیر متعادل تر شده است.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا همچنین از طرح 1.9 تریلیون د لاری رونمایی کرد و این اتفاق پس از محرک اقتصادی به مبلغ 900 میلیارددلار که در اواخر دسامبر تصویب شد صورت می گرد.

« سانگ وون شان» پروفسور مالی و اقتصادی در دانشگاه لس آنجلس گفت: سال گذشته وضعیت بسیار بدی برای اقتصاد آمریکا بود و این نخستین رکود خدمات صنعتی در تاریخ این کشور است که باعث از بین رفتن بسیاری از شغل ها شد.

اقتصاد دانان پیش بینی می کنند که اقتصاد این کشور سال 2020 به میزان 3.6 درصد افت کرده باشد در حالی که سال 2019 اقتصاد این کشور 2.2 درصد رشد داشت این وضعیت بدترین از زمان سال 1946 تاکنون است و اولین بار از سال 2007-2009 زمان رکود بزرگ اقتصادی است که تولید ناخالص داخلی این کشور عقب نشینی کرده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن