اقتصادی

رشد اقتصادی 4 درصدی جهان در سال 2021

پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ – ۰۸:۱۵ رشد اقتصادی 4 درصدی جهان در سال 2021

بانک جهانی اعلام کردپس از کاهش 4.3 درصدی اقتصاد جهان در سال 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا که موجی از بیکاری و و رشکستگی و فقر میلیونها نفر را سبب شد جهان دو باره در سال 2021 رشد اقتصادی 4 درصدی را به خود خواهد دید.

رشد اقتصادی 4 درصدی جهان در سال 2021

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، بانک جهانی در گزارشی تاکید کرد که رشد اقتصادی جهان در سال 2021 به 4 درصد افزایش پیدا می کند کشف واکسن کرونا و تزریق آن تاثیر زیادی در این رشد اقتصادی خواهد داشت.

بانک جهانی در گزارش چشم انداز جهانی خود اعلام کرده است که پس از کاهش 4.3 درصدی اقتصاد جهان در سال 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا که موجی از بیکاری و و رشکستگی و فقر میلیونها نفر را سبب شد جهان دو باره در سال 2021 رشد اقتصادی 4 درصدی را به خود خواهد دید.

بانک جهانی تاکید کرده است که اثرات این بیماری و همه گیری ویروس کرونا بر اقتصاد جهان همچنان ادامه دار خواهد بود.

این نهاد بین المللی درباره اقتصاد روسیه گفته است که رشد اقتضادی در این کشور به 2.6 درصد در سال 2021 می رسد که تا حدودی کاهش های گذشته خود را جبران خواهد کرد از نظر این بانک جهانی کشف واکسن کرونا در این کشور تاثیر زیادی در رشد اقتصادی خواهد داشت.

بانک جهانی رشد ا قتصادی ترکیه را 4.5 درصد و اروپای مرکزی را 3.6 د رصد در سال 2021 پیش بینی کرد.

همچنین بر اساس اعلام این بانک رشد اقتصادی چین و آمریکا هم به ترتیب 7.9 و 3.5 درصد در سال 2021 خواهد بود. همچنین ژاپن نیز رشد 2.5 درصدی را تجربه خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن