اقتصادی

رشد بورس‌های آسیایی در سایه خوش‌بینی به واکسن و بسته کمک اقتصادی در آمریکا

پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ – ۰۸:۳۶ رشد بورس‌های آسیایی در سایه خوش‌بینی به واکسن و بسته کمک اقتصادی در آمریکا

در معاملات امروز بورس‌های آسیایی شاهد رشد بازارها بودیم؛ چراکه سهامداران نسبت به تأثیرات مثبت تولید واکسن کرونا امیدوار هستند.

رشد بورس‌های آسیایی در سایه خوش‌بینی به واکسن و بسته کمک اقتصادی در آمریکا

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، در معاملات امروز بازارهای آسیایی امیدها نسبت به تاثیر مثبت تولید واکسن کرونا بر اقتصاد جهانی از یک سو و خوش‌بینی سهامداران نسبت به اجرای بسته کمک اقتصادی در آمریکا از سوی دیگر باعث شد تا شاخص‌های سهام مثبت شود.

معاملات آتی شاخص استاکس 50 اروپایی هم مثبت بود و معاملات آتی بورس آلمان هم 0.1 درصد رشد کرد. معاملات آتی بورس لندن هم در بازارهای آسیایی 0.3 درصد بالا رفت.

طی ساعات گذشته گسترده‌ترین شاخص MSCI آسیا اقیانوسیه خارج از ژاپن 0.8 درصد رشد کرد و این در حالی بود که در معاملات دو روز گذشته این شاخص منفی بود.

البته این شاخص از ابتدای ماه دسامبر تاکنون 3.8 درصد رشد کرده و به لطف اجرای بسته‌های کمک اقتصادی از سوی بانک‌های مرکزی کشورها در حال ثبت بهترین عملکرد ماهانه خود طی 4 سال گذشته است.

بورس استرالیا امروز 0.8 درصد بالا رفت و بورس کره جنوبی و ژاپن نیز به ترتیب 0.4 و 0.2 درصد مثبت شدند. در چین هم شاخص 300 شرکت‌ پرطرفدار این کشور 0.15 درصد رشد کرد.

پس از آنکه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ساعات پایانی شب گذشته برای برگزاری یک نشست در راستای توافق اجرای یک بسته کمک اقتصادی دیگر دعوت کرد، خوش‌بینی نسبت به اجرایی شدن این بسته با حجم 1.4 هزار میلیارد دلاری افزایش یافته است.

شاخص ارزش دلار اما، کاهش یافت و به 103.4 ین در برابر هر دلار رسید؛ چراکه اقدامات در راستای کنترل کرونا و خوش‌بینی نسبت به اجرای بسته کمک اقتصادی در آمریکا، تقاضا برای دلار به عنوان یک دارایی با پشتوانه را کاهش داده است. ارزش دلار در برابر یورو هم کاهش یافت و به 1.216 دلار در برابر یورو رسید.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن