اقتصادی

رشد بورس‌های آسیایی علی‌رغم تنش بین چین و آمریکا

سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۷:۴۶ رشد بورس‌های آسیایی علی‌رغم تنش بین چین و آمریکا

در معاملات امروز بورس‌های آسیایی بالا گرفتن تنش بین چین و آمریکا هم نتوانست از رشد شاخص‌های سهام جلوگیری کند.

رشد بورس‌های آسیایی علی‌رغم تنش بین چین و آمریکا

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، در معاملات امروز بورس‌های آسیایی روند مثبتی را طی کردند و البته بالا گرفتن تنش بین دو اقتصاد برتر جهان هم نتوانست حریف فشار خرید سهامداران شود.

امیدها نسبت به تاثیرات مثبت اجرای بسته‌های بیشتر کمک اقتصادی در آمریکا باعث شد تا قیمت نفت و ارزش برخی ارزهای بین المللی رشد کند. پیش بینی می‌شود بازارهای بورس اروپایی هم امروز مثبت بسته شوند؛ چراکه معاملات آتی شاخص یورو استاکس50 معادل 0.86 درصد مثبت شد.

شاخص MSCI، بزرگترین شاخص بورس‌های آسیا خارج از ژاپن امروز یک درصد رشد کرد. بورس نیکی ژاپن هم 1.85 درصد بالا رفت و دلیل آن رشد سهام شرکت‌های صنعتی و آنهایی بود که در حوزه سلامت فعالیت می‌کردند.

بورس کره هم نسبت به کاهش صادرات این کشور چشم‌پوشی کرد و برای هفتمین جلسه متوالی مثبت شد و یک 1.4 درصد رشد کرد. بورس کره از ابتدای ماه جاری و طی 11 روز گذشته 7.5 درصد بالا رفته است.

برخلاف اکثر کشورهای آسیایی اما پس از آنکه سنگاپور اعلام کرد انتظار دارد درگیر سنگین‌ترین رکود در تاریخ اقتصاد این کشور شده باشد، بورس این کشور امروز منفی شد. البته بسیاری از سهامداران منتظر نتیجه نشست مقامات تجاری چین و آمریکا برای بررسی روند اجرای فاز نخست توافق تجاری بین دو کشور هستند. این نشست روز شنبه برگزار خواهد شد.

در قالب اجرای این توافق چین هنوز نتوانسته به میزانی که تعهد کرده محصولات کشاورزی و نفت و گاز از آمریکا وارد کند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن