اقتصادی

رشد تجارت ایران با اوراسیا علیرغم دشواری تجارت در جهان به علت کرونا

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ – ۱۶:۰۸ رشد تجارت ایران با اوراسیا علیرغم دشواری تجارت در جهان به علت کرونا

عضو هیت رئیسه شورای تجاری اتحادیه اقتصادی اوراسیا بیان داشت: سال 2020 به علت اپیدمی کرونا سال بسیار دشواری برای تجارت در سطح جهان بود اما علیرغم این دشواری ها حجم تجارت ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا 30 درصد افزایش داشت .

رشد  تجارت ایران با اوراسیا علیرغم دشواری تجارت در جهان به علت کرونا

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس دانیل ابرایف امروز طی پیامی ویدئویی در همایش اقتصادی ایران و اوراسیا که در مرکز همایش های رایزن برگزار شد، گفت: ایران یکی از شرکای مهم برای اتحادیه اقتصادی اوراسیا است و ما به دنبال برقراری تجارت آزاد با ایران هستیم و لذا روابط فی مابین روز به روز افزایش خواهد یافت.

عضو هیت رئیسه شورای تجاری اتحادیه اقتصادی اوراسیا بیان داشت: سال 2020 به علت اپیدمی کرونا سال بسیار دشواری برای تجارت در سطح جهان بود اما علیرغم این دشواری ها حجم تجارت ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا 30 درصد افزایش داشت ضمن اینکه صادرات ایران نیز رو به افزایش است.

وی با اشاره به اینکه به زودی مذاکرات موافقتنامه تجارت آزاد ایران و اوراسیا آغاز خواهد شد، گفت: بنابراین در چارچوب این مذاکرات قصد داریم تا از ابزارهای تعرفه ای و غیر تعرفه ای برای ساده سازی روابط تجاری و همچنین سرمایه گذاری و ارائه خدمات بین طرفین استفاده کنیم.

ابرایف بیان داشت: مشکلات مالی و لجستیکی باید با همکاری ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا حل شود و مطمئن هستم که توانایی حل این چالش ها و مشکلات را داریم.

وی تاکید کرد: توسعه روابط در چارچوب تفاهم نامه دستاوردهای مهمی را برای اتحادیه اوراسیا و ایران خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن