اقتصادی

رشد تولید محصولات معدنی در دولت روحانی

يکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۳:۵۷ رشد تولید محصولات معدنی در دولت روحانی

تولید کالاهای منتخب معدنی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ارتقاء قابل توجهی پیدا کرد و محصولاتی مانند کنسانتره آهن، گندله، آهن اسفنجی، کنسانتره مس و مس کاتد که در ابتدای انقلاب فاقد تولید بوده اند، در سال های اخیر، افزایش چشمگیری داشته اند.

رشد تولید محصولات معدنی در دولت روحانی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شاتا، در زمینه کنسانتره در سال 1357 و در ابتدای انقلاب تولیدی نداشتیم اما تولید این ماده معدنی به 23 میلیون و 820 هزار تن در سال 1392 رسید و امسال نیز تا 50 میلیون تن ارتقا یافت که میزان رشد برنامه تولید سال 1399 نسبت به عملکرد سال 1392، به میزان 110 درصد بوده است.

در بخش گندله نیز در ابتدای انقلاب فاقد تولید بوده ایم اما تولید گندله در سال 1392 به 20 میلیون و 760 هزار تن و در سال 1399 به 45 میلیون تن رسید که ارتقای 117 درصدی میزان رشد برنامه تولید 1399 نسبت به عملکرد 1392 را شاهد بوده ایم.

میزان تولید آهن اسفنجی نیز که در ابتدای انقلاب صفر بوده است به ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تن در سال 92 رسید که در سال ۱۳۹۹ به ۲۸ میلیون تن ارتقا یافت. میزان رشد برنامه تولید سال 1399 نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۲ نیز ۸۰ درصد بوده است.

از سوی دیگر تولید فولاد خام کشور که در سال ۱۳۵۷ به میزان ۳۶۸ هزار تن بوده است، در سال 92 به ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تن ارتقاء پیدا کرد. میزان رشد تولید این محصول معدنی در سال 92 نسبت به سال ۱۳۵۷ به میزان 4275 درصد بوده است.

تولید فولاد خام کشور در سال 1399 به میزان ۳۰ میلیون تن افزایش یافت که میزان رشد برنامه در این سال نسبت به عملکرد سال 1392، به میزان ۸۶ درصد شده است.

در حوزه تولید آلومینیوم نیز در ابتدای انقلاب ۱۸ هزار تن تولید داشتیم که این میزان در سال ۱۳۹۲ به ۳۲۸ هزار تن رسید که میزان رشد نسبت به سال 1357 ارتقای 1722 درصدی داشته است.

تولید آلومینیوم کشور در سال ۱۳۹۹ به ۴۰۰ میلیون تن ارتقا یافت و میزان رشد برنامه تولید ۹۹ نیز نسبت به عملکرد ۹۲ حدود ۲۲ درصد بوده است.

در حوزه تولید کنسانتره مس نیز در ابتدای انقلاب تولیدی نداشتیم که این میزان در سال ۱۳۹۲ به ۷۸۳ هزار تن و در سال ۱۳۹۹ به یک میلیون و ۱۷۰ هزار تن ارتقا یافت. میزان رشد برنامه تولید در سال ۹۹ نسبت به عملکرد ۹۲ نیز ۴۹ درصد بوده است.

در حوزه تولید مس کاتد نیز در ابتدای انقلاب تولیدی نداشتیم و در سال ۱۳۹۲ میزان تولید به 186 هزار تن و در سال 1399 به 280 هزار تن رسید که میزان رشد برنامه ۵۱ درصد بوده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن