اقتصادی

رشد منفی اقتصاد روسیه به خاطر کرونا کمتر از 5 درصد خواهد بود

سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۴:۳۲ رشد منفی اقتصاد روسیه به خاطر کرونا کمتر از 5 درصد خواهد بود

وزیر صنعت و بازرگانی روسیه اعلام کرد که اقدامات صورت گرفته در راستای حمایت از اقتصاد این کشور در برابر تبعات کرونا باعث می‌شود که رشد منفی اقتصادی در این کشور کمتر از 5 درصد باشد.

رشد منفی اقتصاد روسیه به خاطر کرونا کمتر از 5 درصد خواهد بود

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌المللی خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، دنیس مانتوروف، وزیر صنعت و بازرگانی روسیه، اعلام کرد سیاست‌های محرک اقتصادی اجرا شده توسط کرملین برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا باعث خواهد شد تا رشد منفی اقتصاد این کشور کمتر از 5 درصد باشد.

وی طی سخنانی در جمع وزرای عضو گروه بریکس گفت با توجه به تلاش‌ها و اقداماتی که در جریان است انتظار داریم که بتوانیم رشد منفی اقتصادی برای سال 2020 روسیه را زیر 5 درصد ببندیم و برای سال آینده دوباره رشد مثبت داشته باشیم.

این وزیر روس اعلام کرد که دولت روسیه مجموعا سیاست‌های محرک اقتصادی به ارزش 77 میلیارد دلار را اجرا کرده تا تبعات منفی اقتصادی شیوع ویروس کرونا را خنثی کند.

این بسته‌ها با هدف حمایت از تغییرات ساختاری در اقتصاد ملی روسیه از طریق کمک به صنایع با فناوری بالا و تشویق صادرات غیرنفتی اجرا شده‌اند.

در حالی که شیوع کرونا در سه ماهه نخست امسال تاثیر منفی کمتری را بر اقتصاد روسیه داشته اما در سه ماهه دوم سال جاری و بر اساس اطلاعات اداره آمار این کشور تبعات منفی شیوع این بیماری بر اقتصاد روسیه شدیدتر شده و رشد منفی 8.5 درصدی را ایجاد کرده‌ است.

البته دولت روسیه رشد منفی بیشتری را برای اقتصاد این کشور برای سه ماهه دوم امسال پیش بینی کرده بود و بانک مرکزی این کشور هم رشد منفی 8 تا 10 درصدی را برای این مدت انتظار داشت.

حالا بانک مرکزی روسیه انتظار دارد اقتصاد این کشور برای سال 2020 بین 4.5 تا 5.5 درصد کوچکتر شده و معتقد است روند بهبود یک سال و نیم طول خواهد کشید.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن