اقتصادی

رشد 29 هزار و 300 واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات 13 و نیم هزار میلیارد شد

دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۴:۵۳ رشد 29 هزار و 300 واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات 13 و نیم هزار میلیارد شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد 29 هزار و 300 واحد روبرو شد.

رشد 29 هزار و 300 واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات 13 و نیم هزار میلیارد شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه با افزایش 29 هزار و 300 واحد به رقم یک میلیون و 607 هزار و 490 واحد رسید.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هم وزن 259 واحد کاهش یافته و به رقم 422 هزار و 888 واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس تهران بیش از 6 میلیون و 28 هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 7.8 میلیارد اوراق بهادار، سهام و یا حق تقدم درر قالب 1.3 میلیون نوبت معامله و به ارزش 9 هزار و 745 میلیارد تومان داد وستد کردند.

همچنین در فرابورس ایران هم امروز 3 هزار و 894 میلیارد تومان معامله صورت گرفت که مجموع ارزش معاملات بورس اوراق بهادار و فرابورس امروز به بیش از 13 هزار و 500 میلیارد تومان رسید.

امروز شاخص کل بورس نسبت به روز گذشته 1.8 درصد رشد کرد.

شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی در بورس 1.8 درصد افزایش یافت.

شاخص کل بورس با معیار هم وزن 6 صدم درصد و شاخص قیمت با معیار هم وزن به همین مقدار کاهش یافت.

شاخص آزاد شناور در بورس تهران 1.6 درصد رشد کرد، شاخص اول بازار بورس 2.3 درصد ارتقا یافت و شاخص بازار دوم بورس که معاملات بلوکی در آن انجام می‌شود 1.1 درصد رشد کرد.


روند یک ساله شاخص بورس تهران

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، ملی مس، گل‌گهر و گسترش نفت وگاز پارسیان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص کل بورس را داشته‌اند و نمادهای بانک پارسیان و کشتیرانی جمهوری اسلامی بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

نمادهای پربیننده شامل ملی‌مس، فولاد مبارکه، بانک صادرات، بانک ملت، سرمایه‌گذاری غدیر، بانک تجارت و کشتیرانی بوده‌اند.

به گزارش فارس، امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل رشد مناسبی داشته و با افزایش 230 واحد به رقم 17 هزار و 13 واحد رسید.

ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 1 میلیون و 108 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از1.7 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 516 هزار نوبت معامله و به ارزش 3 هزار و 907 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای شاخص ساز در فرابورس شامل پتروشیمی مارون، آریا ساسول، سنگ آهن گهرزمین، فولاد هرمزگان، ذوب‌آهن، هلدینگ معدنی خاورمیانه، و پتروشیمی تندگویان بودند که بیشترین اثر افزایشی روی شاخص فرابورس داشتند.

نمادهای پربیننده شامل بانک دی، سهامی ذوب‌آهن، پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و مادیران بودند.

به گزارش فارس بعد از نشست شورای عالی بورس و اعلام حمایت از بازار بورس از سوی مقامات دولتی و رئیس مجلس مبنی بر حمایت از سرمایه‌های مردم در بورس تهران و همچنین الزام شرکت‌های حقوقی به بازار گردانی سهام و انتشار اوراق تبعی و نیز بیمه سهام و همچنین رفع ممنوعیت خرید و فروش سهام از سوی بانک‌ها باعث شد، روند بازار بهتر شود.

گرچه برخی از کارشناسان اقتصادی نسبت به اجازه داشتن بانک‌ها برای خرید و فروش سهام انتقاد دارند و می‌گویند،‌ بانک‌ها نباید در بازار بورس دخالت کنند، اما به هر حال به نظر می رسد روند بازار به یک روال منطقی تبدیل شده است.

با کاهش صادرات نفت درآمد دولت کاهش یافته و به نظر می‌رسد دولت برای اجرای طرح‌های عمرانی خود و تامین مالی پروژه‌ها بهترین روش برای تامین مالی را بورس می‌داند و بنابراین نیازمند است هم از سرمایه‌های مردم در بورس حمایت کند و هم با رونق دادن به این بازار به تامین مالی پروژه‌های خود بپردازد.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن