اقتصادی

رشد 57 هزار و 747 واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات 18 هزار و 700 میلیارد تومان شد

سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۷:۴۴ رشد 57 هزار و 747 واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات 18 هزار و 700 میلیارد تومان شد

شاخص کل بورس اواق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه با جهش 57 هزار و 747 واحدی روبه‌رو شد.

رشد 57 هزار و 747 واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات 18 هزار و 700 میلیارد تومان شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران بعد از ریزش‌های پیاپی در هفته پیش این هفته در پی تصمیمات روز پنج‌شنبه شورای عالی بورس در روند مناسبی قرار گرفت، به گونه‌ای که غیر از یک روز، شاخص کل در بقیه روزها افزایشی بود.

امروز هم با باز شدن بازار شاخص کل بورس روند افزایش یافته و در پایان معاملات با جهش 57 هزار و 648 واحد به رقم یک میلیون و 664 هزار و 894 واحد رسید.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هم وزن با افزایش 5419 واحد به رقم 428 هزار و 282 واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس تهران به بیش از 6 میلیون و 244 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس بیش از 9.4 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 1.3 میلیون نوبت معامله و به ارزش 11 هزار و 3 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همچنین ارزش معاملات امروز در فرابورس به بیش از 7779 میلیارد تومان رسید که در مجموع معامله‌گران بیش از 18 هزار و 700 میلیارد تومان در بورس و فرابورس داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبزپوش بوده و افزایش یافتند، به گونه‌ای که شاخص کل بورس نسبت به روز گذشته و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی هر کدام 3.59 درصد رشد کرد.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هم وزن و شاخص قیمت در معیار هموزن هر کدام 1.28 درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور 3.2 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 3.6 درصد افزایش یافت، شاخص بازار دوم بورس 3.5 درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای تاپیکو، پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد مبارکه، ملی‌مس، گل‌گهر، بانک ملت و سرمایه‌گذاری غدیر همگی بیشترین اثر را به ترتیب در شاخص کل بورس داشته‌اند.

نمادهای پربیننده در بورس شامل ملی‌مس، فولاد مبارکه، بانک ملت، بانک صادرات، بانک تجارت، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌‌خودرو بوده‌اند.

امروز در فرابورس ایران هم شاخص کل در پایان معاملات 437 واحد افزایش یافته و به رقم 17 هزار و 450 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران بیش از یک میلیون و 140 هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از 2.3 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 560 هزار نوبت معامله و به ارزش 7 هزار و 779 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای عمده شاخص‌ساز فرابورس شامل پتروشیمی مارون، آریا ساسول، هلدینگ معدنی خاورمیانه، سنگ آهن گهرزمین، پتروشیمی تندگویان، ذوب‌آهن و پتروشیمی لاوان همگی در افزایش شاخص بورس اثرگذار بوده‌اند.

نمادهای پربیننده در فرابورس شامل بانک دی، ذوب‌آهن اصفهان،‌ پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس، صنایع ماشین‌های اداری ایران و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بوده‌اند.

به گزارش فارس، مهلت برای خرید واحدهای صندوق پالایشی یکم موسوم به دارا دوم تا فردا چهارشنبه 26 شهریور 99 باقیست و برای هر کدملی تا سقف 5 میلیون تومان یعنی 500 واحد 10 هزار تومانی با تخفیف 20 درصدی از طریق درگاه‌های الکترونیکی بانک‌ها و یا از طریق صفحه معاملاتی کارگزاران بورس قابل خرید است.

کارشناسان می‌گویند، مردم برای حضور در بازار سرمایه از پس‌اندازهای اضافی خود استفاده کنند و از افراد امین و متخصص مشورت بگیرند و تحت تأثیر فضای هیجانی و شایعات فضای مجازی تصمیم‌گیری نکنند.

حضور در بازار سرمایه‌ باید همراه با مطالعه، دید بلندمدت و صبر باشد و تمام محاسبات نشان می‌دهد بازدهی بازار سرمایه نسبت به همه بازارهای رقیب در درازمدت یعنی روند یکساله، دو ساله و حتی 10 ساله بیشتر است، بنابر این مردم که از طریق سهام عدالت و یا شرکت در عرضه اولیه سهام به بورس مراجعه کرده‌اند، باید قدری با تحمل رفتار کنند و از رفتارهای هیجانی و حراج کردن دارایی‌های خود پرهیز کنند.

همچنین شرکت‌های حاضر در بورس با انتشار اوراق نسبت به تأمین نقدینگی برای اجرای پروژه‌های خود اقدام کنند تا پول‌های سرمایه‌گذاری در بورس صرف خطوط تولید و رونق تولید شود.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن