سیاسی

رضایت کمیسیون آموزش مجلس از میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنکور

پنجشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۰:۴۳ رضایت کمیسیون آموزش مجلس از میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنکور

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون از میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنکور رضایت دارد.

رضایت کمیسیون آموزش مجلس از میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنکور

مهرداد ویس‌کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل‌های برگزاری آزمون کنکور سراسری اظهار داشت: فرمی که توسط کمیسیون‌های بهداشت و آموزش مجلس برای بررسی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی حین برگزاری کنکور در اختیار داشتیم و همچنین دستورالعملی که در تبلت‌های نمایندگان در این باره وجود داشت را با حضور در محل‌های آزمون دقیقاً پیگیری کردیم.

وی افزود: قالیباف رئیس مجلس به همه نمایندگان مأموریت داده بود که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنکور را بررسی کنند. به همین دلیل همه نمایندگان هنگام عزیمت به حوزه‌های انتخابیه‌شان این موضوع را مورد ارزیابی قرار دادند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: مجلس یازدهم با دقت زیاد و حساسیت ایجاد شده در جامعه به دلیل برگزاری کنکور با جدیت این موضوع را در دستور کار خود قرارداد ولی بعد از بازدیدهای نمایندگان مجلس که در خیلی از محل‌های آزمون پروتکل‌‌ها رعایت شده و میزان فاصله‌گذاری داوطلبین بیش از دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده است و حتی کنکور بهتر از سال‌های گذشته برگزار شد. هر چند که حساسیت وزارت علوم و بهداشت و پیگیری مجلس باعث شده بود مراقبت بیشتری از داوطلبین صورت گیرد.

ویس کرمی گفت: در بیرون محل‌های برگزاری آزمون کنکور خانوارها و همراهان داوطلبان یا کمتر بودند و یا مدیریت شده حضور داشتند و ما تجمعی از خانوارها در خیلی از حوزه‌‌های امتحانی مشاهده نکردیم.

این پزشک عضو کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: به غیر از چند مورد اعضای کمیسیون آموزش از برگزاری کنکور و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام رضایت کرده بودند.

ویس کرمی گفت: ای کاش مجلس درباره برگزاری کنکور عقلانی‌تر رفتار می‌کرد تا بدون هزینه پروتکل‌های بهداشتی با جدیت از سوی دولت پیگیری می‌شد. ولی به دلیل بی‌تدبیری برخی نمایندگان مجلس هزینه زیادی را در این باره دادیم.

وی افزود: برخی نمایندگان مجلس نباید با ورود به بازی‌های سیاسی، کنکور را از جنبه آموزشی به جنبه سیاسی تبدیل می‌کردند و می‌کوشیدند که طبق قانون اساسی ابعاد نظارتی را عملیاتی کنند. اما مجلس به تاریخ برگزاری کنکور ورود کرد که ربطی به وظایف آن نداشت.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن