اقتصادی

رفع آلودگی هوا با وزش باد از 25 دی/هشدار لغزندگی جاده ها و احتمال لغو پروازها در 4 استان

دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ – ۱۹:۰۷ رفع آلودگی هوا با وزش باد از 25 دی/هشدار لغزندگی جاده ها و احتمال لغو پروازها در 4 استان

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر پنج‌شنبه و روز جمعه با وزش باد، شرایط جوی در حالت سالم برای همه نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود.

رفع آلودگی هوا با وزش باد از 25 دی/هشدار لغزندگی جاده ها و احتمال لغو پروازها در 4 استان

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: از امروز تا پنج‌شنبه 25 دی ادامه شرایط جوی پایدار را در کشور داریم که پیامد آن همانگونه که در روزهای گذشته هم اعلام شد، تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نظیر تهران، کرج، قم، اراک، اصفهان، تبریز و مشهد است و این شرایط شاخص آلودگی هوا را تا اندازه ناسالم برای همه گروه‌های سنی قرار داده است.

وی افزود: از بعدازظهر پنج‌شنبه و روز جمعه با وزش باد، شرایط جوی در حالت سالم برای همه نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز و فردا افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده در سواحل جنوبی خزر را داریم.

وی ادامه داد: روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری در شمال‌غرب و غرب با تأثیر سامانه بارشی فعال مدیترانه‌ای، ابرناکی، بارش برف، باران و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

اصغری افزود: از ظهر چهارشنبه 24 دی و روزهای پنج‌شنبه و جمعه با وزش باد شدید و گرم جنوبی، دما در سواحل خزر 8 تا 12 درجه افزایش می‌یابد، در این راستا احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و وقوع بهمن در ارتفاعات و دامنه‌های کوه البرز از چهارشنبه تا جمعه وجود دارد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد:‌ روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری در شمال‌غرب و غرب کشور و به تدریج مناطق مرکزی، دامنه‌ای جنوبی البرز و شمال‌شرق وزش باد شدید خواهیم داشت.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: ‌آسمان تهران روز آینده صاف و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردای در پایتخت 11 و 3 درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 26 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 12 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

اصغری اضافه کرد: روز آینده در 24 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر پنج‌شنبه تا اواخر وقت جمعه بارش برف و باران، وزش باد شدید و کولاک برف در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود در این راستا احتمال اختلال در سفرهای برون‌شهری، کاهش دید در مناطق کوهستانی،‌ لغزندگی و یخ‌زدگی جاده‌ها و تأخیر یا لغو پروازها وجود دارد.

وی گفت:‌ توصیه می‌شود در این 4 استان از سفرهای غیرضروری پرهیز شود، در ترددهای برون‌شهری احتیاط در دستور کار باشد و تجهیزات برف‌روبی آماده بوده و خودروها هم به امکانات زمستانی نظیر زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز باشند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن