سیاسی

رهبر آشوب‌های 96 یا یک فعال رسانه‌ای ساده/ آیا آمدنیوز صرفا یک رسانه بود؟

يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ – ۱۷:۰۵ رهبر آشوب‌های 96 یا یک فعال رسانه‌ای ساده/ آیا آمدنیوز صرفا یک رسانه بود؟

بنا به اعترافات خود روح‌الله زم، او در زمینه دور زدن تحریم‌ها و خرابکاری‌های اقتصادی فعالیت‌هایی داشته و در زمینه منطقه‌ای نیز نسبت به جمع‌آوری اطلاعات تحرکات عملیاتی مدافعان حرم در عراق و سوریه، از این حوزه‌ها نیز علیه ملت ایران اقدامات ضدامنیتی را مدیریت و راهبری می‌کرده است.

رهبر آشوب‌های 96 یا یک فعال رسانه‌ای ساده/ آیا آمدنیوز صرفا یک رسانه بود؟

گروه سیاسی خبرگزاری فارس- روح‌الله زم مدیر کانال آمدنیوز شنبه (21آذرماه96) به دار مجازات آویخته شد، اما بنا به سنت همیشگی رسانه‌های معاند که همواره پس از هر مجازاتی فرد را با عناوینی چون دانشجو،‌هنرمند، فعال رسانه ای در فضای مظلومیت می دهد، روح‌الله زم نیز در تمامی این رسانه‌ها‌به عنوان فعال رسانه‌ای معرفی شد.

البته اینکه فعالیت‌های روح الله زم در بستر یک رسانه انجام می‌شد، قابل کتمان نیست ولی آمدنیوز مدلی جدید از رسانه‌ را ارائه داد که ذیل آن می‌توان در کشور هدف در پوشش یک رسانه آشوب و بلوا به پا کرده و موجی از نارضایتی و ناامیدی را با انتشار اخبار کذب یا نیمه کذب ایجاد کرد.

آموزش جنگ شهری در آمدنیوز

بطور مشخص کانال آمدنیوز در چند مرحله رسما در پوشش یک رسانه اقدام به مدیریت روانی و حتی میدانی ناآرامی‌ها را برعهده گرفت و بلواهای فراموش‌نشدنی را به پا کرد.

این کانال تلگرامی حتی پا را فراتر گذاشته و رسما به اعضای کانال، آموزش ساخت تجهیزات و مواد گسترش آشوب شهری را می‌داد. نحوه ساخت «کوکتل مولوتف»، اسپری فلفل و نحوه مواجهه با یگان‌های ویژه نیروی انتظامی تنها بخشی از آموزش‌هایی بود که در خلال ناآرامی‌های سال96 به آشوبگران کف میدان داده می‌شد و ماهیت این کانال را از یک رشانه اطلاع‌رسان صرف، به اتاق عملیات آشوب‌ها بدل می‌کرد.

طبق گزارش‌های نهادهای امنیتی و همچنین آنچه از شواهد مشخص بود، آشوب‌های یکی دوسال اخیر مخصوصا دی‌ماه 96 از جنبه‌های فنی جنگ شهری بعضا بسیار حرفه‌ای بود و بسیاری از آشوبگران با استفاده‌ از آموزش‌های کانال زیر نظر این به اصطلاح فعال رسانه‌ای! توانسته بودند در برخی شهرها اغتشاش کنند.

علاوه بر این نه تنها در صحنه آشوب‌های خیابانی بلکه در اعترافات یکی از آشوبگران آمده است که روح‌الله زم برای انهدام موشکی برخی مراکز مهم کشور اعم از نظامی یا امنیتی فرد مورد نظر را تامین مالی می‌‌کرده است.

ادعای رهبری آشوب های 96

همه ادعاهای معاندین مبنی بر فعالیت رسانه‌ای زم در حالیست که او خود را رهبر آشوب‌های خیابانی سال 96خوانده و بر این عنوانی که توسط رضا ربع پهلوی و مادرش به او داده شده می‌بالد.

این‌ها تنها بخشی از فعالیت های ضد امنیتی این کانال دروغ‌پراکن در راستای ناامنی‌سازی فضای داخلی ایران هست و بنا به اعترافات خود روح‌الله زم، او در زمینه دور زدن تحریم‌ها و خرابکاری‌های اقتصادی نیز فعالیت‌هایی داشته و در زمینه منطقه‌ای نیز نسبت به جمع‌آوری اطلاعات تحرکات عملیاتی مدافعان حرم در عراق و سوریه، از این حوزه‌ها نیز برعلیه ملت ایران اقدامات ضد امنیتی را مدیریت و راهبری می‌کرده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن