سیاسی

روحانی: افتتاح طرح‌های عظیم ملی پیام قدرت ملت ایران به دشمنان است

پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۳:۵۲ روحانی: افتتاح طرح‌های عظیم ملی پیام قدرت ملت ایران به دشمنان است

رئیس جمهور با بیان اینکه افتتاح طرحهای عظیم ملی در ایران اسلامی در هر پنجشنبه پیام قدرت ملت ایران به آمریکا، صهیونیسم و ارتجاع است، گفت: دشمنان نمی توانند ملت ایران را از مسیر آبادانی و سازندگی کشورشان بازدارد.

روحانی: افتتاح طرح‌های عظیم ملی پیام قدرت ملت ایران به دشمنان است

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز(پنجشنبه) در آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های توسعه منابع آب و خاک در نواحی مرزی با بیان اینکه امروز مردم ما شاهد افتتاح یکی از طرح‌های بسیار بزرگ توسعه آب و خاک در مناطق مرزی کشور هستند، گفت: این مناطق در زمان دفاع مقدس محل زد و خورد و درگیری‌های شدید بود و آرزوی ما این بود که روزی جنگ تمام شود و این دشت‌ها آباد شوند تا مردممان بتوانند از سرزمین‌شان به بهترین وجه بهره‌برداری کنند.

وی افزود: از ابتدای دولت یکی از طرح‌هایی که مد نظر بود، همین طرح در منطقه غرب کشور بود که امروز ما شاهد افتتاح آن هستیم.

روحانی ادامه داد: با این افتتاح هم دشت ازگله و هم دشت جگیران و هم دشت ذهاب جنوبی و قراویز تحت تاثیر این سیستم قرار می‌گیرد و مردم شاهد آبادانی در این منطقه خواهند بود.

رئیس جمهور گفت: یکی از آرزوها این بود که روزی فرابرسد که بتوانیم این مناطق را آباد کنیم و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بارها در سفرهایی که با هم به این مناطق داشتیم، جزو آرزوهای ایشان بود و تکرار می‌کرد و لذا در پایان دولت آقای هاشمی در سال ۷۶، طرحی که امروز افتتاح شد آن روز ما در شورای عالی امنیت ملی مورد بررسی قرار دادیم و اولین مصوبات ما مربوط به پایان دولت ایشان و بعد در پایان سال ۸۱ و ۸۲ این طرح را دنبال کردیم و اقدامات زیادی شد، منتهی حجم طرح بسیار عظیم و بزرگ بود. در این مناطق در طول بعد از انقلاب ۲۸ سد تا اول دولت یازدهم افتتاح شد و در طول دولت یازدهم و دوازدهم 24 سد جدید را احداث کردیم.

وی تاکید کرد: باید از مقام معظم رهبری تشکر کنم که در سال ۹۳ وقتی این طرح را برای ایشان توضیح دادم و خدمتشان گفتم برای اجرای این طرح باید از اعتبارات صندوق استفاده کنیم و من ۸ میلیارد دلار درخواست کردم، ایشان موافقت کردند و این کار عظیم و بزرگ در واقع در سال ۹۳ تحرک اصلی خود را پیدا کرد.

روحانی ادامه داد: این نکته مهم است بدانیم که از ۴۷ رودخانه مرزی داریم، در قبل از انقلاب فقط یک سد در مرز ساخته شده و بقیه سدها یعنی ۲۸ سد در دولت های پیشین و ۲۴ سد در دولت فعلی یعنی بعد از انقلاب ساخته شده است. این به این معناست که انقلاب اسلامی توجه خاصی به امنیت غذایی و آبادانی مرزها داشته است.

رئیس جمهور با بیان اینکه با طرح‌های آبی در طول سال می‌توان زمین‌های کشاورزی تا ۲ نوبت و حتی ۳ نوبت در سال کشت کرد، اظهار داشت: این اقدام بسیار مهم است و ما باید از اراضی‌مان به خوبی استفاده کنیم. با طرح‌هایی که اجرا می‌کنیم، تولید محصول در این مناطق چهار برابر می‌شود و با حساسیت این طرح را برای تکمیل شدن تا پایان دولت، تا ساعت آخر و لحظه آخر مسئولیت دنبال می‌کنیم.

وی گفت: از ۲۰۰ شرکت پیمانکاری که در این پروژه مهم کار کردند تشکر می‌کنم که یکی از مهمترین آنها قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) است. می‌دانم این کار چقدر بزرگ و عظیم بوده و امروز الحمدالله بخش بزرگ آن به ثمر رسیده و بخش دیگر آن تا پایان سال به ثمر خواهد رسید.

روحانی عنوان کرد: با افتتاح این طرح‌ها انشالله شاهد مهاجرت معکوس به روستاها و مناطق مرزی باشیم کما اینکه این مهاجرت معکوس آغاز شده که خبر بسیار خوبی برای مردم ما است.

رئیس جمهور گفت: در این شرایط سخت تحریم که دشمنان فکر می‌کردند ما به زانو در می آییم، ببینند که هر هفته و این هفته طرح بزرگ توسعه آب و خاک را در غرب کشور اجرا کردیم؛ این علامت بزرگ و پیام قدرت ملت ایران به آمریکا، صهیونیست و ارتجاع است که ملت ما همیشه پیروز است و در برابر مشکلات ایستادگی می‌کند و سرزمینمان هر روز آبادتر خواهد شد و دشمنان نمی توانند ملت ایران را از مسیر آبادانی و سازندگی کشورشان بازدارد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن