سیاسی

روحانی: امیدواریم بتوانیم در پائیز از واکسن ایرانی آنفولانزا استفاده کنیم

پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ – ۱۳:۳۵ روحانی: امیدواریم بتوانیم در پائیز از واکسن ایرانی آنفولانزا استفاده کنیم

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آنفولانزا در سال ۹۹ زیر سایه کرونا بود، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم از واکسن آنفولانزای ایرانی استفاده کنیم.

روحانی: امیدواریم بتوانیم در پائیز از واکسن ایرانی آنفولانزا استفاده کنیم

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، صبح امروز (پنجشنبه ۱۹ فروردین) در آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در بخش واکسن یک تحول بزرگ را در کشور شاهد هستیم و شاید در غرب آسیا جزو اولین‌ها باشیم و هر سال میلیون‌ها دوز واکسن آنفولانزا وارد می‌کردیم.

وی با اشاره به اینکه آنفولانزا در سال ۹۹ زیر سایه کرونا بود، اظهار داشت: واکسن آنفولانزا را ما همیشه از بیرون خرید می‌کردیم اما الان مراحل آن در ایران انجام می شود و امیدورایم در فصل پائیز امسال بتوانیم از واکسن آنفولانزای ایرانی استفاده کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه برای ما ایرانیان جای غرور است که در زمینه فناوری‌های بهداشتی داریم خودکفا می‌شویم، تاکید کرد: یک وقتی در ذهن ما این بود که در زمینه بهداشت و درمان هیچ وقت و در هیچ شرایطی فشار و تحریم به ما وارد نمی‌شود.

وی بیان داشت: همیشه در دنیا مرسوم بود آن‌هایی که در دنیا تحریم کننده بودند و خیلی هم جلاد بودند معمولا دارو، غذا و نیازمندی‌های ضروری یک کشور را استثنا می‌کردند اما در عین حال ترامپ روی دست جلاد‌های تاریخ زد.

رئیس جمهور با بیان اینکه جنگی که ترامپ آغاز کرد هیح استثنای نداشت گفت: با آمدن کرونا دولت یاغی و ضد قانون آمریکا یعنی ترامپ هیچ تحریمی را لغو نکرد و برای واکسن هم هیچ تسهیلی فراهم نشد. اهداف تحریمی آمریکا بهم خوردن ایران و سرنگونی بود اما صد در صد شکست خوردند. مردم خیلی مشکلات برایشان ایجاد شد اما پیروز قطعی در این جنگ اقتصادی ایران بود.

وی تاکید کرد: مردم ما در این سالها فشار، رنج و زحمت فراوانی متحمل شده اند اما اینکه ما در یک جنگ دربرابر قدرتی مانند آمریکا بایستیم، سه سال مبارزه و ایستادگی کنیم و به طور قطعی پیروز شویم، یکی از افتخارات بزرگ ملت و دولت ایران و همچنین افتخار برای رهبر معظم انقلاب است که هدایت های لازم را از ابتدا نسبت به دولت و مسیری که باید انتخاب کنیم، ارشاد کردند و امروز هم ارشاد می کنند.

روحانی با اشاره به فعالیت‌های رسانه‌های ضد انقلاب تصریح کرد: امروز رسانه‌های ضد ایران مداوم حرف می زنند و ادعا می کنند که ایران نتوانست به موقع واکسن را به مردم برساند و کم رسید یا زیاد رسید، این درحالی است که کشورهایی که توانستند به نسبت واکسن های قابل قبولی ارائه کنند به تعداد انگشتان دو دست هم نمی رسد.

وی اظهار کرد: همه کشورها در حال حاضر گرفتار واکسن هستند، چون تولید واکسن در دنیا کم است و به اندازه نیاز نیست. به اندازه یک جمعیت چند میلیاردی در دنیا، نیاز به واکسن وجود دارد. از سویی دیگر واکسن های کرونا هم دو مرحله ای است پس دو برابر دز های تولیدی، واکسن مورد نیاز است.

روحانی با بیان اینکه برای خرید واکسن سفارش دادیم و در کنار آن برای تولید هم اقدام کرده‌ایم، گفت: جزو کشورهای سرآمدی هستیم که به موقع سفارش خرید دادیم این که آمریکا مانع شده است و انتقال پول ما را یکی دو ماه معطل کرده است به همین دلیل در مجموعه کواکس نوبت ما کمی عقب افتاده است، مقصر آن آمریکا است و باید فحش آن را به ترامپ بدهند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تولید و تامین واکسن در ایران، روسیاهی برای ذغال خواهد ماند، افزود: به جای این که شهامت داشته باشند در برابر آمریکا بایستند و حرف خود را بزنند،به ملت و بخش بهداشت و درمان ما یا به بخش سیاسی دولت و بانک مرکزی حمله می کنند که همه اینها دروغ و فریب و تحریف این رسانه های ضدایرانی و ضد ملت ایرانی است و ربطی هم به جمهوری اسلامی، مسئولان و رهبری ندارد. اینها ضد کشور و ضد ملت ایران هستند که رسوا و شکست خورده هستند و همیشه هم شکست خورده خواهند بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه جزو اولین کشورهایی بودیم که برای خرید واکسن اقدام کردیم و همه دستورات لازم در این زمینه از همان اولین روزهای تولید واکسن به مسئولان امر داده شده بود، گفت: اما تحریم‌ها و مانع‌تراشی‌های آمریکایی‌ها باعث شده نتوانیم واکسن‌هایی را که بعضا حتی پول آنها را هم پرداخت کرده‌ایم یا برای خرید آنها به توافق رسیده‌ایم به داخل کشور منتقل کنیم.

ادامه دارد…

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هتل پرشین بیمه رازی زمزم هتل پرشین بیمه رازی زمزم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن