سیاسی

روحانی: اگر نوار جلسات دولت را بیاورید می‌بینید من چقدر با بعضی مدیران دعوا می‌کنم

سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ – ۰۱:۰۴ روحانی: اگر نوار جلسات دولت را بیاورید می‌بینید من چقدر با بعضی مدیران دعوا می‌کنم

رئیس‌جمهور گفت: اگر نوار جلسات دولت را یکبار بیاورید و پخش کنید می‌بینید که من چقدر با یک مدیری دعوا می‌کنم که چرا اینطور شد و چرا این کار انجام نشد؟

روحانی: اگر نوار جلسات دولت را بیاورید می‌بینید من چقدر با بعضی مدیران دعوا می‌کنم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجّت‌الاسلام حسن روحانی، عصر امروز (دوشنبه ۲۴ آذر) در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار فارس گفت: مشکلات در کشور ما عوامل متعددی دارد. برخی از مشکلات ساختاری است و مربوط به این دولت و دولت قبلی نیست،‌ بلکه ساختاری است که باید حل شود. نقشی که تحریم دارد و سایر عوامل باید بررسی شود. مدیریت که فرق نکرده،‌ مدیریت همان مدیریت سال ۹۵ است. اگر مدیریت اشکال داشت چطور سال ۹۳ هم تورم را با شکست مواجه کردیم هم رکود را؟ یعنی همان کسی که امروز رئیس دولت است آن روز هم رئیس دولت بود. مشکل چیست؟ ما امروز در تحریم نیستیم؛ خطا نکنید، ما در جنگ اقتصادی هستیم و این در دنیا و تاریخ ما هم نظیر ندارد. یعنی تمام قدرت‌ دنیا بیاید و روبروی ایران بایستد تا نفت نفروشد و اگر یک کشتی خواست حرکت کند همه؛ از رژیم‌های ارتجاع منطقه گرفته تا رژیم صهیونیستی همه نگذارند.

وی ادامه داد: ما ۹۳ هم که بودیم تحریم بود. ولی مشکلی نداشتیم و کشور را اداره می‌کردیم. از سال ۹۷ جنگ اقتصادی تمام عیار شروع شد. عده‌ای قبول ندارد که جنگ اقتصادی است، خب چکار کنیم؟ رهبر انقلاب فرمودند جنگ اقتصادی است و رئیس جمهور فرمانده این جنگ است. خب وقتی رئیس‌جمهور فرمانده این جنگ است و وزرا و مدیران در این جنگ حضور دارند، عده‌ای به جای اینکه در میدان جنگ ما را یاری کنند، مداوم به دنبال این هستند که مشکل ایجاد کنند. یک موضوعی را یادتان نرود؛ غیر از مشکلات ساختاری و جنگ اقتصادی یک مشکل دیگر هم وجود دارد و آن، هم‌سوییِ مخالفان دولت با مخالفان جهانی علیه نظام است. آنجایی که آمریکا دولت را تخریب می‌کند عده‌ای هم در داخل تخریب می‌کنند. این هم‌صدایی خیلی بد است.

روحانی با بیان اینکه می‌گویند چند درصد مشکلات ناشی از تحریم و چنددرصد ناشی از مشکلات داخلی است، گفت: چرا نمی‌گویید مخالفان دولت چقدر نقش دارند؟ مگر می‌شود در وسط جنگ نقص نداشته باشیم، نقص داریم، ولی همه ما را یاری کنند؛ خبرگزاری‌ها روزنامه‌ها، مجلس، قوه قضائیه، نیروهای مسلح و … در این میدان جنگ به‌تنهایی نمی‌شود کشور را اداره کرد. مگر زمانی که هشت سال جنگ داشتیم نیروهای مسلح به تنهایی در عرصه بودند؟

رئیس‌جمهور افزود: اگر نوار جلسات دولت را یکبار بیاورید و پخش کنید می‌بینید که من چقدر با یک مدیری دعوا می‌کنم که چرا اینطور شد و چرا این کار انجام نشد و…

وی با بیان اینکه میلیون‌ها آدم در کشور کار می‌کنند، گفت: حالا یا وزیر هستند یا مدیر کل یا فرماندار و استاندار. در سراسر کشور میلیون‌ها نفر کار می‌کنند تا می‌شود دولت. دولت که یک نفر نیست. بله، نقص هست باید رفع شود. وقتی می‌گوییم اگر تحریم امکان رفع داشته باشد و یک دقیقه دیرتر رفع کنیم جرم است، نقص مدیریتی هم همین است. مگر قوه مقاضیه و مقننه و نیروهای مسلح ما بی اشکال است؟ شما یک نهاد بی‌اشکال پیدا کنید. نهاد بی اشکال نداریم. باید مشکلات را پیدا و رفع کنیم.

روحانی افزود: نکته بعد اینکه چرا ما فقط به دولت حمله می‌کنیم. آن هم دولتی که وسط میدان جنگ است. به بقیه چرا حمله نمی‌کنیم. اگر کسی فحاشی کرد و تهمت زد به دولت چرا تشویق می‌شود؟ کسی در این کشور جرأت نمی‌کند به جز دولت به کسی توهین کند. اگر کسی به قوه قضائیه یا نیروهای مسلح توهین کند، روز بعدش ببیند چند نفر احضار می‌شود. اما هر کسی علیه دولت حرف بزند، ارتقا پیدا می‌کند. نکته شما درست است، امّا همه مشکلات را در مدیریت دولت منحصر کردن درست نیست. عوامل متعددی ازجمله جنگ اقتصادی دخیل است و ضعف مدیریت هم ممکن است باشد.

بنابر این گزارش، خبرنگار فارس از رئیس دولت دوازدهم پرسیده بود:

«کمی بیش از دو فرصت ۱۰۰ روزه، به پایان ریاست شما بر دولت جمهوری اسلامی، باقی مانده است؛ دولتی که در آغاز شعار رونق اقتصاد را بر راهبرد مذاکره استوار کرد و در نهایت با برجام تقریبا هیچ به تبعیر رئیس بانک مرکزی و دلار ۲۵ هزارتومانی و مرغ ۳۰ هزارتومانی و پراید ۱۰۰ میلیون تومانی به پایان راه نزدیک شده است.

با این حال بسیاری از دلسوزان انقلاب معتقدند دولت انقلاب اسلامی باید با پایانی خوش بدرقه شود. این مهم بیش از هر چیز نیامند خواست و عزم خود دولت محترم است.

بارها از سوی شما و بعضی معاونین شما در توجیه وضع موجود، موضوعاتی مثل شیوه عملکرد دولت قبل، سیاستهای دولت ترامپ و اخیرا هم قوانین مجلس شورای اسلامی را به عنوان مقصر معرفی کردید.

سوال ما مشخصا این است که آیا برای عواملی مانند سو مدیریت و ناکارآمدی برخی مدیران دولت در بوجود آمدن وضع فعلی کشور نقشی قائلید یا خیر؟

و اگر اینطور است برای زمان باقی مانده چه تغییری را برای اصلاح مدیریت داخلی پیش گرفته اید؟»

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن