سیاسی

روحانی: تا پایان دولت ۱۸۰ پروژه با اعتبار ۲۵هزار میلیارد تومان افتتاح خواهد شد

پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ – ۱۱:۳۳ روحانی: تا پایان دولت ۱۸۰ پروژه با اعتبار ۲۵هزار میلیارد تومان افتتاح خواهد شد

رئیس جمهور گفت که تا پایان دولت ۱۸۰ پروژه با اعتبار ۲۵هزار میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

روحانی: تا پایان دولت ۱۸۰ پروژه با اعتبار ۲۵هزار میلیارد تومان افتتاح خواهد شد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در آیین بهره برداری از طرح های ملی کشور ضمن پاسداشت جایگاه پرستاران به مناسبت روز میلاد حضرت زینب(س) اظهار داشت: امروز سی و هفتمین پنجشنبه افتتاح پیش روی ما قرار گرفت و امروز ۷ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان طرح و پروژه و 99 پروژه در سراسر کشور افتتاح شد و خوشحال هستم که تا پایان دولت ۱۸۰ پروژه دیگر با اعتبار ۲۵هزار میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه موضوع خدمات شهری بسیار حائز اهمیت است، گفت:‌ مخصوصاً با جمعیت شهری که امروز در کشور داریم و حدود ۷۴ درصد مردم ما در شهرها زندگی می‌کنند و متاسفانه روستاهای ما خالی شده است. البته یکی از تلاش‌های ما این است که به روستاها خدمت کنیم تا آباد شوند و بتوانند این جاذبه معکوس را به وجود بیاورند و از شهر به روستا مهاجرت صورت بگیرد و این کار امکان پذیر است و یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم خدمات بی نظیر به روستاها در برق رسانی، گازرسانی، آب بهداشتی، جاده، بهداشت و مدارس روستایی است.

روحانی ادامه داد: اداره شهرها بسیار اهمیت دارد و بخشی از این اداره مستقیماً به عهده دولت است که از آن جمله خدماتی مثل آب و برق و گاز و بهداشت و آموزش هست که به طور مستقیم به شهرها و روستاها خدمات می دهد.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر تجهیزات مناسب نداشته باشیم باران یا برف ممکن است کل شهر را مختل کند و اگر آتش‌نشانی خوبی نداشته باشیم ممکن است یک آتش سوزی کل شهر را مختل کند، اظهار داشت: متاسفانه در این روزها شاهد بودیم به خاطر بارندگی‌های شدیدی که داشتیم و در این روزها هم در شهر بزرگی مثل اهواز مردم به خاطر آبگرفتگی‌ها گرفتار شده اند و من در همین جا هم به استاندار و هم به شهردار اهواز و به ستاد مدیریت بحران تاکید می کنم که در این روزها که ایام بارندگی هست، همه توان خود را به کار بگیرند تا مشکلات مردم را کاهش دهند و برنامه ریزی دقیق تر و صحیح‌تری ولو در دوره کوتاه باقی مانده دولت برای مردم عزیز خوزستان مخصوصا اهواز انجام بگیرد.

وی با بیان اینکه شهرداران در ایام کرونا زحمات زیادی را بر دوش کشیدند و ما با همکاری مردم و کادر درمان و قرارگاه عملیاتی و بسیج و نیروهای مردمی از موج سوم عبور کردیم، تصریح کرد: امیدوارم با تلاشهای مضاعف دچار موج زمستانی نشویم و از این مسئله عبور کنیم.

روحانی با بیان اینکه در مسئله اداره شهرهاهم به شهرداری و هم دولت و هم مردم نیاز است، گفت: هم مردم باید حضور داشته باشند و هم شهرداری‌ها و هم دولت حضور داشته باشند و من خوشحال هستم که اقدامات اساسی برای شهرداری ها انجام گرفت. مسئله لایحه مدیریت شهری و اقداماتی که برای لایحه درآمد پایدار برای شهرداری ها صورت گرفت و اینکه بخشی از مالیات بر ارزش افزوده مستقیما در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد، مبانی‌ای هست که یک درآمد پایدار و ثابت برای شهرداری ها درست می کند.

رئیس جمهور افزود: شهرداری ها در گذشته در کلانشهرها و به ویژه در تهران فضا را می فروختند تا بتواند شهر را اداره کنند و در محلی که همه خانه ها سه یا چهار طبقه بود، به یکباره یک برج بلند بالا می رفت و حقوق مردم محل را می‌فروختند. اگر بتوانیم درآمد پایدار درست کنیم و دولت همه توان خود را در حمل و نقل و سایر مسائل شهری به کار بگیرد، می‌توانیم از این گونه اقدامات ناصحیح فاصله بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه سند ملی ایرانی اسلامی شهرسازی و معماری که روی آن زحمات زیادی در دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی کشیده شد طبق این سند عمل شود، گفت:‌ زیبایی شهرهای ما برای ما و مخصوصاشهرهای تاریخی و بنام ما مهم است و وقتی بر زیبایی شهر ها اضافه کنیم و ساختمان‌ها در چهارچوب اصول هویت شهری و تاریخی آن شهر باشد شهر برای گردشگری داخلی و خارجی جاذبه درست می‌کند و این می‌تواند موجب آبادانی شهرهای مهم ما شود.

ادامه دارد…

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن