سیاسی

روح‌افزا: خانواده پیامبران نقش مهمی در ایفای رسالت آن‌ها داشته‌اند

جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۹ – ۱۷:۳۲ روح‌افزا: خانواده پیامبران نقش مهمی در ایفای رسالت آن‌ها داشته‌اند

روح افزا گفت: قرآن کریم به‌صورت مستقیم به مسئله خانواده اشاره کرده و آن را بسیار مورد تأکید قرار داده است. همچنین خانواده پیامبران نقش مهمی در ایفای رسالت آن‌ها داشته‌اند.

روح‌افزا: خانواده پیامبران نقش مهمی در ایفای رسالت آن‌ها داشته‌اند

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، فرشته روح‌افزا مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه هم‌اندیشی اعضای بسیج دانشجویی خواهران دانشگاه صداوسیما گفت: قرآن کریم به‌صورت مستقیم به مسئله خانواده اشاره کرده و آن را بسیار مورد تأکید قرار داده است. همچنین خانواده پیامبران نقش مهمی در ایفای رسالت آن‌ها داشته‌اند.

وی افزود: در قرآن دو بار عبارت «ضرب‌الله» وجود دارد و برای تمام مؤمنان چه مرد و چه زن و تمام کافران چه مرد و چه زن ، دو الگو را معرفی می‌کند. در قرآن کریم، حضرت مریم (س) و حضرت آسیه (س) الگویی برای مؤمنان و همچنین همسران حضرت نوح و حضرت لوط نمونه‌هایی برای کافران معرفی شده‌اند. در واقع هدایت و ضلالت انسان‌ها بر گردن زنان بوده، چرا که تربیت برعهده زن‌ها گذاشته شده است.

مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: امام خمینی (ره) جمله‌ای مهم و غنی درباره نقش زنان فرمودند که درک آن بسیار سخت است. «زن انسان‌ساز است، همانطور که قرآن انسان‌ساز است».

روح‌افزا درباره ویژگی‌های زن تراز انقلاب اسلامی گفت: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب ما نه زن غربی را قبول داریم و نه زن شرقی را؛ در تعریف غالباً شرقی، زن، همچون عنصری در حاشیه و بی‌نقش در تاریخ‌سازی و در تعریف غالباً غربی، زن به مثابه‌ موجودی است که جنسیت او بر انسانیتش می‌چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه‌داری جدید است.

وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره هفت هزار شهید زن کشور، ویژگی‌های بانوی تراز انقلاب اسلامی را برشمرد و هر کدام از عبارات این پیام را تفسیر و تشریح کرد.

در پایان این جلسه گفتگوهایی حول محور مطالبات زنان و چگونگی ارائه مبانی اصیل اسلامی در حوزه مسائل زنان در رسانه، به‌خصوص دانشگاه و سازمان صداوسیما صورت گرفت.

انتهای پیام/

هفت گردون

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هفت گردون بیمه رازی زمزم لاستیک بارز هفت گردون بیمه رازی زمزم لاستیک بارز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن