سیاسی

رونمایی از شماره جدید نشریه بسیج دانشگاه امام صادق(ع)/ انتشار « حیات» با موضوع بانکداری بدون ربا

چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ – ۱۱:۵۱ رونمایی از شماره جدید نشریه بسیج دانشگاه امام صادق(ع)/ انتشار « حیات» با موضوع بانکداری بدون ربا

شماره صد و یک نشریه «حیات» بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) که به موضوع بانکداری بدون ربا پرداخته، طی نشستی در خبرگزاری فارس رونمایی شد.

رونمایی از شماره جدید نشریه بسیج دانشگاه امام صادق(ع)/ انتشار « حیات» با موضوع بانکداری بدون ربا

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، صد و یکمین شماره نشریه حیات بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) طی نشستی در خبرگزاری فارس رونمایی شد.

* انتشار صد و یکیمن نشریه « حیات» درباره بانکداری بدون ربا

محمد احسان پورصفا مسئول واحد نشر بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام در این مراسم با اشاره به تاریخچه انتشار نشریات بسیج دانشجویی گفت: اولین نشریه در تشکیلات بسیج دانشجویی، در سال ۷۰ و حدود سه سال پس از تاسیس بسیج دانشجویی، به عنوان « تفکر بسیجی» منتشر شد.

وی ادامه داد: در آن زمان نشریه « تفکر بسیجی» به همت آقای وحید جلیلی و دوستان دیگری که در آن زمان در بسیج دانشجویی فعالیت داشتند؛ منشتر می شد، انتشار این نشریه چندین سال ادامه داشت تا اینکه نشریه «هفت قفل» متولد شد و رویکرد این نشریه هم بر اساس رویکرد و گفتمان عدالت خواهی بود که در بسیج دانشجویی وجود داشت.

پورصفا خاطرنشان کرد: نشریه «هفت قفل» جزو نشریات پربازدید و پر تیراژ بسیج دانشجویی در آن زمان بود و تا شماره ۲۰ چاپ شد و بعد از آن به دلایلی نام این نشریه عنوان نشریه «حیات» تغییر کرد و تا امروز این نشریه در حال چاپ است.

وی گفت: ماهنامه «حیات» یک نشریه دانشجویی است که به موضوعات مختلف می پردازد. این نشریه از سرویس های مختلفی تشکیل شده و هر سرویس تحریریه خاص خودش را دارد.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: ما هم اکنون در نشریه حیات پنج سرویس با عنوان سیاسی، اقتصادی، هنر، رسانه و اندیشه داریم که هر کدام از این سرویس ها در هر شماره از نشریه به موضوعات خاص می‌پردازند و در هر شماره یک پرونده به عنوان پرونده ویژه مورد توجه قرار می گیرد.

وی با اشاره به چاپ منظم ماهنامه «حیات» گفت: یکی از ویژگی های این نشریه این است که به صورت منظم و ماهانه چاپ می شود. البته چون حیات به صورت ماهانه منتشر می شود شاید مانند روزنامه ها و سایر رسانه ها اخبار به روز در آن نباشد. ما با عینک دانشجویی و گفتمانی به مسائل نگاه می کنیم و با همین نگاه هم مطالب را ارائه می دهیم.

پورصفا با اشاره به انتشار شماره ۱۰۰ نشریه حیات با موضوع امر به معروف مسئولان، گفت: همزمانی انتشار این شماره با ایام محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر و دغدغه‌ای که در جامعه در این باره وجود داشت، موجب شد در شماره صد نشریه حیات به موضوع امر به معرف امر به معروف مسئولان بپردازیم و سعی کردیم کسانی که در این حوزه حرف و نظرات مختلف برای بیان دارند را کنار هم بیاوریم و به یک جمع بندی در این حوزه برسیم.

وی به مطالب و موضوع صد و یکمین شماره از نشریه حیات اشاره کرد و گفت: پرونده ویژه در صد و یکمین شماره نشریه حیات درباره بانکداری اسلامی است و اساتید مختلف در این شماره به بحث درباره بانکداری اسلامی و بانکداری بدون ربا پرداختند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: شماره ١٠١ ماهنامه فرهنگی- سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام هم در قالب پنج پرونده اقتصادی، سیاسی، هنر و رسانه، جامعه و اندیشه به رشته تحریر در آمده است.

پورصفا گفت: در این شماره، آثار و گفتارهایی از حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، سینا کلهر، میثم لطیفی، محمدرضا کلاهی، مهری طالبی دارستانی، علی صالح‌آبادی، حسین عیوضلو، محمدتقی محبی، میثم خسروی، کامران ندری، حجت‌الاسلام پیروزمند، مهری طالبی دارستانی، حسین درودیان، ابراهیم راستیان و جمع دیگر از محققین منتشر شده است.

* جایگاه خاص نشریات دانشجویی

پوریا عصار سردبیر نشریه دانشجویی حیات هم در این نشست با اشاره به ضرورت انتشار نشریات دانشجویی گفت: با گسترش فضای مجازی شاید این تفکر ایجاد شده باشد که مردم کمتر به سراغ نشریات می روند اما نشریات دانشجویی به دلیل حساسیت جنبش دانشجویی و ظرفیت خود نشریات از جایگاه خاصی برخوردار هستند.

وی افزود: فضای مجازی ظرفیت استدلال تحلیل های قوی را ندارد و جایی که در آن تحلیل قوی ارائه شود و گفتمان سازی صورت گیرد، نشریات است.

عصار ادامه داد: سال ۸۳ قبل از اینکه آقای احمدی‌نژاد روی کار بیاید جنبش دانشجویی با گفتمان عدالت در مقابل گفتمان سازندگی روی کار آمد و توانست گفتمان جدیدی را ایجاد کند و در ادامه در انتخابات ریاست جمهوری نیز تاثیرگذار بود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سال 86 در رابطه با نشریات دانشجویی گفت: مقام معظم رهبری مجدداً سال گذشته در رابطه با بحث نشریات دانشجویی رهنمودهایی داشتند که این نشان از اهمیت این نشریات است.

سردبیر نشریه حیات بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام با اشاره به ویژگی های صد و یکیمن شماره از این نشریه گفت: علاقه‌مندان می‌توانند نسخه الکترونیکی شماره ١٠١ نشریه حیات را از طریق نرم‌افزار کتابخوان «طاقچه» مطالعه، و برای تهیه نسخه کاغذی آن به کتابفروشی‌ نشر اسم، و یا صفحه اینستاگرام و کانال حیات در پیامرسان بله به نشانی hayatmag_ir@ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن