سیاسی

رونمایی از گیربکس بومی شناورهای گشتی، جستجو و نجات

پنجشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ – ۰۹:۴۴ رونمایی از گیربکس بومی شناورهای گشتی، جستجو و نجات

با حضور وزیر دفاع گیربکس دریایی بومی سازی شده انواع شناور های دریایی در نمایشگاه نهضت قطعه سازی رونمایی شد.

رونمایی از گیربکس بومی شناورهای گشتی، جستجو و نجات

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر سرتیپ حاتمی در آیین رونمایی از این دستاورد ارزشمند اظهار داشت: در سال مزین به شعار" جهش تولید" و با عنایت به تأکیدات مقام معظم رهبری( مدظله العالی) مبنی بر حرکت شتابنده در راستای بومی سازی محصولات دفاعی و نظر به نقش کلیدی سامانه های قوای محرکه در تولید شناورهای نظامی و غیرنظامی تندرو، سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در راه دستیابی به خود کفایی در طراحی و تولید این زنجیره مهم و حیاتی و رفع گلوگاه های سامانه قوای محرکه شناور، موفق به بومی سازی گیربکس دریایی با ظرفیت ۱۶۵۰ اسب بخار شد.

وزیر دفاع با بیان اینکه در صنایع کشتی سازی یکی از حوزه های اصلی و گلوگاه های مهم، سامانه های قوای محرکه و زیر مجموعه های آن شامل موتور، گیربکس و سامانه رانش است گفت: کشورهای غربی طی دهه های گذشته و به روش های مختلف از ورود این سامانه ها به جمهوری اسلامی ممانعت می کردند و در نهایت همین تحریم ها برای سیستم دفاعی کشور فرصتی را فراهم آورد تا با تکیه بر ظرفیت و توانمندی بومی این محصولات را به مرحله تولید برسانند.

امیر حاتمی رفع گلوگاه های موجود در تأمین انواع سامانه های انتقال قدرت شناورها، دستیابی به فناوری و دانش طراحی و ساخت سامانه های هیدرولیک، کلاچ و سایر اجزای سیستم انتقال قدرت، صرفه جویی ارزی و اقتصادی کشور و همچنین ایجاد چرخه تأمین قطعات را از مهمترین اهداف تولید گیربکس دریایی برشمرد.

امیر حاتمی با بیان اینکه تولید محصولات حوزه قوای محرکه و رانش دریایی به دلیل نیازمندی های این حوزه به زیرساخت های عمیق دانشی و همچنین هزینه های سرمایه ای سخت افزاری و نرم افزاری از پیچیدگی های زیادی برخوردار است گفت: متخصصان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با تحقیق گسترده در این حوزه و با توجه به نیاز مبرم حوزه نظامی و غیر نظامی به این سامانه ها موفق شدند طی 12 ماه گیربکس را طراحی و تولید کنند.

وی با بیان قابلیت این گیبربکس در حوزه نظامی گفت: نیروها و یگاه های نظامی در حوزه رزم، مأموریت و صحنه نبرد نیازمند استفاده از شناورهای سبک، تندرو، جستجو و نجات با قدرت مانور بالا هستند و این سیستم رانش نیاز نیروهای مسلح را تأمین خواهد کرد.

وزیر دفاع در تشریح قابلیت این سیتم رانش در حوزه غیر نظامی گفت: از این سیستم می توان در شناورهای غیر نظامی مانند شیلات، سازمان اداره و بنادر و برخی از واحد های امنیتی و حفاظتی ساحلی نیز بهره برد.

وزیر دفاع گیربکس دریایی را یک واسط اصلی و ضروری بین تولید توان موتور و واحد پیشران عنوان کرد و افزود: طراحی و انتخاب یک گیر بکس مناسب از ضروریات یک شناور است چرا که قادر است بوسیله اجزای تشکیل دهنده خود انتقال حرکت و گشتاور محور محرک را به سایر محورهای ضروری انتقال دهد.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن