ورزشی

رویانیان: مدیرعاملی باشگاه‌ها یک عضو تحمیلی و دستوری‌ست/ انتخاب افراد فعلی حاصل بلاتکلیفی وزارت ورزش است

شبکه های اجتماعی ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سلامکانال تلگرام
توئیتر

گروه: ورزشی ساعت: 07:45 منتشر شده در مورخ: 1399/08/11 شناسه خبر: 1662570 با این وضعیت دود خصوصی‌سازی به چشم دولت و نظام می‌رود؛ رویانیان: مدیرعاملی باشگاه‌ها یک عضو تحمیلی و دستوری‌ست/ انتخاب افراد فعلی حاصل بلاتکلیفی وزارت ورزش است رویانیان: مدیرعاملی باشگاه‌ها یک عضو تحمیلی و دستوری‌ست/ انتخاب افراد فعلی حاصل بلاتکلیفی وزارت ورزش است مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: مدیر همیشه یک فرد تحمیلی و دستوری‎‌ست که باید دوران گذار از دولتی بودن به خصوصی شدن را طی کند و نمی‌تواند کاری هم از پیش ببرد؛ چرا که نه برنامه‌ای هست و نه زیرساختی و نه حاشیه امنیتی.

سردار محمد رویانیان، مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره مسئله خصوصی‌سازی سرخابی‌ها که از زمان مدیریت وی بر پرسپولیس وجود داشته و اکنون مجدداً پررنگ شده، اظهار داشت: موضوع خصوصی‌سازی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال کاملاً مطابق قانون است و از سال 1390 این مسئله به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید تا مدیریت این دو نهاد مردمی به بخش خصوصی واگذار شود؛ اما طی این 9 سال گذشته در واقع هیچ اقدام عملی و محکمی برای تبیین و تعیین زیرساخت‌های خصوصی‌سازی صورت نگرفته و اصلاً خصوصی‌سازی انجام نشده.

وی در ادامه توضیحاتش پیرامون این موضوع افزود: زمان ما شاید قانونی وضع شد اما رسماً تمایلی به خصوصی‌سازی وجود نداشت و راهکاری هم دیده نمی‌شد. این اقدام و این تصمیم الان هم خیلی مستحکم و مدلل نیست و شرایط آن هم هنوز کامل نشده. خصوصی‌سازی اگر به این روش فعلی صورت گیرد، هیچ مشکلی از باشگاه و هواداران حل نمی‌شود.

دود خصوصی‌سازی به چشم دولت و نظام می‌رود
محمد رویانیان در خصوص نحوه واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی تشریح کرد: بار پرسپولیس و استقلال الان روی دوش دولت، مملکت و به‌طور کلی نظام است و خصوصی‌سازی هم اگر به این شکل پیگیری شود، باز هم باری از دوش دولت کم نخواهد شد. این موضوع تبدیل به ملغمه‌ای شده که دودش به چشم دولت فعلی و دولت بعدی می‌رود و باشگاه را هم تحت‌الشعاع مشکلات بزرگی قرار می‌دهد. باید در این باره اراده متحدی از سوی دولت و مجلس و تمام نهادهای مربوطه وجود داشته باشد تا آسیبی به کسی نرسد.

مدیرعامل اسبق پرسپولیس در مورد موانع و مشکلات پیرامون خصوصی‌سازی بیان کرد: در موضوع خصوصی‌سازی با دو روی یک سکه مواجه هستیم؛ بخش مربوط به مسائل مدیریتی و بخش مربوط به مسائل مالکیتی. مالکیت باشگاه پرسپولیس و استقلال هم‌اکنون با دولت است و مدیریت آ‌ن‌ها را نیز دولت تعیین می‌کند. دولت هنوز مشخص نکرده که قرار است مالکیت را خصوصی کند یا مدیریت را و یا هر دوی آن‌ها را.

وی همچنین ادامه داد: ابهام دیگر این است که مشخص نشده چند درصد از سهام باشگاه پرسپولیس و یا استقلال قرار است به بخش خصوصی واگذار شود. اگر قرار است همه‌اش را در بازار بورس به مردم بفروشند خب بازخورد مدیریت به چه شکل خواهد شد؟ مگر 10 میلیون سهام‌دار می‌توانند هیئت‌مدیره و یا مدیرعامل انتخاب کنند؟!

درآمدزایی در پرسپولیس و استقلال پروتکلی ندارد
سردار رویانیان درباره شیوه درآمدزایی باشگاه پرسپولیس و استقلال پس از خصوصی‌سازی نیز عنوان کرد: درآمدزایی باشگاه‌ها باید پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های خاصی داشته باشد تا بتوان آن‌ها را در بخش خصوصی عرضه کرد. ابهام در نحوه درآمدزایی سرخابی‌ها زیاد است و مشخص نیست که اگر این دو باشگاه وارد بازار سهام و بورس شوند، تکلیف پول‌های مربوط به آن چه خواهد شد.

رویانیان در ادامه تصریح کرد: اگر مردم سهام پرسپولیس و استقلال را بخرند، ثمن آن طبق قوانین حاکم به خزانه دولت واریز می‌شود اما آیا تضمینی وجود دارد که مخارج باشگاه‌ها از خزانه دولت و از محل همین درآمدها تامین شود؟ هزینه باشگاه‌داری و تیم‌داری طی 10 سال گذشته حداقل 10 برابر شده اما مگر درآمدزایی به همین میزان افزایش داشته؟ مگر به مدیرعامل باشگاه‌ها اختیارات و امکانات کامل داده می‌شود که این‌قدر انتظار وجود دارد؟

مدیرعامل اسبق سرخ‌های تهرانی به هزینه‌های سرسام‌آور هر بازی برای تیم‌های تهرانی اشاره کرد و گفت: پرسپولیس و استقلال برای هر بازی در استادیوم آزادی مبلغی حدود 100 میلیون تومان به این مجموعه پرداخت می‌کنند که در طول فصل چیزی بین 1.5 تا 2 میلیارد تومان آب می‌خورد. استادیوم آزادی تحت مالکیت مجموعه وزارت ورزش و جوانان است اما آیا به محض خصوصی‌سازی به باشگاه فرجه‌ای داده می‌شود تا هزینه‌ها افزایش بی‌مورد پیدا نکند؟!

کاش 10 سال پیش مسئله خصوصی‌سازی انجام می‌شد
رویانیان ادامه داد: دولت فعلی در سال آخر حضور و دولت بعدی درگیر چالش‌های جدید و بزرگی می‌شود که می‌تواند به ضرر باشگاه‌های دولتی فعلی تمام شود. این خوب است که خصوصی‌سازی و مسائل اجرایی کردن آن توسط وزارت ورزش پیگیری می‌شود اما کاش این اتفاق در شرایطی می‌افتاد که زیرساخت‌ها مهیا بود. کاش این مسئله حداقل 10 سال پیش و یا حتی 5 سال پیش به این جدیت پیگیری می‌شد تا زیرساخت‌ها و بدیهیات خصوصی‌سازی فراهم شود.

وی با بیان این‌که مدیریت مردم بر این دو باشگاه امکان‌پذیر نیست، تاکید کرد: اصلاً مشخص نیست که مدیر پرسپولیس و استقلال خصوصی را قرار است چه کسی تعیین کند، آیا از دولت است یا خیر؟ آیا وابستگی دارد یا نه؟ این توازن و تعادل در ساختارنویسی رعایت نشده و با اطلاعاتی که من از ماجرا دارم، شدنی نیست.

دولت یک ریال هم به فوتبال کمک نمی‌کند!
محمد رویانیان در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره حضور افراد غیرورزشی و غیرفوتبالی در رأس امور مدیریتی باشگاه پرسپولیس، عنوان کرد: مدیران این دو باشگاه طی 10 سال اخیر قربانی شده‌اند و خواهند شد. چه مدیر باتجربه بیاید و چه نیاید، قربانی نهایی مدیر است و بس. مدیری که به اداره امور باشگاه مأمور می‌شود، نه امکاناتی دارد و نه فضای فعالیت و نه امکان برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری. تنها موانعی بر سر راه مدیرعامل قرار می‌گیرد که همواره وجود دارد و کسی هم کمکی به برطرف کردن آن نمی‌کند.

وی با تاکید بر بدهی‌ساز نبودن مدیران فوتبال ایران بیان داشت: مدیر باشگاه استقلال و پرسپولیس بدهی ایجاد نمی‌کند و اصلاً تصمیم‌گیرنده نیست. وقتی دولت مدت‌هاست حتی یک ریال هم بودجه‌ای نمی‌دهد مدیرعامل باید از کجا پول بیاورد؟ از سال 1390 که من در باشگاه حضور داشتم، نه به پرسپولیس و نه به استقلالی که دست علی فتح‌الله‌زاده بود ریالی از سمت دولت تزریق نشد.

سرخابی‌ها از جیب هوادار اداره می‌شوند
رویانیان همچنین افزود: مردم بدانند که پرسپولیس و استقلال با پول دولت اداره نمی‌شود و پول خودشان دارد باشگاه را اداره می‌کند. سالی حدود 100 میلیارد تومان از اپراتورهای اسپانسر که سامانه هوادارای سرخابی‌ها را دارند به باشگاه پرداخت می‌شود و عملاً هوادار امور باشگاه را می‌چرخاند. مگر در قانون بودجه نوشته شده که دولت اجازه درآمدزایی میلیاردی از این‌گونه مسائل را دارد؟

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس ادامه داد: پرسپولیس اکنون بهترین بازیکنان و بهترین کادرفنی را دارد و من هم به‌عنوان یک هوادار پرسپولیس که مدتی افتخار مدیریت را هم داشته‌ام، به‌دنبال موفقیت و قهرمانی و شادی این تیم هستم. این حرف‌ها را بازگو می‌کنم چون مشکل شاخص‌ها و ساختارهاست، و نه افراد! این سیستم معیوب فقط مدیران را قربانی می‌کند.

وزارت ورزش با بلاتکلیفی مدیر انتخاب می‌کند
سردار رویانیان در خصوص حضور یک چهره جدید به‌عنوان مدیرعامل ساختمان شیخ‌بهایی بیان داشت: بلاتکلیفی مجموعه دولت و وزارت ورزش باعث می‌شود تا این اتفاقات رخ بدهد. آقای سمیعی بچه‌مسلمان است و قطعاً صلاح‌دید آقایان بوده که وی را به سمت مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس تعیین کنند اما مدیر در هر شرایطی یک فرد تحمیلی است و اصلاً شرایط خوبی را ندارد.

وی در ادامه اظهار داشت: من نمی‌توانم انتخاب رئیس حراست وزارت ورزش و جوانان برای مدیرعاملی باشگاه را تایید و یا نفی کنم اما خواسته‌های مدیرعامل در باشگاه پرسپولیس عملاً جایی ندارد. مدیر همیشه یک فرد تحمیلی و دستوری‎‌ست که باید دوران گذار از دولتی بودن به خصوصی شدن را طی کند و نمی‌تواند کاری هم از پیش ببرد؛ چرا که نه برنامه‌ای هست و نه زیرساختی و نه حاشیه امنیتی.

محمد رویانیان در مورد شائبه فساد مدیران فوتبالی گفت: مدیران باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال تا جایی که من در جریانم طی این 10-9 سال فساد نداشته‌اند و جرمی مرتکب نشده‌اند. گرچه در عملکرد برخی‌ها تخلف، پرسش و انحراف وجود دارد اما باید بدانیم که همه‌چیز دست مدیرعامل نیست و بخشی از خطا‌ها اجتناب‌ناپذیر است. یک مدیرعامل الان باید هم با بدهی‌ها مقابله کند، هم درآمدزایی داشته باشد، هم پیگیر اجرایی شدن روند خصوصی‌سازی باشد و هم به اداره امور تیم رسیدگی کند.

پرسپولیس بهترین کادرفنی و بازیکنان را دارد
مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس ضمن تمجید و حمایت از عملکرد اخیر سرخ‌پوشان تاکید کرد: پرسپولیس الان بهترین کادرفنی و بازیکنان را دارد که هر کدام از آن‌ها به شخصیتی ملی تبدیل شده‌اند. کریم باقری به‌عنوان اسطوره و با افشین پیروانی که مدیریت فوتبالی را بلد است، زوج خوبی تشکیل داده‌اند و با وجود مربی موفق و بی‌حاشیه‌ای به‌نام حمید مطهری و با یحیی گل‌محمدی که از مربیان درجه یک در سطح آسیاست، گروهی بی‌نظیر را تشکیل داده‌اند. گرچه برخی بازیکنان در میانه‌های راه از پرسپولیس جدا شدند اما این ترکیب پرسپولیس بهترین است و می‌تواند در آسیا هم به قهرمانی برسد.

محمد رویانیان در ادامه صحبت‌هایش افزود: هیچ مدیرعاملی نمی‌تواند ساختار و سیستم معیوب را تعمیر کند و نباید در مدتی بسیار کوتاه این انتظار را داشت. باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال برای ورود به چرخه خصوصی‌سازی با مشکلات عدیده‌ای مواجه‌اند و آسیب‌هایی جدی در این راه وجود دارد.

بالاخره مشکلات تحریم‌ها و افزایش بی‌سابقه نرخ ارز بر تمام جامعه تاثیر منفی گذاشته و باشگاه پرسپولیس هم جزئی از همین جامعه است. ما الان هم در شرایط عادی نیستیم و زندگی برای همه سخت شده که در این اوضاع نباید انتظارات نابه‌جایی داشت.

انتهای پیام/

https://www.dana.ir/1662570 '); d.write(' اخبار مرتبط آخرین اخبار

  • رویانیان: مدیرعاملی باشگاه‌ها یک عضو تحمیلی و دستوری‌ست/ انتخاب افراد فعلی حاصل بلاتکلیفی وزارت ورزش است

  • پاکدل: رسانه‌ها به موضوع مشکلات ارزی فدراسیون‌ها ورود کنند/ برای میزبانی هندبال جوانان آسیا آماده هستیم

  • لیگ برتر دوچرخه سواری| سپاهان قهرمان پیست شد

  • میلیچ: خوشحالم که نادری به استقلال آمده

  • ستاره‌های ورزش علیه رفتار موهن و شنیع فرانسوی‌ها؛ ای مگس، عرصه سیمرغ نه جولانگه توست!

  • لیگ بلژیک| قلی زاده گل کاشت

  • گنج خانلو: سرعت مسابقات لیگ دوچرخه سواری بالا بود

  • میلیچ به تهران بازگشت

  • قلعه نویى: سالار کلمه بزرگى است و نباید در مورد هر بازیکنی به کار برد/ بازیکنان روزی ۸ میلیون تومان حقوق می‌گیرند

  • اعلام نتایج هفته اول لیگ مجازی کاتا آقایان

  • امیرکاپ قطر| الدحیل در دربی قطر شکست خورد/ تیم رضاییان از رسیدن به فینال بازماند

  • ستاره دورگه به تبریز نمی آید/ برد پرگل برابر امیدها

  • لیگ برتر دوچرخه سواری| رکابزنان برتر مدیسن، کایرین، 4 کیلومتر تعقیبی و هزار متر مشخص شدند

  • دیدار کادر فنی تیم های هندبال سپاهان با مدیرعامل باشگاه/ رحیمی زاده رئیس انجمن هندبال زردها شد

  • محمدی: قاسمپور یزدانی را ببرد، ملی پوش می شود/ تاریخ قضاوت می کند چه کسانی به کشتی خیانت و خدمت کردند

  • پیروزی پرسپولیس مقابل گل‌گهر با دبل امیری/ درخشش منشا برابر هم تیم های سابق

  • دیدار رییس فدراسیون دوومیدانی با محمدرضا محققی

  • عبدیان تعهدنامه نادری با استقلال را منتشر کرد/ پرداخت رضایت نامه باشگاه کورتریک از حساب مدافع چپ آبی ها ‌‌

  • اخلاقی: سعید عبدولی گفت به دلیل کرونا در اردو شرکت نمی کند/ ملاک اصلی دعوت نفرات جام تختی بود

  • آقای گل جهان را نمی‌شناختی؟!

  • لیگ برتر والیبال| برنامه هفته نخست لیگ متمرکز اعلام شد

  • پیج فدراسیون مسدود شد/ نامه کاندیدای انتخابات به وزیر میراث

  • اسبقیان: با امضا تفاهم‌نامه با سازمان بهزیستی به اهداف فدراسیون نزدیک‌تر شدیم

  • سلطانی‌فر: می‌توان با جذب سرمایه به توسعه گلف کمک کرد/آینده خوبی برای این رشته پیش‌بینی می‌کنم

  • ٢٨ بازیکن به اردوی تیم هندبال نوجوانان ایران دعوت شدند

  • عزیزی: مهمترین مشکل گلف عدم برخورداری از زمین اختصاصی است/ وزیر ورزش برای حل مشکل فدراسیون قول مساعد داد

  • وبینار مسئولان، قهرمانان و مربیان فدراسیون ووشو برگزار شد

  • بازیکنان استقلال توهین به پیامبر اسلام را محکوم کردند

  • قبادی دانا: تفاهم نامه به توسعه ورزش و ایجاد انگیزه بین معلولین کمک می کند

  • حضور مدیر سازمان تیم های ملی در اردوی تیم کوچین و شهرداری گرگان

  • امضای تفاهم نامه سازمان بهزیستی و فدراسیون جانبازان و معلولین

  • خسروی‌وفا: تفاهم‌نامه با سازمان بهزیستی فرصتی برای رشد ورزش پارالمپیک است

  • شریفی: برای پنجمین قهرمانی متوالی تلاش می‌کنیم/ جوان‌ترین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان و لیگ برتر هستم

  • اشجاری: وزارت ورزش در همه‌ چیز دخالت می‌کند!

  • دیدار اینچه درگاهی با وزیر ورزش و جوانان

  • توسعه زیر ساخت‌ها با هدف تسریع در گسترش گلف در حوزه قهرمانی و همگانی

  • ابلاغ دستورالعمل بهداشتی جهت برگزاری لیگ برتر

  • دومین مرحله اردوی فرنگی کاران از 15 آبان ماه آغاز می شود/ بنا شاگردانش را فرا خواند

  • نادری آمد، میلیچ امشب می آید/ جدایی زکی پور قطعی شد

  • اردوی وزنه برداری آغاز شد/ انجام تست کرونا از وزنه برداران

تور کیش بلیط هواپیما روغن آرگان دانلود آهنگ ایرانی بازار آهنگ های جدید '; document.body.innerHTML += t; } }, 100);

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن