اجتماعی

زمان زنگ تفریح هر کلاس‌ درس در مدارس متفاوت است

شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۱:۵۸ زمان زنگ تفریح هر کلاس‌ درس در مدارس متفاوت است

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه زمان زنگ تفریح هر کلاس‌ درس در مدارس متفاوت است، گفت: سلامت دانش‌آموزان یک اصل اجتناب‌ناپذیر است و پروتکل‌های بهداشتی در مدارس رعایت می‌شود.

زمان زنگ تفریح هر کلاس‌ درس در مدارس متفاوت است

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در برنامه «زنده‌باد زندگی» درباره اعلام دیرهنگام حضور همه دانش‌آموزان در مدارس، اظهار کرد: زودهنگام نبود؛ از ابتدای تابستان، پیش‌بینی برای سال تحصیلی جدید انجام شده و سناریوهایی تدوین شده بود و محتمل‌ترین آن، برنامه ترکیبی بود و این آمادگی هم در مدیران مدارس و رؤسای آموزش و پرورش ایجاد شده بود.

وی درباره مشکلات فعلی آغاز سال تحصیلی گفت: علت این بود که به هرحال در شروع سال تحصیلی، گروه‌بندی‌ها باید دقیقا مشخص شود که هر روز چه تعداد به مدرسه بروند؛ ضمن اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اطمینان دادن به خانواده‌ها نیز باید انجام شود که در این راستا خانواده‌های دانش‌آموزان مخصوصاً دبستانی‌ها در مدرسه حضور می‌یابند.

کاظمی با بیان اینکه سال تحصیلی جدید را متفاوت از سال تحصیلی گذشته هم از نظر زمانی و هم الگوی آموزشی شروع کردیم، ادامه داد: مناطقی داریم که دارای تراکم پایین دانش‌آموز هستند یعنی 20 هزار مدرسه داریم که دارای تراکم پایین هستند و در شیوه‌نامه متناسب با تراکم مدرسه، رعایت پروتکل‌ها اصل است چرا که سلامت دانش‌آموزان یک اصل اجتناب‌ناپذیر است و خانواده‌ها نیز باید مسأله حضور دانش‌آموزان را ببینند و از برنامه مدرسه آگاه شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: نیاز به ارتباط و تعامل بیشتری با خانواده‌ها داریم و هرجا در مدرسه‌ای امکان رعایت پروتکل‌ها نباشد، اختیار به شورای مدرسه داده شده است که اقدام کند که البته نماینده اولیا در این شورا عضو هستند.

وی با بیان اینکه تربیت صرفاً آموزش نیست و با آموزش محقق نمی‌شود، افزود: تربیت در مجموعه‌ای از رفتارها با تعامل در مدرسه اتفاق می‌افتد؛ بسیاری از مهارت‌ها را دانش‌آموزان در فضای تعاملی یاد می‌گیرند و وقتی دانش‌آموز از مدرسه دور می‌شود، دچار آسیب می‌شود. لذا در حوزه فرهنگی و پرورشی در شرایط کرونا، در وهله اول کنترل ویروس کرونا با آگاهی دادن و ایجاد گروه‌های جهادی انجام شد و در مرحله بعد، توسعه خدمات مشاوره‌ای مطرح شد.

کاظمی با تأکید بر اینکه باید یاد بگیریم در شرایط بحرانی، زندگی ساری و جاری است، گفت: اختیار به مدیر مدرسه داده شده است که در کنار رعایت پروتکل‌ها، بچه‌ها را به دو گروه یا سه گروه تقسیم کند؛ در پروتکل‌ها، زمان زنگ تفریح‌ کلاس‌ها در مدارس متفاوت است و 52 هزار مشاوره فردی را در ایام کرونا انجام دادیم.

وی با بیان اینکه امروز برنامه تلویزیونی ایران در سال تحصیلی جدید آغاز به کار کرد، افزود: بخشی دیگر از فعالیت‌ها به صورت بسته‌های آموزشی برای دانش‌آموزانی است که دسترسی به سامانه «شاد» و تلویزیون ندارند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن