سیاسی

زنگنه:دشمن مدام بر ابعاد جنگ اقتصادی علیه ایران می‌افزاید/باید مثل زمان جنگ یکپارچه عمل کنیم

سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ – ۰۹:۴۳ زنگنه:دشمن مدام بر ابعاد جنگ اقتصادی علیه ایران می‌افزاید/باید مثل زمان جنگ یکپارچه عمل کنیم

وزیر نفت گفت: یک جنگ تمام عیار اقتصادی از سوی آمریکا و صهیونیست‌ها با همکاری منافقین و دیگر متحدان‌شان بر ملت ایران تحمیل شد و تلاش می‌کنند دائم بر ابعاد آن بیفزایند.

زنگنه:دشمن مدام بر ابعاد جنگ اقتصادی علیه ایران می‌افزاید/باید مثل زمان جنگ یکپارچه عمل کنیم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، بیژن زنگنه وزیر نفت، صبح امروز (سه‌شنبه 25 شهریور) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال تعدادی از نمایندگان در صحن علنی مجلس اظهار داشت: یک جنگ تمام عیار اقتصادی از سوی آمریکا و صهیونیست‌ها با همکاری منافقین و دیگر متحدان‌شان بر ملت ایران تحمیل شد و تلاش می‌کنند دائم بر ابعاد آن بیفزایند.

وی افزود: ضرورت دارد تا مثل دوران دفاع مقدس همه ارکان نظام از دولت و مجلس و دیگر قوا به صورت هم اندیشی و به صورت یکپارچه عمل کنند.

وزیر نفت به گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در اجرای اقتصاد مقاومتی پرداخت و تصریح کرد: افزایش ظرفیت تولید از میادین مشترک نفت و گاز، دوری از خام فروشی با توسعه صنعت پتروشیمی و پالایش و تکمیل زنجیره ارزش، توسعه گازرسانی، افزایش صادرات گاز، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی، حمایت از ساخت داخل و شرکت‌های دانش‌بنیان، جمع‌آوری گازهای مشعل،‌ مقابله با تحریم‌های نفتی و ریل‌گذاری برای آینده جزو این 8 محور است.

زنگنه تاکید کرد: ‌از نظر افزایش ظرفیت ما میدان‌های نفتی مشترک را اولویت‌بندی کردیم و به همه تحریم‌ها پرداخته‌ایم اما مهمترین میدان‌ها در دو بخش میدان‌های غرب کارون و میدان پارس جنوبی است؛ در این مدت 7 سال میدان‌های غرب کارون تولیدش از 70هزار بشکه به 400 هزار بشکه در روز رسیده است و اکنون در این زمینه ما از همسایگان خود عقب نیستیم.

وی با بیان اینکه قراردادهای مشترک نفتی برای میدان‌های دیگر بسته شده است، گفت: تعدادی از میدان‌های نفتی که فاز 11 نیز شامل می‌شود و طرح‌های دیگری برای تولید و توسعه نگهداشت سطح تولید انجام شده که از سال 97 تاکنون 23 قرارداد امضا شده است. آقای قالیباف در سفر خود به خوزستان شروع عملیات دو عدد از این میدان‌ها را آغاز کردند و قرار است این‌ها تولید ما را حفظ کنند و افزایش تولید دهند.

ادامه دارد…

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن