سیاسی

ساخت مدرسه و منزل مسکونی برای محرومان توسط گروه جهادی راهیان شهادت

چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ – ۱۵:۱۱ ساخت مدرسه و منزل مسکونی برای محرومان توسط گروه جهادی راهیان شهادت

گروه جهادی راهیان شهادت با حضور در مناطق محروم سیستان و بلوچستان به نیازمندان این مناطق خدمات رسانی کرد.

ساخت مدرسه و منزل مسکونی برای محرومان توسط گروه جهادی راهیان شهادت

حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ در روزهایی که به دلیل شیوع کرونا مردم با مشکلاتی مواجه شده‌اند و فشار بیشتری به نیازمندان وارد می‌شود؛ اعضای گروه جهادی راهیان شهادت با حضور در مناطق محروم کشور همچنان به خدمات رسانی به نیازمندان مشغول هستند.

این گروه جهادی که بدون هیچ چشم‌داشتی به محرومان خدمت می‌کند تا کنون توانسته برای بسیاری از دانش آموزان و خانواده های نیازمند مدرسه و خانه بسازد.

این گروه جهادی که اخیرا فعالیت خود را در مناطق محروم شهرستان دلگان آغاز کرده توانسته با فعالیت‌های عمرانی؛ فرهنگی و اشتغالزایی ارتباط خوبی را با مردم این منطقه برقرار کند تا جایی که بانوان این گروه جهادی با ارائه تعالیم اسلامی موجب شدند تا دو تن از اهل سنت منطقه به جمع شیعیان امام علی(ع) بپیوندند.

مصطفی عظیمی مسئول گروه جهادی راهیان شهادت در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به فعالیت‌های این گروه جهادی برای کمک به نیازمندان گفت: این دوره از اردوی گروه جهادی راهیان شهادت به مدت 12 روز و با حضور جهادگران برگزار شد.

وی ادامه داد: جهادگران در این دوره از اردو به بخش جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان و در محرومترین نقطه کشور اعزام شدند و فعالیت های عمرانی خوبی برای خدمت به محرومان داشتند.

عظیمی تاکید کرد: در این دوره ساخت دو مدرسه اصولی و استاندارد؛ یکی در منطقه چگردک با شش کلاس درس و یکی در روستای حسین‌آباد دلگان با چهار کلاس درس و مجموعا با زیر بنای 600 متر مربع که در دستور کار جهادگران بود با پیشرفت فیزیکی 40 درصد انجام شد.

این فعال جهادی اضافه کرد: جهادگران گروه جهادی راهیان شهادت همچنین مدرسه 3 کلاسه روستای گلنبات بخش جلگه چاه هاشم را ترمیم و بازسازی کردند.

وی افزود: از دیگر فعالیت های عمرانی گروه جهادی راهیان شهادت ساخت دو سرویس بهداشتی برای مسجد حضرت ابوالفضل (ع) چگردک و کمک به ساخت یک باب منزل مسکونی برای یک خانواده نیازمند و بی سرپرست بود.

عظیمی ادامه داد: گروه جهادی راهیان شهادت در بخش بانوان هم فعالیت های فرهنگی و هنری خوبی از جمله کار با کودکان؛ آموزش دروس درسی؛ آموزش احکام و اخلاق اسلامی و آموزش مسائل پزشکی ویژه بانوان و… را داشت.

وی افزود: همچنین جهادگران در حوزه اشتغالزایی هم به ارائه آموزش تخصص‌هایی از قبیل شبه قالی، نمد دوزی و خیاطی پرداختند که این اقدام با هدف توانمند کردن بانوان روستاهای باغباغون و چگردک صورت گرفت و جهاگران با این آموزش‌ها این بانوان مستعد و خود ساخته را به بازار کار متصل و نزدیکتر کردند.

این فعال جهادی یادآور شد: همچنین بانوان گروه جهادی اقداماتی را انجام دادند تا تولیدات و صنایع دستی بانوان روستایی که سرپرست خانواده هستند را با حذف دلال به دست خریدار واقعی برسانند.

عظیمی افزود: بانوان گروه جهادی راهیان شهادت با تبیین مسائل اسلامی و آموزش اسلام ناب محمدی به روستاییان؛ موجب شدند تا در ظرف مدت کوتاه 12 روز دو تن از اهل سنت روستاها با تعالیم معارف حقیقی اسلام به جمع شیعیان امیرالمومنین علی(ع) بپیوندند.

مصطفی عظیمی تصریح کرد: گروه جهادی راهیان شهادت در این دوره جهادی با طرح روستا هیئتی در هر شب با حضور جهادگران در یک روستا مراسم هیئت عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) را با رعایت پرتکل های بهداشتی و اطعام کل این روستاها مجموعا بیش از پنج هزار غذا به زنده نگه داشتن این عزاداری پرداخت.

مسئول گروه جهادی راهبان شهادت خاطر نشان کرد: کارگروه رسیگی به امور کودکان و دانش آموزان گروه جهادی راهیان شهادت با توزیع بیش از 400 پک لوازم التحریر و دهها جفت کفش سال تحصیلی زیباتری را برای دانش آموزان محروم و نیازمند روستاهای جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان رقم زده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن