اجتماعی

ساخت و تولید صد انیمیشن آموزشی یک دقیقه‌ای آغاز شد

يکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ – ۲۰:۳۳ ساخت و تولید صد انیمیشن آموزشی یک دقیقه‌ای آغاز شد

معاون سازمان مدیریت پسماند گفت: ساخت و تولید یکصد انیمیشن آموزشی یک دقیقه ای با محوریت طرح کاپ در حوزه مدیریت پسماند آغاز شد.

ساخت و تولید صد انیمیشن آموزشی یک دقیقه‌ای آغاز شد

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس نرگس رجایی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی این سازمان ضمن بیان این موضوع که مدیریت پسماند در شهر تهران در طول چند دهه گذشته شاهد تغییرات مختلف و پیاده سازی طرح‌ها و پروژه های اجرایی متفاوتی بوده است، گفت: مدیریت شهری در هر دوره برای مشارکت شهروندان در حوزه تفکیک و جمع آوری پسماند از نمادها، لوگوها و شخصیت‌های گرافیکی گوناگونی بهره برده است.

وی با اشاره به تولید انیمیشن های آموزشی با شخصیت کارتونی جدید گفت: به دلیل تغییرات مدیریتی و تغییر روش ها و پروژه ‌های اجرایی، طرح‌های گرافیکی طی سال ها در فرایندهای اطلاع رسانی و آموزشی دچار تغییراتی شده و هر دوره با ظاهر و رنگی جدید برای فرهنگسازی ارائه شده است که این تغییرات و عدم وحدت رویه در این موضوع موجب شده نتایج مدنظر آن گونه که باید حاصل نشود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند در ادامه اعلام کرد: این سازمان در راستای برنامه ریزی و پیاده سازی طرح کاهش پسماند(کاپ) برآن شد تا با استفاده از دانش تخصصی شرکت های بومی در حوزه گرافیک و در راستای افزایش اثربخشی فرایندهای آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی حوزه مدیریت پسماند در میان شهروندان، نسبت به استاندارد سازی شخصیت های کارتونی، نمادها و لوگوها و سایر المان های گرافیکی مرتبط با سازمان اقدام کند.

رجایی تاکید کرد: سازمان مدیریت پسماند پس از اخذ نظرات خبرگان حوزه های مختلف هنری از جمله گرافیک و انیمیشن و انطباق با شاخص های تخصصی پسماند، شخصیت کارتونی جدیدی را برای معرفی جنبه های مختلف طرح کاپ از جمله موضوعات فرهنگی و آموزشی طراحی کرد.

وی توضیح داد: به زودی برای شروع و آشنایی بیشتر گروه‌های مخاطب با این شخصیت جدید کارتونی، در حدود یکصد قسمت انیمیشن یک دقیقه ای با موضوعات مختلف آموزشی و اطلاع رسانی مدیریت پسماند و همچنین تبیین اهداف طرح کاپ تهیه و پخش می شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند در ادامه به رویکرد جدید این سازمان در استانداردسازی نمادها، الگوها و رسانه های گرافیکی و تبلیغاتی حوزه مدیریت پسماندها اشاره کرده و گفت: تهیه برند بوک طرح کاپ برای اولین بار در اردیبهشت ماه سال جاری در دستور کار سازمان قرار گرفت و پس از برگزاری جلسات تخصصی متعدد و انجام اصلاحات لازم، در شهریور ماه سال جاری نهایی شد.

وی افزود: برند بوک مجموعه‌ای گردآوری شده از یک سری اصول و قوانین است که نحوه نمایش و الگوهای بصری فعالیت های تخصصی شما را تعیین می کند، به عبارتی هر آنچا که مخاطب از فعالیت های حوزه مدیریت پسماند می بیند به صورت یکپارچه ارائه می شود.

رجایی در پایان در خصوص مراحل تهیه این برند بوک گفت: در ابتدا نسبت به انجام نظرسنجی از گروه های مختلف شهروندان اقدام و در نهایت بر اساس اصول علمی حاکم بر این حوزه و همچنین جمع بندی نظرات شهروندان، نسبت به ارایه دستورالعمل های نهایی اقدام شد و هویت بخشی به نماد طرح کاپ، استاندارد سازی رنگ ها و ابعاد طراحی و یکسان سازی کلیه طراحی های گرافیکی صورت گرفته در حوزه مدیریت پسماند شهر تهران از مهم ترین اهداف پیش روی تهیه برند بوک مورد نظر بوده است.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن