اجتماعی

ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن برای نیازمندان توسط بنیاد مستضعفان

شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ – ۲۳:۵۵ ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن برای نیازمندان توسط بنیاد مستضعفان

رئیس بنیاد مستضعفان از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان در قالب تفاهم‌نامه با کمیته امداد خبر داد.

ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن برای نیازمندان توسط بنیاد مستضعفان

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، سیدپرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم امضای تفاهم‌نامه سه جانبه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان با مشارکت کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن ضمن تبریک فرا رسیدن ایام پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی،گفت: بهمن ماه امام(ره) و ماه انقلاب است و این تفاهم‌نامه نیز در راستای هدف انقلاب که همان کمک به محرومان است امضا شد.

وی خدمت خالصانه به نیازمندان را مهمترین برنامه بنیاد مستضعفان دانست و افزود: توانمندسازی محرومان در سایه ایجاد اشتنغال و تامین مسکن محقق می‌شود و کمیته امداد در این زمینه سابقه درخشانی دارد.
رئیس بنیاد مستضعفان برنامه جدی این نهاد را تقویت توانمندسازی محرومان با همکاری نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد عنوان کرد و ادامه داد: بنیاد مستضعفان در زمینه پرداخت وام اشتغال به صورت مستقیم یا از طریق دیگر نهادها، تجربیات خوبی اندوخته است و امیدواریم دولت و مجلس نیز از محل افزایش اعتبارات تبصره ۱۴ و ۱۶ به یاری محرومان بشتابند.
فتاح به همکاری بنیاد مستضعفان و سازمان بهزیستی برای کمک به افراد دارای معلولیت پرداخت و اظهار کرد: در تفاهم‌نامه با سازمان بهزیستی ساخت ۱۴ هزار واحد مسکن برای خانواده‌های دارای فرد معلول را تقبل کرده‌ایم که تاکنون ۱۰ هزار واحد تکمیل شده و مابقی در مراحل ساخت است؛ با پایان این طرح، تمام خانواده‌های دارای ۲ معلول و بیشتر صاحب خانه می‌شوند و در صورت اضافه شدن جامعه هدف این طرح، آمادگی امضای تفاهم‌نامه جدید با سازمان بهزیستی را داریم.
وی به کمک‌های بنیاد مستضعفان برای رهن و اجاره مسکن نیازمندان اشاره کرد و گفت: این نهاد برای رهن و اجاره مسکن جامعه هدف سازمان بهزیستی و کمیته امداد ۲۳۰ میلیارد تومان اختصاص داد که اقدامی موثر و در عین حال موقتی بود.
رئیس بنیاد مستضعفان ساخت مسکن برای محرومان را یک اقدام زیربنایی برای توانمند شدن آنان دانست و خاطرنشان کرد: این نهاد برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن برای مددجویان کمیته امداد در ۲۸ منطقه هدف، به ازای هر واحد ۴۵ میلیون تومان در نظر گرفته است که در صورت اختصاص پنج میلیون تومان از سهم مددجو، در مجموع ۵۰۰ میلیارد تومان برای این تفاهم‌نامه از سوی بنیاد پیش‌بینی شده است.
فتاح بر اهمیت رعایت دقیق زمان‌بندی در اجرای این پروژه تاکید کرد و ادامه داد: امیدواریم احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی تا پایان امسال آغاز شده و در مدت زمان ۲ ساله با بهترین کیفیت مصالح و تجهیزات، مقاوم و ضد زلزله ساخته شود.
وی از آمادگی بنیاد مستضعفان برای تامین سیمان این پروژه خبر داد و تاکید کرد: اعلام می‌کنم اگر بنیاد مستضعفان در هر منطقه زمین مناسب برای اجرای واحدهای مسکونی را داشته باشد، رایگان در اختیار قرار خواهد داد زیرا فلسفه بنیاد مستضعفان همین است.
رئیس بنیاد مستضعفان به کمک‌های این نهاد به خانواده‌‌های نیازمند در شرایط سخت کرونا اشاره کرد و گفت: تا پایان این همه‌گیری در خدمت محرومان خواهیم بود و امیدواریم خادم خوبی برای این صاحبان اصلی انقلاب و ولی‌نعمتان باشیم چرا که انقلاب امام(ره) انقلاب محرومان و مستضعفان بود.
انتهای پیام

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا ایران فان هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن