اقتصادی

سازمان تجارت جهانی: آمریکا با اعمال تعرفه بر واردات از چین قوانین را نقض کرده است

چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۴:۵۳ سازمان تجارت جهانی: آمریکا با اعمال تعرفه بر واردات از چین قوانین را نقض کرده است

سازمان تجارت جهانی اعلام کرد دولت ترامپ در سال 2018 و در پس اقدام در اعمال تعرفه وارداتی بر میلیاردها دلار کالا از چین قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

سازمان تجارت جهانی: آمریکا با اعمال تعرفه بر واردات از چین قوانین را نقض کرده است

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، سازمان تجارت جهانی شب گذشته اعلام کرد که آمریکا در موضوع اعمال تعرفه بر واردات میلیاردها دلار کالا از چین قوانین تجارت جهانی را نقض کرده ‌است.

دولت ترامپ می‌گوید سیاست اعمال تعرفه بر 200 میلیارد دلار کالا از چین که دو سال پیش انجام شد موجه بوده چرا که چین در حال دزدیدن مالکیت معنوی کالاها و اجبار شرکت‌های آمریکایی برای انتقال فناوری به داخل این کشور بوده است.

اما هیأت سه نفره سازمان تجارت جهانی می‌گوید از آنجا که هم این تعرفه‌ها بالاتر از میزان مجاز برای آمریکا بوده و هم تنها علیه چین اعمال شده‌اند به همین خاطر غیرقانونی بوده‌اند.

این هیأت در گزارش خود نوشته از آن زمان به بعد هم آمریکا مستندات کافی برای توجیه اقدام خود به سازمان تجارت جهانی ارائه نداده است.

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که همچنان پایبند به نظام تجارت چند جانبه بین‌المللی است و به حکم و قوانین سازمان تجارت جهانی احترام می‌گذارد و امیدوار است واشنگتن هم سیاست مشابهی در پیش بگیرد.

البته صدور این حکم بعید است به این زودها باعث تغییر در سیاست‌های آمریکا شود اما به احتمال زیاد شروعی خواهد بود بر آغاز یک پرونده که ممکن است سال‌ها به طول بیانجامد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن