سیاسی

سایه سنگین افزایش قیمت ارز بر اعتبارات سازمان فرهنگ و ارتباطات

دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ – ۱۴:۳۶ سایه سنگین افزایش قیمت ارز بر اعتبارات سازمان فرهنگ و ارتباطات

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: گرانی قیمت ارز باعث شده بودجه سازمان فرهنگ و ارتباطات در سالهای اخیر با مشکل جدی مواجه شود و کاهش چشمگیری داشته باشد.

سایه سنگین افزایش قیمت ارز بر اعتبارات سازمان فرهنگ و ارتباطات

غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز که با حضور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات و همچنین رئیس جامعه المصطفی برگزار شد مشکلات بودجه‌ای این دو سازمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات در این جلسه عنوان کرد که اگر بودجه تخصیص یافته اگر کم هم باشد اگر همان بودجه تخصیصی به ما پرداخت شود ما می‌توانیم با همان میزان اعتبار کار را به پیش ببریم نه اینکه بودجه‌ای به ما تخصیص یابد اما پرداخت به طور کامل پرداخت نشود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات گفت که ما به عنوان مثال یکی از مشکلات ما این است که مکانی را در یک کشور خارجی برای فعالیتمان اجاره می‌کنیم اما به دلیل عدم پرداخت اعتبارات اجاره‌بهای آن به تأخیر می‌افتد و ما با مشکلاتی جدی در این باره مواجه می‌شویم.

وی گفت: با توجه به حوزه فعالیت سازمان فرهنگ و ارتباطات که در خارج از کشور است، اعتبارات مربوط به این بخش به صورت ارزی است و حال آنکه در بودجه به صورت ریالی تخصیص می‌یابد و ارز مورد نیاز این سازمان با قیمت آزاد تأمین و به آنها پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: همین مسئله با توجه به افزایش قیمت ارز باعث شده تا آنها با مشکلات جدی در حوزه اعتبارات مواجه باشند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در ادامه این جلسه، رئیس سازمان جامعة المصطفی نیز مشکلات خود را مطرح کرد و عنوان کرد به دلیل مشکلات بودجه‌ای در سالهای اخیر ما با مشکلات جدی مواجه بوده‌ایم و اگر این مشکل در سال 1400 حل نشود ما با چالش جدی با توجه به فضاسازی‌هایی که در خارج از از کشور می‌شود مواجه خواهیم شدد.

منتظری خاطرنشان کرد: درنهایت تلاش شد تا کمیسیون تمام تلاش خود را برای افزایش بودجه این دو سازمان در جریان لایحه بودجه 1400 به کارگیرد.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن