سیاسی

سخت‌گیری‌های بی‌مورد در مرز بازرگان برای مردم محدودیت‌ ایجاد کرده است

چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ – ۱۴:۱۸ سخت‌گیری‌های بی‌مورد در مرز بازرگان برای مردم محدودیت‌ ایجاد کرده است

نماینده ماکو در مجلس گفت: به بهانه تخصصی کردن گمرک مرز بازرگان محدودیت‌های فراوانی برای مردم و تجار ایجاد کرده‌اند و سخت‌گیری‌های بی‌موردی برای مردم منطقه اعمال شده است.

سخت‌گیری‌های بی‌مورد در مرز بازرگان برای مردم محدودیت‌ ایجاد کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، محمد علی‌پور نماینده ماکو و چالدران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 24 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به نقش ترانزیتی گمرک بازرگان در دوران دفاع مقدس گفت: این مرز مسیر ترانزیتی آسیا به دروازه اروپا بوده و همواره در 8 سال دفاع مقدس نجات‌بخش ایران در ایام جنگ بوده است و اوایل امسال نیز به دلیل شیوع کرونا 4 ماه مرزها به حالت تعطیلی درآمد و صادرات کشور دچار مشکل شد و باز هم مرز زمینی بازرگان بود که به داد صادرات کشور رسید.

وی افزود: مردم شریف منطقه علیرغم موقعیت سوق‌الجیشی از مزایا و مواهب آن بهره‌مند نشده‌اند و در گمرک بازرگان از سال‌های گذشته تا امروز با اعمال سیاست‌های انقباضی، سختگیری‌های زیادی برای مردم اعمال شده است و از مسئولین می‌خواهم این رویه ناصحیح اصلاح نماید و اجازه بدهند همه گونه کالا از گمرک ترخیص شود.

نماینده مردم ماکو و چالدران و پلدشت و شوط در مجلس تصریح کرد: شهرستان چالدران با مردمان متدین و مرزبان و مرزدار سلحشور خود و با مراتع بی نظیرش به همراه سایر شهرهای استان می‌تواند بیش از یک سوم گوشت مصرفی کل کشور را تأمین نماید اما به واسطه بی‌تدبیری مسئولان در زمره محروم‌ترین و کم‌برخوردارترین شهرهای استان و بلکه محروم‌ترین مناطق کشور قرار دارد و بر همین اساس با دستور و تدبیر مقام معظم رهبری، بنیاد علوی از 3 سال قبل مأموریت پیدا کرده تا گرد محرومیت را از چهره زیبای چالدران بزداید اما متأسفانه تا به امروز عملکرد خاصی در این منطقه نداشته است لذا از مسئولان این بنیاد به جد می‌خواهم تا با برنامه‌ریزی مانند قلعه گنج کرمان ورود با ثمر داشته باشند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: شهرهای حریم منطقه آزاد ماکو لازم است مورد توجه بیشتری قرار گیرد البته اقدامات خوبی تاکنون انجام گرفته است لکن اقدامات تکمیلی از مطالبات مردم است. همچنین شهرستان پلدشت به واسطه دشت‌های وسیع و احداث سدها و پمپاژ آب از رودخانه ارس به یکی از بزرگترین قطب‌های کشاورزی در شمال غرب کشور تبدیل شده است و در طول چندین سال اخیر هزار و 400 میلیارد تومان برای احداث سد در این منطقه سرمایه‌گذاری شده است و 20 هزار هکتار زمین مستعد منتظر تکمیل پروژه‌های مرتبط با آبیاری تحت فشار هستند.

علی‌پور ادامه داد: در حال حاضر این پروژه‌ها با 95 درصد پیشرفت فیزیکی معطل اعتبار اندکی است تا دشت مغان دیگری در منطقه شکل بگیرد و لذا از وزارت نیرو و از وزارت جهاد کشاورزی ضمن تشکر بابت توجه ویژه و برنامه‌ریزی مطلوب بابت این پروژه تقاضا می‌کنم تا پایان دولت این پروژه عظیم را به بهره برداری نهایی برساند.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز بیمه البرز رسپینا سفر می ایران فان هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز بیمه البرز رسپینا سفر می ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن