سیاسی

سخنگوی جمعیت رهپویان: شورای ائتلاف زمینه حضور آیت‌الله رئیسی را در انتخابات فراهم کند

پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ – ۱۶:۱۵ سخنگوی جمعیت رهپویان: شورای ائتلاف زمینه حضور آیت‌الله رئیسی را در انتخابات فراهم کند

حجّت‌الاسلام کاظمی گفت: جمعیت رهپویان پس از بررسی معیارهای لازم و تطبیق آن با نامزدهای احتمالی بر آن شد تا از شورای ائتلاف بخواهد زمینه را برای نامزدی حجت الاسلام رییسی فراهم و از ایشان دعوت به حضور نماید.

سخنگوی جمعیت رهپویان: شورای ائتلاف زمینه حضور آیت‌الله رئیسی را در انتخابات فراهم کند

حجّت‌الاسلام محمّدصادق کاظمی، سخنگوی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری۱۴۰۰، گفت: جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با رصد شرایط خطیر کشور و بررسی نامزدهای بالقوه دارای حداقل ویژگی‌های ضروری، مواردی را به عنوان معیار حمایت از نامزدهای احتمالی مد نظر قرار داده است.

وی، اهمیت راهبرد «مشارکت حداکثری» را اولین معیار دانست و گفت: مشارکت حداکثری نه تنها یک سیاست اعلامی، که یک ضرورت اساسی برای تقویت جمهوری اسلامی و جریان اصیل انقلابی تلقی می شود. حتی از منظر تاکتیکی و رقابت سیاسی نیز در شرایطی که جریان غربگرای حاکم بر قوه مجریه در پایین ترین سطح محبوبیت در تمام ادوار مشابه قرار دارد، رأی بیشتر مردم قطعاً به سبد نامزد نهایی جبهه انقلاب ریخته خواهد شد و رییس جمهور با نصاب آرای بیشتر، قطعاً از قدرت بیشتری برای اداره کشور برخوردار خواهد بود.

کاظمی، دومین معیار برای حمایت از کاندیداها را امکان ایجاد وحدت، اجماع و انسجام در بدنه نیروهای انقلاب دانست و گفت: این مهم، باعث بالا بردن احتمال پیروزی در انتخابات می‌شود که برای جریان انقلابی بسیار مهم و حیاتی است.

وی با بیان اینکه جریان رقیب قطعاً از تشتت و چندصدایی نیروهای انقلاب استقبال می‌کند تا با رأی حداقلی، دولت سیزدهم را تشکیل دهد، گفت: بنابراین تلاش برای به میدان آوردن گزینه ای که بتواند چنین اجماعی ایجاد کند ضروری تلقی می‌شود.

سخنگوی جمعیت رهپویان ادامه داد: پس از ایجاد اجماع در رأس و بدنه نیروهای انقلاب، تدبیر برای ساماندهی یک رقابت مؤمنانه با حداکثر توان، راه اندازی کمپین موثر و راهبری «عملیات انتخاباتی» به قصد پیروزی در انتخابات ۲۸ خرداد، ضرورت سوم از نگاه جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی است. به همین جهت نیازمند حضور نامزدی با احتمال رأی‌آوری هستیم.

کاظمی افزود: ضرورت بعدی بعد از موضوع پیروزی در انتخابات، اهمیت تشکیل یک دولت جامع، قوی، جوان، کارآمد، انقلابی، تحولخواه، عدالت طلب و فسادستیز است. این مهم نیز اولاً نیازمند انسجام حداکثری در انتخابات میان جریان‌های انقلابی است و ثانیاً نیازمند فردی است که خود به چنین ویژگی‌هایی علاقمند و معتقد باشد.

سخنگوی جمعیت رهپویان با تأکید بر اینکه جریان انقلابی نیازمند حضور نامزدی است که اولاً، اجماع ساز، رأی‌آور و دارای محبوبیت میان مردم باشد، ثانیاً بتواند دولتی فساد ستیز، کارآمد و انقلابی را متشکل از تمام توان جریان‌های مختلف انقلابی تشکیل دهد، تصریح کرد: جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی پس از بررسی این موارد و تطبیق آن با نامزدهای احتمالی موجود بر آن شد تا از شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بخواهد زمینه را برای نامزدی جناب حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی فراهم و از ایشان دعوت به حضور نماید.

کاظمی تصریح کرد: سوابق آقای رئیسی در قوه قضائیه که تصویری تحول آفرین و موفق از مدیریت انقلابی به جای گذاشته است نیاز جریان انقلابی در انتخابات پیش رو است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون بیمه رازی زمزم بیمه رازی زمزم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن