اجتماعی

سرانجام راه اندازی پایانه مترو اکباتان/مترو چه زمانی به حرم حضرت عبدالعظیم می‌رسد؟

يکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ – ۰۳:۴۵ سرانجام راه اندازی پایانه مترو اکباتان/مترو چه زمانی به حرم حضرت عبدالعظیم می‌رسد؟

مدیرعامل شرکت متروی تهران توضیحاتی درباره سرانجام راه اندازی پایانه متروی اکباتان و توسعه خط ۶ مترو تا حرم حضرت عبدالعظیم ارائه داد.

سرانجام راه اندازی پایانه مترو اکباتان/مترو  چه زمانی به حرم حضرت عبدالعظیم می‌رسد؟

علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره سرانجام راه‌اندازی پایانه مترو اکباتان اظهار داشت: به موازات تکمیل خطوط 6 و 7 و خط 3 مترو پایانه‌های خطوط به بهره‌برداری می‌رسد و این مسأله از قبل هم در دستور کار بوده و اکنون دو پایانه اکباتان و کلاهدوز برنامه‌ریزی‌ها برای انجام آن پیش رفته است.

وی گفت: در حال حاضر فاز دو پایانه کلاهدوز را مشغول فعالیت هستیم که پیش‌بینی می‌کنیم بهره‌برداری از آن در انتهای امسال و یا اوایل سال 1401 انجام گیرد.ولی پایانه اکباتان پروژه آن تا حد زیادی پیش رفته و اگر منابع تأمین شود تا مرداد به بهره‌برداری خواهد رسید و 8 میلیارد منابع مالی برای بهره‌برداری پایانه اکباتان مورد نیاز است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره راه‌اندازی ایستگاه مترو میدان دریاچه چیتگر گفت: مقدمات برای عملیات اجرایی این ایستگاه فراهم شده و در نیمه اول اردیبهشت با حضور شهردار تهران عملیات اجرایی انجام خواهد گرفت.

امام بیان داشت: این پروژه 14.5 کیلومتر است و حدفاصل میدان دریاچه چیتگر تا میدان کتاب خواهد بود و این مسیر در خط 10 مترو تا 5 سال آینده به پایان می‌رسد.

وی درباره توسعه خط 6 مترو گفت:‌دستگاه TBM در حال فعالیت در این خط است و حدود 150 متر مانده که حفاری به سمت حرم عبدالعظیم (ع) پیش رود و اگر منابع مالی تأمین شود به سرعت این موضوع محقق خواهد شد و ۶۰۰ متر حفاری دیگر نیز در این خط صورت می‌گیرد‌.

مدیرعامل شرکت مترو تهران بیان داشت: ایستگاه مترو حرم حضرت عبدالعظیم یکی از ایستگاه‌های خط ۶ مترو تهران است این ایستگاه در شهرری در ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و در کنار محله قدیمى نفرآباد واقع شده و حفاری ساخت این ایستگاه مترو در حال حاضر توسط شرکت مترو در حال انجام است.

امام خاطرنشان کرد: پس از اینکه عملیات حفاری به پایان رسید ساخت ایستگاه آغاز خواهد شد و این بخش خط ۶ تکمیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: خط 6 مترو کل ایستگاه‌های آن بدون توسعه خط جنوبی 32 کیلومتر و شامل 27 ایستگاه است که این خط بخش جنوبی آن و با توسعه شامل 6 کیلومتر و 4 ایستگاه است که در مجموع می‌توان گفت این خط 38 کیلومتر طول دارد و 31 ایستگاه را شامل می‌شود.

امام خاطرنشان کرد: تا کنون 18 کیلومتر از این خط راه‌اندازی شده و 10 ایستگاه آن به بهره‌برداری رسیده که دو ایستگاه جدید هم طی اردیبهشت افتتاح خواهد شد و مجموع ایستگاه‌ها به 12 مورد می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هتل پرشین بیمه رازی زمزم هتل پرشین بیمه رازی زمزم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن