اجتماعی

سرانجام طرح ساماندهی باغ خیابان ولیعصر(عج)

چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ – ۰۹:۲۳ سرانجام طرح ساماندهی باغ خیابان ولیعصر(عج)

سخنگوى شوراى شهر تهران گفت: خیابان ولیعصر (عج) یک باغ ـ خیابان است و باید نگاه حفاظتى بر طرح تفصیلى این خیابان حاکم شود.

سرانجام طرح ساماندهی باغ خیابان ولیعصر(عج)

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، علی اعطا در پى برگزارى جلسه اى با حضور گلپایگانی معاون شهرسازی شهردارى، صالحى مدیرکل معمارى و ساختمان، ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران و فدایى نژاد معاون فنى و طرح هاى شهرى این سازمان با انتقاد از تأخیر یک ساله در تهیه و تصویب طرح ساماندهى و حفاظتى خیابان ولیعصر گفت: دریغ است سایه سوداگران سیرى ناپذیر، همچنان بالاى سر میراث ارجمند پایتخت باشد.

وی گفت: پیگیر تهیه و تصویب طرح ساماندهی خیابان ولیعصر و اصلاح طرح تفصیلى آن با رویکرد حفاظتى در دو حوزه میراث فرهنگى ـ تاریخى و میراث طبیعى هستیم اما علیرغم پیگیرى ها این کار هنوز به نتیجه نرسیده و متأسفانه در شهردارى تبدیل به کلاف سردرگمى شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، متولی طرح ساماندهى و اصلاح طرح تفصیلى محور ولیعصر، به غلط سازمان زیباسازی شهرداری تهران است، گفت: قاعدتا باید متولی معاونت شهرسازی باشد اما متولى پروژه، سازمان زیباسازى است و متاسفانه باید گفت این سازمان اکنون بضاعت مدیریتى کافى براى هدایت مشاور طرح را ندارد.

وی در ادامه انتقاد خود از تأخیر در ارائه طرح ساماندهی خیابان ولیعصر گفت: به جاى اینکه سازمان زیباسازى به قائم مقامى شهردارى مشاور مربوطه را براى تهیه طرح ولیعصر هدایت کند، آن مشاور است که شهردارى را اداره و هدایت مى کند و این تاسف برانگیز است.

وی افزود: طرح تفصیلی ولیعصر باید به سرعت اصلاح شود تا میراث ارزشمند فرهنگى و طبیعى ولیعصر از گزند سوداگرى و تخریب در امان بماند.

اعطا با تأکید بر اینکه ساماندهى محور ولیعصر از جمله اهداف و برنامه هاى شهردار تهران بوده است اظهارداشت: شهردار محترم تهران در ده برنامه ارایه شده به شورا، موضوع ساماندهى محور ولیعصر و ثبت جهانى آن را مورد تاکید قرار داده اند.

وی اظهارداشت: تاکید ما در شورا اصلاح طرح تفصیلی با نگاه حفاظتی نسبت به میراث فرهنگی ـ تاریخى و میراث طبیعى ولیعصر و تسریع در تهیه و تصویب آن است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن