سیاسی

سرعت‌گرفتن پروژه نفوذ به زیرساخت‌های حساس کشور بعد از برجام

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ – ۱۵:۰۲ سرعت‌گرفتن پروژه نفوذ به زیرساخت‌های حساس کشور بعد از برجام

یک استاد دانشگاه نوشت: جریان تحریف که شعبه‌ای از جریان نفوذ است با تخریب توان داخلی کشور، تیغ تحریم‌ها را تیزتر می‌کند و این جریان مکمل پروژه نفوذ دشمن است.

سرعت‌گرفتن پروژه نفوذ به زیرساخت‌های حساس کشور بعد از برجام

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری فارس، آرش پاک‌اندیش مدرس دانشگاه و عضو اندیشکده اسرا طی یادداشتی نوشت: طبق سند منتشر شده در وبسایت "دپارتمان عدالت ایالات متحده" شرکت فایزر تا امروز در خود امریکا بعنوان بزرگترین متخلف سیستم درمان و سلامت معرفی شده و 2/3 میلیارد دلار بابت فریبکاری جریمه شده است، لذا کسانی که داخل کشور اصرار دارند مردم ایران را به سوژه‌های آزمایشگاهی واکسن های امریکا و انگلیس تبدیل کنند همان " تقی زاده" های زمان هستند.

صیانت از استقلال و امنیت کشور مهمترین محور در نظام فکری رهبر معظم انقلاب است، جریان تحریف که شعبه‌ای از جریان نفوذ است با تخریب توان داخلی کشور، تیغ تحریم ها را تیزتر می کند و این جریان مکمل پروژه نفوذ دشمن است.

جریان امریکایی- صهیونیستی با همکاری پادوهای عربی در منطقه ، سالهاست به دنبال القای ناکارآمدی انقلاب اسلامی هستند. معماری اصلی تحریم‌های امریکا علیه ملت ایران از سوی دموکرات ها ایجاد شده است. جوزف نای بعنوان تئوریسین جنگ نرم و دیپلماسی عمومی در سخنرانی 20 ژوئن 2010 در جلسه پارلمانی شورای انگلستان عنوان کرده بود که «باید با قدرت نرم منافع خود را در ایران دنبال کنیم.»

جوزف نای در این سخنرانی به مصاحبه رئیس جمهور تانزانیا با کیک‌وت (Kikwete) استناد می‌کند و می‌گوید که در آن مصاحبه از رئیس جمهور تانزانیا سوال شد که برنامه ریزی روزانه‌اش به چه صورت است؟ و او گفته بود که روزش را با گوش دادن اخبار بی بی سی آغاز می‌کند و بعد از آن اخبار خبرگزاری تانزانیا را گوش می‌دهد. نای با استناد به همین روایت خطاب به حاضرین در جلسه می گوید که اگر شما بتوانید چنین کاری را انجام دهید در اعمال قدرت نرم خود بسیار موفق بوده‌اید.

مکرون، رییس جمهور فرانسه بعنوان هم پیمان سنتی آمریکا می گوید: «صنعت هسته‌ای اساس استقلال راهبردی فرانسه است.» ، اما حیرت آور اینکه جریان شیفته غرب و کسانی که قبله شان به سمت اروپا و امریکا است در داخل کشور می گویند " از چاه هسته ای آبی در نمی آید" و " خود کفایی مزخرف است".

بکارگیری انسان‌هایی که از تخصص و عقلانیت و ابتکار عمل و نوآوری برخوردار هستند و مدیریت جهادی را سرلوحه کارشان قرار می دهند از ارکان شکل گیری دولت جوان حزب اللهی است. در این سالها شاهدیم که معدل مدیریت لیبرالیستی و فرتوت تعطیلی 8 ساله کشور است. و پیامد مدیریتی دولت از نفس افتاده ، وابسته گرایی و هویت زدایی از انقلاب و عقیم ماندن اهدف انقلاب اسلامی است.

از بدو پیدایش انقلاب اسلامی با مطالعه اندیشه های امامین انقلاب، به انقلابی گری، انقلابی بودن و انقلابی ماندن تاکید شده است. با ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی بسط گفتمان انقلابی گری و بار تمدن سازی با استناد به بیانیه گام دوم، بر دوش جوان مومن انقلابی گذاشته است.

دولت جوان حزب اللهی با بسط نظریه نظام انقلابی بر اساس مدیریت تراز انقلابی و عدالت خواهی ، مرزبندی با دشمنان و عمل جهادی می تواند راهبرد ایجاد یک تمدن انقلابی و اسلامی در گام دوم را هموار سازد. و بر اساس گفتمان رهبر معظم انقلاب فرآیند تحقق تمدن نوین اسلامی در پنج مرحله مهندسی شده است که عبارتند از انقلاب اسلامی ، نظام اسلامی، دولت اسلامی، کشور اسلامی و در نهایت تمدن نوین اسلامی است و ایران در مرحله تشکیل دولت اسلامی است.

سبک مدیریت جهادی محصول انقلاب اسلامی است که در آن اسلام ناب در برابر اسلام امریکایی و تلاش برای گسترش ارزش های دینی است . این نوع مدیریت با نگاه تکلیف گرایانه و معطوف به نتیجه ، عقلانیت و درایت توام با اخلاق و معنویت، دانش پایه همراه با تعهد، نیروی متخصص و با انگیزه تفکر، آرمان گرایی واقع نگرانه، باور عمیق به توانایی های فردی، گروهی و ملی درآمیخته است و هر گاه از این نوع مدیریت فاصله گرفتیم کشور دچار چالش شده است.

رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم 41 مرتبه کلمه "جوان " را تکرار کرده اند. مطمئنا منظور رهبری جوانانی هستند که دل در گرو آرمان های انقلابی دارند و نسبت به ارزش‌های انقلاب وفادار بوده اند.

هر زمان مدیران جوان و انقلابی بر کار گمارده شدند همه جامعه از برکات آن بهره مند شدند و در مقابل نیروی خسته از آرمان ها و شعارهای ابتدای انقلاب، محافظه کار و فرتوت مانند ترمز دستی برای نظام عمل کرد و سبب تزریق یاس در جامعه شد.

تخطئه جوانان مومن انقلابی مکمل پروژه نفوذ جریانی دشمن است. روی کار آمدن دولت جوان حزب اللهی مانع از سرایت پروژه نفوذ به زیرساخت های کشور در ابعاد مختلف خواهد شد و اگر بهترین برنامه در دست افراد با کفایت قرار نگیرد و به طور مشخص قوه اجراییه در اختیار جریان انقلابی یعنی جریانی که به استقلال کشور بیاندیشد قرار نگیرد و دانشمندان بومی و متعهد در تصمیم گیری ها دخالت نداشته باشند ، پیشرفتی در اجرای برنامه ها حاصل نخواهد شد.

« سعی دشمنان این است که جوان ما را لاابالی بار بیاورند، نسبت به انقلاب بی‌تفاوت بار بیاورند، روحیه‌ حماسه و انقلابی‌گری را در او بکُشند و از بین ببرند؛ جلوی این باید ایستاد.» این جملات حاکی از دغدغه‌ عمیق رهبر معظم انقلاب برای جوانان انقلابی و حزب‌اللهی کشور است. دغدغه‌ای که نهیب ایشان را به مسئولان و صاحبان تریبون‌ها و رسانه‌ها به دنبال دارد: «مسئولین کشور جوان‌های انقلابی را گرامی بدارند؛ این‌ همه جوان‌های حزب‌اللهی و انقلابی را برخی از گویندگان و نویسندگان نکوبند به اسم افراطی و امثال این‌ها. جوان انقلابی را باید گرامی داشت.»(18/06/1394)

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن