سیاسی

سرلشکر باقری: اگر پشتیبانی آمریکا نباشد، رژیم صهیونیستی فرو می‌پاشد

شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ – ۲۳:۵۳ سرلشکر باقری: اگر پشتیبانی آمریکا نباشد، رژیم صهیونیستی فرو می‌پاشد

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: امروز رژیم صهیونیستی به دنبال آن است که در باریکه خود بماند و سه ماه است، امروز اگر پشتیبانی آمریکا از رژیم صهیونیستی نباشد، فرو می‌پاشد.

سرلشکر باقری: اگر پشتیبانی آمریکا نباشد، رژیم صهیونیستی فرو می‌پاشد

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح شامگاه شنبه در برنامه نگاه یک، اظهار داشت: جنگی بر ملت ایران تحمیل شد؛ جنگ پدیده شوم و نامناسبی است که انسان ذاتا نباید به آن علاقه داشته باشد به ویژه ملت ایران که دارای تاریخ بزرگی هستند و هیچگاه آغازگر جنگی نبودند؛ جنگ هشت ساله هم یک جنگ تحمیلی بود و ما در حال دفاع بودیم. ما جنگ ایران و عراق نداشتیم چرا با کسی سر جنگ نداشتیم. دفاع مقدس در کنار همه آسیب‌هایی که در آن به ما وارد کرد و این آسیب را هنوز هم ملت ایران دچار آن هستند، اما دستاوردهای چشمگیری در آن حاصل شد.

وی افزود: این دستاوردها ملی و برای کشور ما است. از جنگ‌های ایران و روس هرکس به ایران تجاوز کرده، بخشی از آن را برده است و هیچکس جلودار بیگانه نبوده است و بعضا تا پایتخت هم آمده است و بخش‌هایی از سرزمین ما جدا شده است. دفاع مقدس ما کاملا این را برعکس کرده است و سابقه تاریخی نشان می‌دهد که نقطه عطف دفاع مقدس است و همه کشور جمع شدند که در برابر صدام و حزب بعثی که به همه تسلیحات و تجهیزات مجهز شده بود، ایستادگی کنند و پیروزمندانه جنگ را این ملت خاتمه دادند.

سرلشکر باقری ادامه داد: ملت ایران در دفاع مقدس آموخت اگر چشم به دیگران نداشته باشد و روی پای خود بایستد، می‌تواند پیروز باشد. بازدارندگی دفاع مقدس بی‌نظیر است و دیگر هرکسی بخواهد به ایران و ایرانی چپ نگاه کند، دفاع مقدس به او گوشزد می‌کند که شروع جنگ شاید با او باشد اما پایان آن با ملت ایران است و هزینه زیادی به آن دشمن تحمیل خواهد شد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه صنعت دفاعی ما صنعت خودکفایی است و ایده خودکفا داریم،‌ گفت: ما کشوری هستیم که خودمان رهنامه و سیاست‌های دفاعی را تدوین و مشخص می‌کنیم. این چیز کوچکی نیست و در جهان فقط ۵-۶ کشور این تفکر را دارند و بقیه کشورها مقلد هستند و تحت سیطره مستشاران نظامی هستند؛ این هم یکی دیگر از دستاوردهای دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: بر اساس آنچه ملت‌های منطقه در دفاع مقدس دیدند، اتفاقات فلسطین افتاد و امروز رژیم صهیونیستی به دنبال آن است که در باریکه خود بماند و سه ماه است که شبانه روز در خانه نخست وزیر آنها تظاهرات است. امروز اگر پشتیبانی آمریکا از رژیم صهیونیستی نباشد، فرو می‌پاشد. آنچه حزب الله در لبنان و انصارالله در یمن را شکل داده، دفاع مقدس است.

سرلشکر باقری گفت: دستاورد بزرگ دیگر این است که همه دنیا جمع شده بود ملت ایران را شکست دهد، اما آنها خود شکست خوردند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پاسخ به چرایی طولانی شدن جنگ تحمیلی، عنوان کرد: ملت، رهبران و نظامیان ایران از جنگ استقبال نکردند، اما این جنگ تحمیل شد. آمریکا و جهان غرب مسیری را طی ۲-۳ قرن طی کرده بود تا به منابع انرژی در غرب آسیا دست پیدا کند و در حال غارت منابع ملت ایران با حکومت دست نشانده پهلوی بود که انقلاب اسلامی بساط آنها را به هم زد. انقلاب اسلامی مبانی استحکام قدرت ملی را در پیش گرفت که به مذاق آمریکایی‌ها و غربی‌ها خوش نیامد. از سویی عراق هم احساس شکست و بازندگی در معاهده الجزایر می‌کرد و صدام هم که با بلندپروازی ادعای رهبری جهان عرب را داشت با انتقال اسلحه به مناطق مرزی،‌ ناامنی‌های عجیبی را در شهرهای ما ایجاد کرد و به این نتیجه رسید که باید یک تهاجم بزرگ را سازماندهی کند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۸ کشور پشتیبانی تسلیحاتی صدام را بر عهده داشتند و این‌ها همه انگیزه حمله به ایران را برای صدام فراهم کرد. در داخل نیز بسیاری از مناطق کشورمان دچار درگیری‌هایی بود و نابسامانی‌هایی نیز در حوزه‌های مختلف مانند اقتصاد و نیروهای نظامی وجود داشت. در نتیجه مجموعه‌ای از عوامل داخلی و خارجی دست به دست هم داد تا یک متجاوز را به سمت حمله به کشورمان ترغیب کند.

سرلشکر باقری در خصوص طولانی شدن جنگ،‌ اظهار داشت: نیروهای مسلح، رهبری و شورای عالی دفاع با دشمنی مواجه اند که متجاوز بودن و آغازگر بودن جنگ را نمی‌پذیرد و حتی هیچ اطمینانی هم به ما نمی‌دهند که او مجددا تجاوز نخواهد کرد چراکه بسیاری از نقاط مرزی از نظر جغرافیایی ما قابل دفاع نیستند. اینجا فرماندهی جنگ تصمیم به ادامه تهاجم می‌گیرد تا دشمن متجاوز بودن خود را بپذیرد و غرامت ملت ایران را بپردازد. تنها مقطعی که یک اطمینان اولیه ایجاد می‌شود، قطعنامه ۵۹۸ است، اما هنوز هم دستاورد کافی را به ما نمی‌دهد که نهایتا جمهوری اسلامی با اندکی تاخیر آن را می‌پذیرد و در واقع ما اطمینان پیدا می‌کنیم از متجاوز شناخته شدن عراق بعنوان آغازگر جنگ و پرداخت غرامت که متجاوز بودن عراق اعلام شد اما پرداخت غرامت تا به امروز انجام نشده است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح درباره تحریف دفاع مقدس از سوی برخی افراد و جریان‌ها، عنوان کرد: عده‌ای با تحریف،‌دروغ و حتی اغراق به دنبال کمرنگ کردن این فرهنگ هستند. اغراق‌گرها هم خدمت نمی‌کنند و آنقدر موضوعی را بزرگ می‌کنند که وقتی کسی آن را می‌بیند، آن بخش درست آن را هم دروغ می‌کند. از حدود ۱۲ سال پیش حدود ۶۸ پروژه تحقیقاتی تعریف شد و پیشکسوتان نیروهای مسلح و بخش‌های مختلف کشوری با نظارت های سخت علمی مشغول شدند که حاصل آن می‌تواند در اختیار پژوهشگران قرار بگیرد.

وی درباره تسهیل دسترسی‌ها به منابع درباره دفاع مقدس، گفت: به حدی انجام شده و حدی از آن هم در حال برنامه ریزی است.

این خبر تکمیل می‌شود…

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن