سیاسی

سرلشکر باقری: مجاهدت‌های جامعه پزشکی در مبارزه با کرونا جاودانه شد

شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۵:۰۴ سرلشکر باقری: مجاهدت‌های جامعه پزشکی در مبارزه با کرونا جاودانه شد

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پیامی به مناسبت روز پزشک، تاکید کرد: مجاهدت‌های سفیدپوشان جامعه پزشکی در مبارزه با کرونا جاودانه شد.

سرلشکر باقری: مجاهدت‌های جامعه پزشکی در مبارزه با کرونا جاودانه شد

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری فارس، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی به مناسبت روز پزشک از تلاش‌های جهادی و ایثارگرانه جامعه پزشکی ایران و نیروهای مسلح در خدمت به بیماران کرونایی قدردانی کرد.

در پیام سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری آمده است: یکم شهریور ماه سالروز تولد حکیم و طبیب، عالیقدر ایرانی ابوعلی سینا به عنوان روز پزشک و پنجم شهریور ماه زاد روز دانشمند نامدار ایرانی زکریای رازی روز داروساز نامیده شده است. این ایام و مناسبت ها به جامعه فرهیخته و خدوم پزشکی پران به ویژه پزشکان و داروسازان ارجمند و پرتلاش عرصه سلامت نیروهای مسلح مبارک باد.

در پیشینه الهام آفرین تمدن اسلامی و در مسیر پیشرفت و شکوفایی دانش بشری همواره نقش طبیبان گرانمایه ممتاز و تحول آفرین بوده است و آنچه این پیشتازی و نوآوری را در حافظه تاریخ مردمان این بوم کهن، ماندگار وبرجسته کرده است، روحیه خدمت گذاری بی منت و عالمانه طبیبان بوده است که هیچگاه الام ابناء بشر را بر نتابیده در خدمتگزاری توأم با کو امت و مهرورزی آنان فراگیر و گسترده بوده است

در طول سال های دفاع مقدس، حضور مخلصانه تیم های اضطراری پزشکی و خدمات گسترده آنان در بیمارستان های صحرایی و پست های اورژانس و شهادت و عروج دهها طبیب قدسی در این طریق جاویدان، فصلی درخشان در صحیفه افتخارات جامعه پزشکی کشور است. این پیشینه نورانی در گستره عصرها و نسل‌ها، ارتباط ناگسستنی جامعه پزشکی را با آرمان ها و ارزش های دفاع مقدس فریاد زده و نشانی از جاودانگی و استمرار تعلق فکری آنان به مبانی و ارزش های انقلابی است که در حضور ایثارگرانه پزشکان و پرستاران و ارائه خدمات درمانی آنان به مجاهدان و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی نیز تجلی یافته است.

در استمرار این مشی و جهاد نورانی و در پی بروز و شیوع همه خبری جهانی بیماری کرونا بار دیگر همگان نقش بی بدیل سپید پوشان جامعه پزشکی را در کاهش آلام و نجات جان انسان ها به نظاره نشستند. اما آنچه در این صحنه گسترده و تاریخی رخ نمایاند و همگان را به تقدیس و ستایش این مجاهدت های بزرگ رهنمون ساخت به دل خطر نشتافتن پزشکان عزیز و جان بر کف نهادن آنان برای هدیه حیات به همنوعان بود. قلم و بیان، ناتوان و عاجز است که در وصف بزرگ مردان و بزرگ زنان دانشمندی به نگارش بپردازد که با بذل سلامت و جان خویش و بوسیدن خلعت زیبای ایثار و شهادت، تا ابد در آسمان جامعه پزشکی کشور ماندگار و جاودانه شدند.

از روزهای نخست شیوع بیماری کرونا در کشور عزیزمان ایران، به ویژه پس از ابلاغ تاریخی فرمان فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در اسفند ماه سال ۹۸ مبنی بر تشکیل قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع) بیمارستان ها و مراکز درمانی نیروهای مسلح با تجربه ارزشمند سال های دفاع مقدس و بهره مندی از روحیه جهادی پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان عزیز، بلادرنگ و بی وقفه به ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی پرداخته و تاکنون پذیرای بیش از ۲۰ هزار بیمار بستری و صدها هزار بیمار سرپایی بوده اند و بطور مکرر با اعلام تیاز ستاد ملی مبارزه با گرونا، نسبت به استقرار سامانه های سیار و نقاهتگاه ها در جغرافیایی بسیار دورتر از محل بیمارستان اصلی نقش آفرینی کرده اند.

فرصت را مغتنم شمرده از تلاش های جهادی و ایثارگرانه پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان عزیز نیروهای مسلح و نقش بزرگ و مهم خانواده های ارجمند آنان در همراهی و همدلی در این عرصه مهم، صمیمانه تشکر و قدر دانی می نمایم و به روح بلند و ملکوتی پزشکان نظامی شهید مدافع سلامت دکتر فتح آبادی، دکتر موسوی خسروی، دکتر عزیزی زاویه، دکتر پارسا معین، دکتر پور معبتنا، دکتر نوروزی و خانم دکتر روشندل، درود فرستاده و علو درجات این شاهدان هماره جاوید را از درگاه حضرت احدیت مسئلت دارم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن