سیاسی

سرلشکر سلامی: جهان اسلام هیچگاه مجاهدت‌های شهید سلیمانی را فراموش نخواهد کرد

شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ – ۲۳:۵۳ سرلشکر سلامی: جهان اسلام هیچگاه مجاهدت‌های شهید سلیمانی را فراموش نخواهد کرد

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه فدا شدن منش شهید سلیمانی بود، گفت: ایران و جهان اسلام هیچگاه خاطرات ماندگار مجاهدت‌های این بزرگمرد را فراموش نخواهد کرد.

سرلشکر سلامی: جهان اسلام هیچگاه مجاهدت‌های شهید سلیمانی را فراموش نخواهد کرد

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه با حضور در برنامه نگاه یک سیما به مناسبت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: ما وقتی از دفاع مقدس صحبت می‌کنیم، اول کلاممان را با ذکر یک نام شریف و مبارک آغاز می‌کنیم و آن کسی است که به گردن همه امت اسلام، حق حیات و آزادگی و کرامت و شرافت و استقلال و حریت دارد و آن امام راحل عظیم الشان ما است که جلوه‌ای از زیبایی‌های عالم است.

وی افزود: امام فضای تیره جاهلیت و برده‌داری مدرن را از جامعه ما به در کرد و نه فقط در افق ایران بلکه در افق همه عالم طلوع کرد. می‌توانیم امام را به کوه تشبیه کنیم وقتی که مقاوم در برابر قدرت‌های بزرگ ایستاد. امام کسی بود که بی اعتنایی به قدرت ها را به ما نشان داد و نشان داد که قدرت‌هایی مانند آمریکا و شوروی و دیگر قدرت‌ها هیچ جایی در دنیا ندارند و وقتی گفت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، دیدیم که هیچ غلطی نتوانست بکند.

** جهان اسلام هیچگاه مجاهدت‌های شهید سلیمانی را فراموش نخواهد کرد

سرلشکر سلامی شهدا را ستارگان راهنمای راه برشمرد و اظهار داشت: شهدا از همه آرزوهای خود چشم پوشی کردند تا این ملت به آرزوهای خود برسد و امروز جهان ثمرات و نشانه‌های قد کشیدن شجره‌های مبارک انقلاب را می‌بیند. در بین این ستارگان درخشان، یک چهره به خوبی می‌درخشد و او سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است. او مردی بود که ۴۱ سال لباس جهاد را از تن خارج نکرد و شمشیر را زمین نگذاشت و بیرق جهاد را برافراشته نگه داشت و هیچ آرزویی جز عزت مسلمانان نداشت. فدا شدن منش او بود و «فدای شما بشوم» تکیه کلام این جوانمرد بود که ناجوانمردانه به شهادت رسید. ایران و جهان اسلام هیچگاه خاطرات ماندگار مجاهدت‌های این بزرگمرد را فراموش نخواهد کرد.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: دفاع مقدس ما سرشار از حماسه‌های بی‌نظیر است و انبساطی از عاشورا است، چون اصحاب امام، همان اهداف امام حسین را دنبال می کردند. انقلاب ما جلوه جدیدی از قدرت در جهان بود که قرار بود موازنه قوا را به هم بزند. جنگ اولین واکنش ابرقدرت‌ها به این زلزله سیاسی که می توانست اضلاع قدرت در جهان تغییر دهد بود. بنابر این جنگ یک واکنش سازمان یافته علیه ملت ایران بود.

وی گفت: همه محاسبات نشان می داد انتخاب نقطه درست بود و همه چیز نشان می داد آنها قادر هستند نظام اسلامی را نابود کنند. بنابراین، این فرضیه ای بود تا نشان دهند بدون اتکا به ابرقدرت‌ها استقلال برای ملت ها ممکن نیست.

** معادله قدرت دشمنان در دفاع مقدس درست نبود

سرلشکر سلامی با بیان اینکه آنچه که صورت گرفت نشان داد معادله قدرت آنها درست نبود، خاطرنشان کرد: در جنگ دو طرف با برآوردهای اطلاعاتی به جنگ یکدیگر می روند و تمام مسائل محاسبه می شود. در جنگ کسی پیروز است که قوی تر است و بتواند معادله قدرت را بسازد. جنگ ما نشان داد تسلحیات و گستره جغرافیایی و حمایت ابرقدرت‌ها نمی تواند موفقیت تولید کند و چیزی که می تواند پیروزی ایجاد کند ایمان و قدرت مردانی است که برای خدا شمشیر می زنند.

این خبر تکمیل می‌شود…

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − نوزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن