Categories: اجتماعی

سند جامع پیشگیری از فساد اداری و اقتصادی تدوین شد

چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۷:۵۵ سند جامع پیشگیری از فساد اداری و اقتصادی تدوین شد

پیش‌نویس سند جامع «نحوه مشارکت مؤثر دستگاه‌های اجرایی در صیانت از نظام اداری و حقوق عامه و حفظ بیت‌المال و پیشگیری از فساد اداری و اقتصادی» در راستای تحول قوه قضاییه تدوین شد.

به گزارش گروه قضایی خبرگزاری فارس، علیرضا ساوری مشاور معاون و رییس دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم کشور گفت: پیش‌نویس سند جامع «نحوه مشارکت مؤثر دستگاه‌های اجرایی در صیانت از نظام اداری و حقوق عامه و حفظ بیت المال و پیشگیری از فساد اداری و اقتصادی» در راستای تحول قوه قضاییه تدوین شد.

ساوری افزود: شفاف‌سازی گردش اطلاعات مالی و اداری در دستگاه‌های اجرایی، تسهیل و دسترسی افراد ذی‌ربط به این قبیل اطلاعات،جلوگیری از تعارض و تزاحم منافع، پیشگیری از ایجاد رانت و انحصار در معاملات دستگاه‌های اجرایی، تقویت مسئولیت‌پذیری در انجام تکالیف قانونی، افزایش مشارکت آحاد جامعه، ارتقاء آگاهی‌های پیشگیری از فساد، بازنگری و اصلاح ساختار‌های سازمانی و بهبود فرایند رسیدگی‌های قضایی، به عنوان مهمترین راهبرد‌های پیشگیری از فساد اقتصادی و اداری در سند مذکور گنجانده شده است.

رییس دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم کشور بیان کرد: این پیش نویس با هماهنگی و همکاری جامعه پیشگیری کشور و دستگاه‌های عضو شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم و با بهره‌گیری از دیدگاه‌های کارشناسی اساتید و افراد خبره در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در برگیرنده ۱۲ راهبرد اساسی و ۱۲۷ اقدام اجرایی ذیل راهبرد‌های مذکور تهیه شد.

ساوری افزود: این سند نقشه راه پیشگیری از جرایم، فساد اقتصادی، اداری و صیانت از نظام اداری، حقوق عامه و حفظ حقوق بیت المال در راستای طرح تحول قوه قضاییه است و مطالب و مفاد مندرج در آن با استناد به قوانین و مقررات و ضوابط و اسناد بالادستی تنظیم شده است.

مشاور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اظهار کرد: به منظور اجرای راهبرد‌های ۱۲ گانه سند مذکور مجموعاً ۱۲۷ اقدام اجرایی در قالب جدول عملیاتی شامل مجری اصلی، نهاد‌های همکار، وظایف مجری اصلی و نهاد‌های همکار، مستندات قانونی و زمان‌بندی اجرای برنامه‌ها تنظیم شده است.

وی اظهار کرد: در تدوین پیش نویس سند یاد شده مجموعاً ۳ جلسه کارشناسی و یک جلسه کمیسیون پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء سلامت اجتماعی ذیل شورایعالی برگزار و بالغ بر ۸۰۰ نفر ساعت کار کارشناسی و مدیریتی انجام شده است.

پیش نویس سند مذکور در دستور کار جلسه آتی شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم کشور است که پیش بینی می‌شود پس از طرح و تصویب نهایی آن با امضای سران سه قوه به مرحله اجرا گذاشته شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار

اخبار کسب و کار

موتور جستجوی avalkhabar

Share
Published by
موتور جستجوی avalkhabar

Recent Posts

استخدام حسابدار در محدوده محمودیه تهران

یک مجموعه معتبر در تهران (منطقه ۱، محمودیه) جهت تکمیل کادر خود از متقاضیان ساکن…

23 دقیقه ago

استخدام اپراتور و برنامه‌نویس فرز CNC در شهر قدس تهران

یک شرکت معتبر جهت تکمیل کادر خود در استان‌ تهران، شهر قدس از افراد واجد…

23 دقیقه ago

استخدام ۵ عنوان شغلی در امین توتون در تهران

استخدام امین توتون شرکت امین توتون در تهران (منطقه 16، بعثت) جهت تکمیل کادر خود…

24 دقیقه ago

استخدام کارگر خط تولید در مهندسی خدمات کشاورزی سحاب غنچه در البرز

استخدام مهندسی خدمات کشاورزی سحاب غنچهمهندسی خدمات کشاورزی سحاب غنچه جهت تکمیل کادر خود در…

24 دقیقه ago

استخدام کارشناس فروش، کارشناس بازرگانی خارجی و کارشناس بازرگانی داخلی

استخدام پترو ﺁلتون تجهیز پترو ﺁلتون تجهیز جهت تکمیل کادر خود در استان تهران از…

24 دقیقه ago

استخدام آشپز ایرانی، کارگر رستوران، قناد و شیرینی‌پز و سالاد زن در اصفهان

استخدام گروه غذایی فِرِش اِستیشن گروه غذایی فِرِش اِستیشن جهت تکمیل کادر پرسنل غذای ایرانی…

5 ساعت ago