اقتصادی

«سهمیه خاص» ورق فولادی برای سازندگان داخلی واگن/ تخصیص مرحله دوم اعتبار داخلی‌سازی ناوگان

شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۲:۴۳ «سهمیه خاص» ورق فولادی برای سازندگان داخلی واگن/ تخصیص مرحله دوم اعتبار داخلی‌سازی ناوگان

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه «سهمیه خاص» ورق فولادی در اختیار سازندگان داخلی واگن قرار می‌گیرد، گفت: 2 هزار دستگاه انواع ناوگان ریلی تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود.

«سهمیه خاص» ورق فولادی برای سازندگان داخلی واگن/ تخصیص مرحله دوم اعتبار داخلی‌سازی ناوگان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سعید رسولی امروز درباره تولید ناوگان ریلی توسط کارخانجات داخلی اظهار داشت:‌ طبق برنامه‌ریزی انجام شده و در سال جهش تولید 2 هزار دستگاه انواع ناوگان ریلی تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود.

وی تأکید کرد: در نیمه دوم سال 99 تولید ناوگان ریلی داخلی افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: برای حمایت از تولید داخل در ناوگان ریلی در اسفند ماه سال 97 تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه به امضاء رسید و مقرر شد از محل ظرفیت تبصره بودجه قانون بودجه سال‌های 98 و 99 از محل منابع تعیین شده سازمان برنامه و بودجه و نظام بانکی 80 درصد اعتبار مورد نیاز اختصاص یابد و 20 درصد دیگر هم آورده شرکت‌های متقاضی ریلی باشد تا بدین ترتیب ناوگان ریلی در داخل ساخته شود.

رسولی افزود: بانک‌ها پس از این موضوع، شروع به پرداخت کردند، تخصیص مرحله اول هم انجام شد همچنین درباره تخصیص مرحله دوم پیگیری‌ها انجام شده که با موافقت رئیس سازمان برنامه و بودجه در دست اقدام است.

* سهمیه خاص ورق فولادی در اختیار سازندگان داخلی واگن قرار می‌گیرد

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: سهمیه ورق فولادی برای تولید ناوگان محدود بود که از طریق بورس باید تعیین می‌شد که وزیر راه و شهرسازی در اینباره مکاتبه‌ای با وزیر صمت داشت و مقرر شد سهمیه خاص ورق فولادی در اختیار تولیدکنندگان واگن قرار گیرد.

وی ادامه داد: امسال سامانه جامع حمایت از تولید داخل را بارگذاری کرده‌ایم که در سایت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قابل دسترسی است؛ این سامانه دو قسمت دارد که یک قسمت مربوط به قطعات ناوگان تولید شده در داخل است، تعداد 24 هزار قطعه با مشخصات کامل، شماره فنی و نام تولیدکننده و آدرس تولیدکننده در سایت موجود است که شرکت‌های ریلی متقاضی برای تأمین قطعه می‌توانند از این طریق کسب اطلاع کرده و قطعات تولید داخل را تأمین کنند.

وی اضافه کرد: همچنین بخش دوم مربوط به قطعاتی از ناوگان است که در داخل تولید نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن