اجتماعی

سهم ۴۰ درصدی عابران پیاده از تصادفات تهران

سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ – ۰۴:۰۳ سهم ۴۰ درصدی عابران پیاده از تصادفات تهران

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت گفت: ۴۰ درصد از تصادفات پایتخت مربوط به عابران پیاده است.

سهم ۴۰ درصدی عابران پیاده از تصادفات تهران

سرهنگ علی همه خانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس با بیان این مطلب که40 درصد از تصادفات تهران به عابران پیاده مربوط می شود اظهار داشت:آمار و ارقام تصادفات رخ داده در شب هنگام حاکی از آن است که ندیدن عابر پیاده و عدم توجه به جلو توسط رانندگان در شب عامل اصلی تصادفات شبانه عابران پیاده است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: میدان دید رانندگان در شب با توجه به عدم وجود نور کافی کم شده و همین مساله کافی است تا عابران پیاده با عدم رعایت قوانین تردد از معابر در معرض تصادفات قرار بگیرند.

این مقام ارشد پلیس راهور گفت: پوشش تیره، نور معابر و عدم توجه به جلو به دلایل مختلف از جمله استفاده از تلفن همراه ، خواب آلودگی و … در بروز تصادفات شبانه موثر است به طوری که آمار و ارقام موید این است که 40 درصد تصادفات تهران برای عابرین پیاده ثبت شده که بخش اعظمی از آن در شب رخ داده است.

معاون آموزش پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: عابران پیاده باید از محل مجاز تردد کرده و در تاریکی شب پوشش مناسبی داشته باشند که رانندگان عبوری بهتر آنها را ببینند؛ حتی المقدور از لباس و کفشی استفاده نمایند که یا رنگ روشن یا بازتاب نور مناسبی داشته باشند تا در بهترین شرایط دیده شدن برای رانندگان قرار بگیرند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت خاطرنشان کرد:عابران پیاده توجه داشته باشند که هنگام تاریکی هوا از قسمت های روشن معابر و از زیر نور چراغ خیابان ها عبور کنند تا رانندگان به خوبی آنها را تشخیص دهند.

وی تاکید کرد: هنگام عبور از عرض خیابان عابر به هیچ عنوان نباید از جلو و یا پشت اتوبوس اقدام به تردد کرد و افراد باید پس از حرکت اتوبوس از محل عبور کنند؛ همچنین در تقاطع ها نیز باید بر اساس چراغ سبز عابر پیاده اقدام به حرکت کنند.

سرهنگ همه خانی با بیان اینکه رانندگان باید یا رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و دقت و توجه کامل و کافی در شب رانندگی کنند خاطرنشان کرد: عابرین پیاده بیش از سایر کاربران ترافیکی در معرض تصادفات جبران ناپذیر جرحی و فوتی هستند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن